סגור

משפחת לבייב נגד "נוכל הטינדר": הגישה קובלנה פלילית על פגיעה בשמה הטוב

משפחתו של איש העסקים לב לבייב טוענת כי סיימון הציג את עצמו כבנו של לב לבייב, וכי הפרשה גרמה לפגיעה בשמה הטוב ובפרטיותה. עו"ד יקי קהן, בא כוחו של סיימון לבייב: "מקומם של עניינים פליליים להתברר במסגרת חקירה משטרתית"

משפחת לבייב, שבראשה עומד איש העסקים לב לבייב, הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בתל אביב קובלנה פלילית פרטית נגד סיימון לבייב, כוכב הסרט "נוכל הטינדר", שיצא בנטפליקס. בני המשפחה טוענים כי סיימון הציג את עצמו כבנו של לב לבייב, אף שאין לו שום קשר משפחתי עמם. לטענתם, הפרשה גרמה לפגיעה בשמם הטוב וכן לפגיעה בפרטיותם.
קובלנה פרטית היא אישום פלילי שבו המאשים הוא לא המדינה אלא אדם פרטי. מטרת הקובלנה היא להעמיד את הנאשם לדין.
הקובלנה הפרטית הוגשה היום על ידי ארבעה מתוך תשעת ילדיו של איש העסקים לב לבייב. עם הקובלים, שהגישו הקובלנה באמצעות עורכי הדין גיא אופיר, רועי בן דוד וויקטוריה רזניק, נמנים זבולון לבייב, איילת לבייב יעקובסון, רותי לבייב יליזרוב, חגית סופייב לבייב וחברת היהלומים של המשפחה LLD Diamonds USA, LLC.

2 צפייה בגלריה
מימין איש העסקים לב לבייב ו שמעון חיות סיימון לבייב הנוכל מטינדר טינדר
מימין איש העסקים לב לבייב ו שמעון חיות סיימון לבייב הנוכל מטינדר טינדר
מימין: איש העסקים לב לבייב ושמעון חיות, המוכר כסיימון לבייב, כוכב הסרט "נוכל הטינדר"
(צילום: אוראל כהן, Simon Leviev/Facebook)

"משפחת לבייב היא משפחה אמידה, ולה עסקים רבים, ובהם חברת יהלומים LLD DIAMONDS USA LLC, אשר מזוהה עמה. סיימון לבייב שינה את שמו עמו נולד, 'שמעון יהודה חיות' ל'סיימון לבייב', ותקופה רבה התחזה ועודנו מתחזה לבן משפחת לבייב בישראל ובעולם. יובהר כבר עתה כי אף אחד מבני משפחת חיות לא שינה את שם משפחתו – כולם נותרו עם שם המשפחה חיות", נטען.
עוד נטען בקובלנה הפרטית: "תקופה ארוכה מציג הוא מצג שווא כי הוא בנו של לב לבייב, ומקבל טובות הנאה רבות (בהן חומריות) והכל תוך עורמה ודברי כזב, כי הוא בן למשפחת לבייב, וכי משפחתו (לבייב) תשלם ותישא בעלויות טובות הנאה אלו. אם לא די במצג כזב, שלפיו הוא הבן של לבייב, הוא אף השתמש בסימן המסחרי של LLD DIAMONDS על מנת לגרום לקורבנותיו להאמין כי הוא אכן משתייך לחברת היהלומים... אגב ההזדהות כי הוא בן למשפחת לבייב ונטילת המוניטין של הקובלים, הנאשם רימה, כיזב ופגע בנשים, גברים ועסקים בישראל ובעולם, כאשר מעשים אלו שויכו לקובלים בשל שם משפחתם. בין היתר, במסגרת פעולות ההונאה שלו, השתמש סיימון לבייב ביישומון ההיכרויות טינדר על מנת לאתר נשים, ביצע עליהן מניפולציות רגשיות, הוציא מהן כספים ולבסוף שכנע אותן להעביר לידיו סכומי עתק, בתואנה כי נמצא הוא במנוסה מאנשים הבאים לפגוע בו ולכן מנוע מלהשתמש בנכסי המשפחה, ואל לאותן נשים לחשוש, שכן הוא בן למשפחת לבייב אשר ידוע כי משפחה אמידה היא, והכספים יושבו אליהן על ידי המשפחה ו/או על ידי החברות שבבעלות המשפחה".

2 צפייה בגלריה
 עו"ד גיא אופיר
 עו"ד גיא אופיר
עו"ד גיא אופיר

עוד נטען: "ילדי משפחת לבייב ובני זוגם נדרשו להצטדק ולהתגונן כשפנו אליהם אנשים שנפלו קורבן לנאשם, וסברו שהוא שייך למשפחת לבייב בקשר ישיר או עקיף".
יש לציין כי סיימון לבייב התראיין ביום שישי האחרון בערוץ 12 לגיא פלג ודחה הטענות כי התחזה לבן משפחת לבייב. "תיכנס לוויקיפדיה תראה שללב לבייב יש תשעה ילדים, לאף אחד מהם לא קוראים סיימון", אמר בריאיון. הוא גם יצא נגד מה שנטען נגדו בסרט של נטפליקס וטען כי "מעולם לא ביקשתי מאף אישה ומאף אחד כסף". עוד טען כי הכפישו אותו וכי בכוונתו לתבוע את נטפליקס וכי "אין קורבנות, הקורבן היחיד פה הוא אני".
עו"ד גיא אופיר, המייצג את משפחת לבייב, מסר: "הליך פלילי זה הוא הסנונית הראשונה בשורה של הליכים משפטיים שמשפחת לבייב הורתה לי לנקוט נגד סיימון לבייב ושותפיו. בימים הקרובים גם תוגש תביעה כספית נגדו ונגד כל מי שהיה שותף למעשיו בעבר ובהווה. משפחת לבייב מתכוונת לתרום את הכסף שתשיג לקורבנותיו האחרים".
עו"ד יקי קהן, בא כוח סיימון לבייב, מסר בתגובה: "מקומם של עניינים פליליים להתברר במסגרת חקירה משטרתית. מרשי מעולם לא זומן לחקירה בהקשר זה, משמע שהתנאי הראשון להגשת הליך מעין זה טרם בוצע או שלחלופין התיק נסגר עוד בטרם חקירה. מכל מקום נראה שעסקינן בפעולה שנעשית במסגרת מסע יחסי הציבור של משפחת לבייב בעקבות ההד הציבורי, זאת חרף העובדה שמרשי שינה את שמו כדין כבר לפני מספר שנים. מרשי כופר מכל וכל בטענות המופנות נגדו. לאחר עיון מעמיק במסמך הרלוונטי נוכל להגיב באופן מפורט".