סגור
טבח בארי
בית בטבח בארי. "מכונת רעל" שמאשימה את הקרן בטבח (צילום: גדי קבלו)

קרן וקסנר תובעת תושב אשדוד במיליון שקל: "יצר נגדנו קמפיין הכפשה שקרי ב-X"

לטענת הקרן הפילנתרופית היהודית-אמריקאית, שהגישה את תביעת הדיבה נגד יצחק חדאד, הוא עומד מאחורי הקמפיין נגדה באמצעות מעל 100 חשבונות פיקטיביים שמפיצים לשון הרע, "כולל האשמה בטבח 7 באוקטובר ושיתוף פעולה עם חמאס"

קרן וקסנר הגישה תביעת דיבה בגובה מיליון שקל נגד אדם בשם יצחק חדאד, אשר לטענתה עומד מאחורי קמפיין הכפשה שקרי נגדה ברשת באמצעות מספר רב של חשבונות ופרופילים פיקטיביים ב-X (לשעבר טוויטר).
לטענת הקרן, "באמצעות חשבונות אלו הוא מפיץ בצורה אובססיבית לשון הרע, הסתה ושקרים בוטים על התובעת, כולל האשמתה בבגידה ובטבח הנורא של 7 באוקטובר, בשיתוף פעולה עם ארגון הטרור חמאס, והיותה 'קרן סרטנית'".
קרן וקסנר היא קרן פילנתרופית יהודית-אמריקאית, הפועלת לקידום מצויינות ומנהיגות בשירות הציבורי בישראל באמצעות תוכניות הכשרה שהיא מציעה. הקרן ובוגריה זוכים כבר שנים לביקורת נוקבת מצד חוגי הימין, ובעיקר מסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו ומבנו יאיר שהרבה לצייץ נגדה. בעקבות זאת הגישו בעבר בוגרי הקרן תביעת דיבה נגד יאיר נתניהו, ולאחר הסדר גישור הוא התנצל ומחק את הציוצים הפוגעניים שפרסם נגד בוגרי הקרן.
לפי התביעה שהגישה הקרן לבית משפט השלום בירושלים באמצעות עורכי הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי יהלום, ההכפשה נגד הקרן ממשיכה, כאשר לטענתה אזרח בשם יצחק חדאד מאשדוד הוא "מחולל של 'מכונת רעל' ויצר "רשת השפעה" באמצעות שורה של פרופילים באיקס תחת שמות כמו "פרידמן", "בונד" ואחרים, שלרוב אינם מזוהים עם שמו הנכון של חדאד וברוב המקרים ללא תמונתו, ולהם עשרות אלפי עוקבים.
הפרסומים נגד הקרן בחשבונות אלה, נטען בתביעה, "הם בלשון בוטה ומשתלחת, הכוללת סימני קריאה (!!!) וללא סימני פיסוק. קיים חשד שהנתבע מפעיל מעל 100 חשבונות ברשת, רובם המוחלט מציגים תמיכה גדולה בראש הממשלה בנימין נתניהו. החשבונות עוקבים אחרי המשתמשים 'בונד', 'פרידמן' והוא עוקב אחריהם".
לטענת קרן וקסנר, יש בידיה "ראיות חד משמעיות" לזיהוי של חדאד כמפעיל החשבונות נשוא התביעה, כאשר היא מזכירה תחקירים של תוכנית "הצינור" בערוץ 13 ושל ארגון חוקרי הרשת "פייק ריפורטר" שפורסמו החודש, שזיהו לטענתה את חדאד כמפעיל החשבונות.
לתביעה מצורפות עשרות דוגמאות לציוצים מכפישים מהחשבונות שבלב התביעה. למשל: "בוגרי קרן וקסנר בוגדים", "צמרת צה"ל בוגרי קרן וקסנר!!! חשבתם תעשו טבח תאשימו את ביבי וכך תתפטרו ממנו לא הצליח לכם מטומטמים", "היה פה טבח מתוכנן ע"י בוגדים בוגרי קרן וקסנר", "בכל מצב חייבים להעמיד לדין את בוגרי קרן וקסנר שסייעו לאהוד ברק לעשות הפיכה וטבח נורא", "מי שקיבל התראה זה בוגרי קרן וקסנר", "בוגרי קרן וקסנר עשו לנו טבח למטרות פוליטיות", בוגרי קרן וקסנר גרועים מהחמאס", בוגרי קרן וקסנר עוכרי ישראל 75 רצוף" – ועוד דוגמאות רבות דומות בסגנון משתלח וקונספירטיבי.
לטענת הקרן, מסע ההשמצות השקרי, הבוטה והמסית הזה, כמי שכביכול ביצעה מעשה בגידה חמור במדינת ישראל והפעילה את בוגריה לשם כך תוך שיתוף פעולה עם החמאס וסיוע לו לשם ביצוע טבח 7 באוקטובר הוא לשון הרע ברף החמור ביותר. הציוצים האלה זכו לתפוצה רחבה ברשתות החברתיות וגרמו לקרן, לדבריה, נזק עצום.
הקרן טוענת עוד שחדאד פתח וסגר מעת לעת את הפרופילים המזוייפים, ודרך פעולה זו הקשתה לפעול נגדו משפטית במשך תקופה ארוכה, כך שהוא יכל להמשיך ולפרסם את הדברים.
לטענת הקרן, הפרסומים "אינם מקריים והם נועדו לקדם אינטרסים פוליטיים שונים... מדובר בשיח משולל רסן, בלתי לגיטימי ואלים, הנעשה באמצעות פרופילים לא מזוהים, על מנת שיהיה קשה לעקוב אחריהם ולזהותם".
מעבר לפיצוי הכספי שדורשת קרן וקסנר, היא גם מבקשת מבית המשפט להוציא צו שיחייב הסרת כל הפרסומים המכפישים, שיחייב את חדאד לפרסם התנצלות, וכמו כן מבקשת לפסוק נגדו "פיצוי עונשי שיהי בו כדי להביע את סלידת בית המשפט הנכבד מהפרסומים המזעזעים ושלוחי הרסן".