סגור
חיילים ב רצועת עזה מלחמת עזה 27.11.2023
חיילים ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

שני חיילי מילואים נהרגו בצפון הרצועה; צה"ל: אחד הנעדרים הוכרז חטוף

ההרוגים הם רס"ר במיל' מתן דמארי (31) מדימונה, ורס"ר במיל' עילי אליהו כהן (23) מבית נחמיה; מטח נרחב של 15 רקטות לגוש דן, פצוע קל מרסיס בתל אביב; ירי גם לאזור קריית שמונה ולדרום, בו אין נפגעים; יוניפי"ל: צבא לבנון אישר - חייל נהרג ו-3 נפצעו בתקיפה של ישראל

23:05 - יוניפי"ל: צבא לבנון אישר - חייל נהרג ו-3 נפצעו בתקיפה של ישראל. צבא לבנון אישר כי חייל נהרג ושלושה אחרים נפצעו בתקיפה של ישראל. כך לפי הודעת יוניפי"ל. "זו הפעם הראשונה שבה נהרג חייל מצבא לבנון בתקופה זו. צבא לבנון לא מתערב בסכסוך עם ישראל. בימים האחרונים אנו רואים עלייה מהירה ומדאיגה באלימות. אנו ממשיכים לבקש משני הצדדים הנלחמים לאורך הקו הכחול לסיים את מעגל האלימות, שעלולה להוביל לתוצאות קשות", נמסר.
22:45 - ארה"ב על התוכנית להצפת מנהרות חמאס: "יש להתחשב בצרכים הומניטריים". דובר מחלקת המדינה האמריקנית מת'יו מילר התייחס לדיווחים על התוכנית הישראלית להצפת מנהרות חמאס במי ים, ואמר כי "בכל השיחות שלנו אנחנו מאיצים בישראלים להביא בחשבון צרכים הומניטריים. הבית הלבן לא מגיב באופן פרטני על דיווחים הנוגעים לצעדים שישראל תנקוט או לא".
21:10 - צה"ל ושב"כ: בכירי חמאס התחבאו מתחת לבתי אזרחים - מרביתם חוסלו. צה"ל ושב"כ חשפו תיעוד מיוחד של בכירי חטיבת צפון רצועת עזה וחטיבת העיר עזה של חמאס בתמונות מתוך המנהרות. בתקיפת המנהרה, שבה התחבאו מפקדי ארגון הטרור מתחת לבתי אזרחים ובסמיכות לבית החולים האינדונזי, חיסלו כוחות צה"ל בהכוונת מודיעינית של שב"כ ואמ"ן את מפקד החטיבה, אחמד ע'נדור, סגן מפקד החטיבה ואאל רג'ב, ובכירים נוספים, בהם מפקד גדוד הסיוע של החטיבה, ראש מערך התמ"ס ואחראי התצפיות בצפון הרצועה.



20:40 - דובר צה"ל: בעקבות מידע מודיעיני הכרזנו על אחד הנעדרים - חטוף. תת-אלוף דניאל הגרי התייחס לקרבות ברצועת עזה, ואמר כי הכוחות תקפו מתחילת הלחימה יותר מ-20 אלף מטרות. "כשאפשר לתקוף מהאוויר, אנחנו תוקפים, אבל יש גם היתקלויות בשטח", אמר. הוא עדכן כי 138 חטופים וחטופות עדיין מוחזקים בעזה. "קבענו היום שאחד הנעדרים, לפי מידע מודיעיני, מוגדר חטוף. מוטלת עלינו החובה המוסרית להשיב את כולם הביתה ולהמשיך במאמץ כל העת", ציין.

7 צפייה בגלריה
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
דובר צה"ל דניאל הגרי
(צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)


20:30 - משרד התקשורת בעזה: מעל 6 אלף פלסטינים נהרגו מפרוץ המלחמה. משרד התקשורת הממשלתי של חמאס ברצועת עזה דיווח כי מספר ההרוגים הפלסטינים מפרוץ המלחמה עלה ל-16,248, בהם 7,112 ילדים ו-4,885 נשים. "לפחות 43,616 בני אדם נפצעו וכ-7,600 אחרים נעדרים", נטען.

7 צפייה בגלריה
הרס ב רצועת עזה לאחר הפצצת צה"ל 1.12.23 מלחמה בעזה חרבות ברזל
הרס ב רצועת עזה לאחר הפצצת צה"ל 1.12.23 מלחמה בעזה חרבות ברזל
הרס ברצועת עזה
(צילום: REUTERS/Mohammed Salem)

19:50 - גורם בחיזבאללה: "ההסלמה היום בגבול לבנון - הנרחבת ביותר מפרוץ המלחמה". העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח מפי גורם בחיזבאללה כי "גבול לבנון היה עד היום להסלמה האלימה ביותר מאז שהחלה המלחמה". הגורם ציין כי "כל תקיפה ישראלית שתפגע בבתים, באזרחים, באנשי תקשורת ובצבא לבנון, תקבל מענה הולם. כל הסלמה מצד ישראל תיענה בהסלמה מצד חיזבאללה". לפי הדיווח, חיזבאללה קיבל אחריות על 14 פעולות שבוצעו במהלך היום בגבול הצפון.
19:15 - בכירים בישראל: "אין מחלוקת עם ארה"ב בנוגע לחיסול חמאס". בכיר בישראל אמר כי אין מחלוקת בין ישראל לארה"ב ביחס ללחימה ולמטרה לחסל את חמאס. לדבריו, "הדבר הגדול שמטריד את האמריקנים זו האוכלוסייה האזרחית, הפינוי וההרג של בלתי מעורבים וסיוע הומניטרי". הוא הוסיף: "האמריקנים לא אומרים לנו 'תעצרו ואל תילחמו יותר'. הם חושבים שאנחנו יכולים לעשות יותר בהגנה על אזרחים. חלק מהאוכלוסייה משתפת פעולה, מבחן דרום עזה עדיין בהתהוות. צה"ל לא רוצה להרוג סתם. מי שמתפנה - מתפנה".
18:40 - הותרו לפרסום שמות שני לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה. צה"ל התיר לפרסום כי רס"ר במיל' מתן דמארי (31) מדימונה, מפקד כיתה בפלוגת הסיור של חטיבת האש (215), ורס"ר במיל' עילי אליהו כהן (23) מבית נחמיה, לוחם בגדוד 7008 שבעוצבת "חצי האש" (551), נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה.

7 צפייה בגלריה
רס"ר במיל' מתן דמארי ז"ל ורס"ר במיל' עילי אליהו כהן ז"ל
רס"ר במיל' מתן דמארי ז"ל ורס"ר במיל' עילי אליהו כהן ז"ל
רס"ר במיל' מתן דמארי ז"ל ורס"ר במיל' עילי אליהו כהן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)


18:30 - 3 רקטות יורטו באשדוד, מד"א: אין דיווחים על נפילות או נפגעים
18:10 - אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות הופעלו באשדוד, באשקלון ובסביבתן. במקביל, התרעות צבע אדום הופעלו בזיקים, בנתיב בעשרה וכרמיה שבעוטף.
18:00 - בפעם השלישית תוך פחות משעה: אזעקות בקריית שמונה והאזור. אזעקות המתריעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בקריית שמונה, בתל חי, בכפר גלעדי ובמשגב עם. אין נפגעים בצפון.

7 צפייה בגלריה
הפגזה ישראלית על שטח לבנון
הפגזה ישראלית על שטח לבנון
הפגזה ישראלית על שטח לבנון
(צילום: AFP)


17:45 - מד"א: האזעקות באזור קריית שמונה - אין דיווחים על נפילות או נפגעים
17:20 - אזעקה המתריעה על ירי טילים ורקטות הופעלה בקריית שמונה, בתל חי, בכפר גלעדי, במרגליות ובמנרה
17:10 - פגישת קבינט המלחמה עם משפחות החטופים: "נתניהו לא ענה על שאלות". שרון שרעבי, אח של יוסי ואלי שרעבי שמוחזקים בשבי חמאס בעזה, סיפר על מה שאירע בפגישת חברי קבינט המלחמה עם בני משפחות החטופים. "אנחנו לא פה בשביל לפגוש רק את המנהיגים, אנחנו דורשים את החזרת החטופים ארצה. כפי ששלחו אותם לחזית - הם צריכים להחזיר אותם". אחת החטופות ששוחררה ציינה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "לא ענה על שאלות שנשאל - אלא קרא דברים שכתב לעצמו".
16:50 - דיווח: חייל בצבא הלבנוני נהרג מתקיפת טנק ישראלי. ערוץ "אל-מנאר" של החיזבאללה דיווח כי חייל בצבא הלבנוני נהרג מתקיפת טנק ישראלי באזור אל-עוידה. לפי הדיווח, שלושה אחרים נפצעו.
16:15 - אלפי לוחמי צה"ל בלב חאן יונס ובמרכז שג'אעיה וג'באליה. אלפי לוחמי חי"ר, הנדסה ושריון פועלים במרכז חאן יונס החל משעות הלילה, כחלק מתחילתו של השלב השני של התמרון הקרקעי ברצועת עזה. הכוחות הגיעו לעיר הגדולה שבמרכז הרצועה מכיוון צפון, מפרוזדור נצרים, שעליו שולטת אוגדה 36 מזה כחודש, מדרום לעיר עזה. בכך עקפו הלוחמים את מחנות המרכז, נוסיראת ואל בורייג' ואת העיר דיר אל בלח, בדרכם לחאן יונס. ביממה האחרונה נרשמו מאות היתקלויות ותקיפות של מחבלים.



16:10 - מד"א: אדם נפצע קל מרסיס של רקטה בתל אביב. גבר כבן 40 נפצע באורח קל מפגיעת רסיס של רקטה בתל אביב. צוות מד"א פינה את הפצוע לבית החולים איכילוב בעיר. המשטרה מטפלת בכמה זירות נפילה של פריטי רקטה באזור. שוטרי וחבלני משטרה פועלים כדי לבודד את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים ופריטים נוספים לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. כ-15 רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר יישובי המרכז במסגרת המטח האחרון. חלק מהרקטות יורטו, ונבדקת פגיעה בבית ספר.
15:20 - אזעקות בגוש דן. אזעקות נשמעות בשעה זו ברחבי גוש דן, בין היתר בגבעתיים, תל אביב, רמת גן, גבעת שמואל ואור יהודה. עוד נשמעו אזעקות בראשון לציון, בת ים ומתחם פי גלילות.
7 צפייה בגלריה
רקטה שנפלה במרכז תל אביב
רקטה שנפלה במרכז תל אביב
רקטה שנפלה במרכז תל אביב
(צילום שירלי זינגר)

14:45 - פורום ההייטק בכנסת קורא לעצירת הדיונים על תקציב המדינה. הפורום הוציא נייר עמדה הכולל בכירים בהייטק הישראלי שקורא לממשלה לקיים התחייבותה מתחילת המלחמה ולנתב כספים ללחימה, שיקום, פיצוי ולצמיחה. התקציב אינו נותן מענה הולם לאתגרים הלאומיים ואינו מבטא את סדר העדיפויות הראוי לישראל בעת זו.
בנייר העמדה כותבים חברי פורום "אנו קוראים להנהגת המדינה בשעה זו לקבל החלטות אחראיות, מקצועיות וכלכליות תוך עבודה משותפת של המשרדים הכלכליים בממשלה ובנק ישראל והקשבה למומחים ולדרג המקצועי, שכן בימים אלו חשוב מתמיד תכנון מיטבי חיוני להתמודדות עם מורכבויות המצב הנוכחי, לצמיחה בהמשך ולחוסנה של ישראל". (מאיר אורבך)
14:31 - צה"ל: חשש שהנשים שנחטפו סובלות מאלימות מינית ברצועת עזה. דובר צה"ל אישר לתקשורת הזרה כי הצבא מודאג מכך שנשים שנחטפו לרצועת עזה ולא שוחררו בעסקה האחרונה מתמודדות עם אלימות מינית ברצועת עזה. הדברים של דובר צה"ל מצטרפים למה שאמר אתמול דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מאט מילר: "אנו מעריכים שאחת הסיבות שחמאס לא רוצה למסור חלק מהנשים שהוא מחזיק כבנות ערובה, והסיבה שהפסקת האש תמה, היא שהם לא רוצים שהנשים האלה יוכלו לדבר על מה שקרה להן בשבי". (יואב זייתון)
14:15 - פגיעה ישירה בבניין במטח לאשקלון: שתי נשים נפצעו קל. במטח האחרון לעבר אשקלון בניין נפגע מפגיעה ישירה. שתי נשים בשנות ה-60 לחייהן נפצעו באורח קל מרסיסים וצוות מד"א פינה אותן לבית החולים ברזילי בעיר. במקום יש עוד שלושה נפגעי חרדה, בהם שני ילדים. כוחות כיבוי והצלה נמצאים בזירה ומבצעים סריקות. (מתן צורי)
13:14 - מתווכת נייטרלית? אמיר קטאר: "לחקור את רצח העם שישראל מבצעת בעזה". אמיר קטאר, תמים בן חמד א-תאני, התייחס בפתיחת פסגת מנהיגי מדינות המפרץ למלחמה הנמשכת בעזה ואמר כי דוחא פועלת לחזור למצב של הפסקת אש, אך ציין כי "היא לא חלופה להפסקת אש קבועה". על אף שקטאר נחשבת למתווכת מובילה בין ישראל לחמאס, א-תאני בחר לתקוף בחריפות רק את פעילותה הצבאית של ישראל: "כל הסטנדרטים המוסריים, ההומניטריים והאנושיים הופרו על ידי ישראל".
הוא טען כי "גורמים מסוימים דורשים הפסקת אש מהפלסטינים, זו בושה שהקהילה הבינלאומית מאפשרת את המשך רצח העם שישראל מבצעת בעזה. אנו מחדשים את קריאתנו לחקירה בינלאומית על מעשי הטבח של ישראל". (ליאור בן ארי)
12:52 - הבקשה האמריקנית, והדיון הלילי בקבינט: "להגדיל פי 3 את כמות הדלק שנכנסת לרצועה". קבינט המלחמה דן הלילה בבקשת ארה"ב להגדיל את כמות הדלק שנכנסת לרצועת עזה ביום פי שלושה - מ-60 אלף ליטר ביום ל-180 אלף ליטר. הסוגייה הזו, נדגיש, קריטית עבור האמריקנים, והם העלו אותה באמצעות השגריר האמריקאי ג'ק לו ומתאם הסיוע ההומניטרי דיוויד סאטרפילד עם בכירים במערכת הביטחון.
האמריקנים סבורים שהגדלת כמות הדלק לרצועה חיונית כדי למנוע התפשטות של מחלות ברצועה, ותקנה לצה"ל עוד זמן ללחימה. בסופו של דבר קבינט המלחמה לא החליט בנושא, וההכרעה תינתן בדיון של הקבינט המורחב, שעד כה לא נקבע לו תאריך כינוס. (איתמר אייכנר)
12:11 - הותר לפרסום: סרן יהל גזית ורס"ר גיל דניאלס נהרגו בקרבות ברצועה. צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שני לוחצי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועת עזה: סרן יהל גזית, בן 24 מהישוב רקפת, סגן מפקד פלוגה בגדוד 53 עוצבת ברק (188); ורס"ר (במיל') גיל דניאלס, בן 34 מאשדוד, לוחם בפלוגת סיור בגדוד 6261 של חטיבה 261. צה"ל מסר בנוסף כי לוחם מיחידת דובדבן, עוצבת הקומנדו, נפצע באורח קשה ברצועה ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. (יואב זיתון)
11:35 - לשכת רה"מ: קבינט המלחמה ייפגש עם משפחות החטופים ב-15:00. לשכת ראש הממשלה עדכנה כי מפגש משפחות החטופים עם שרי קבינט המלחמה, ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יתקיים היום ב-15:00. "הודעות עם הפרטים נמסרו למוזמנים. במפגש יהיו נוכחים גם נציגים בכירים ממשרדי הממשלה הפועלים למען משפחות החטופים והשבים ארצה", נמסר. (איתמר אייכנר)
11:15 - חיזבאללה לקח אחריות על ירי לעבר ישראל; דיווח: צה"ל תוקף בלבנון. חיזבאללה לקח אחריות על ירי לעבר מוצב צה"ל בשעה 09:50. במקביל, כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי צה"ל תוקף בדרום המדינה באמצעות כטב"מים וירי ארטילרי. (ליאור בן ארי)
10:33 - מתחילת התמרון הקרקעי: יותר מ-100 אלף פגזים נורו. מדובר צה"ל נמסר כי יותר מ-100 אלף פגזים נורו מאז תחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה.
10:00 - צה"ל: הושלם כיתור ג'באליה, הכוחות פשטו שם על מבנה חמ"ל הביטחון הכללי של חמאס. דובר צה"ל עדכן כי בפעילות משותפת עם שב"כ, כוחות מילואים של חטיבה 551 ושייטת 13 פשטו על מבנה חמ"ל הביטחון הכללי של חמאס בג'באליה, שם אותרו אמצעי תצפית ושליטה, אמצעי לחימה ומפות. עוד נמסר כי אוגדה 162 השלימה את שלב כיתור ג'באליה. ביממה האחרונה הכוחות פעלו במעוזי חמאס באזור, השמידו תשתיות טרור, איתרו אמצעי לחימה ומשגרים במבנים אזרחים והכווינו כוחות אוויריים שתקפו מחבלים. כמו כן, חיל האוויר בשיתוף פעולה עם לוחמי חטיבת הצנחנים תקפו אמש מבנים מהם פעלו מחבלי נוחבה וחיסלו כמה, והשמידו רקטות בחצר בית בצפון הרצועה. גם לוחמי זרוע הים תקפו עשרות מטרות מבצעיות וסייעו לכוחות ביבשה. (יואב זיתון)

9:00- דיווח: "על מחבלי חמאס נמצאה מפה של בסיס צה"ל שכמעט בטוח הוכנה בעזרת מרגל"
העיתון הבריטי "גרדיאן" דיווח מפי "מקור מודיעיני ישראלי" כי בין המסמכים שנמצאו אצל מחבלי חמאס שביצעו את מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר הייתה גם מפה של בסיס צה"ל, שלטענתו הייתה יכולה להיות משורטטת רק בעזרת מידע מבפנים, ושהיא הוכנה "כמעט בוודאות בעזרת מרגל של חמאס". בדיווח נכתב כי המפה שנמצאה הייתה מדויקת יותר מהמפות שלהן נזקק צה"ל עצמו, מה שמעלה את ההערכה שהיא שורטטה במיוחד לצורך ההסתערות על הבסיס. "צה"ל הגיע למסקנה שחמאס תכנן את המתקפה במשך שנים, וגיבש בהן מפות מפורטות בעזרת מרגלים בתוך ישראל", נכתב. (ynet)
8:28 - 5 נפילות בשטחים פתוחים באזור באר שבע, אין נפגעים. חמש רקטות נפלו בשטחים פתוחים באזור באר שבע במטח האחרון לעבר העיר. בנוסף היו עוד כמה שיורטו. (אילנה קוריאל)
7:00 - לאחר 14 שעות של שקט: אזעקות בבאר שבע. התרעות מפני ירי רקטות וטילים נשמעו בבאר שבע ובחצרים, כ-14 שעות לאחר האזעקות הקודמות שנשמעו בעיר.
6:51 - הפלסטינים: עשרות הרוגים ופצועים בתקיפות צה"ל ברצועה במהלך הלילה. סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" דיווחה כי לפחות 50 בני אדם נהרגו ונפצעו בתקיפות אינטנסיביות של צה"ל הלילה בחאן יונס ובעיר עזה. לדברי משרד הבריאות בעזה, 15,899 פלסטינים נהרגו ברצועה מתחילת המלחמה וכ-42,000 נפצעו. (עינב חלבי)

7 צפייה בגלריה
חיילי צה"ל חיילים ב עזה חוף של עזה מלחמת עזה 5.12.2023
חיילי צה"ל חיילים ב עזה חוף של עזה מלחמת עזה 5.12.2023
חיילי צה"ל
(צילום: דובר צה"ל)

6:30 - הותר לפרסום: קצין ושני לוחמי שריון מגדוד 53 נפלו בקרבות ברצועה. דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שלושה לוחמי שריון מגדוד 53, עוצבת 'ברק' (188), שנפלו אתמול בקרבות ברצועת עזה. אלה שמות החללים: סרן איתן פיש, בן 23 מהיישוב פדואל, סמל יקיר ידידיה שינקולבסקי, בן 21 ממגדל עוז, וסמ"ר תובל יעקב צנעני, בן 20 מקריית גת. בנוסף, לוחם בסיירת נח"ל, וכן קצין ולוחם בסיירת צנחנים נפצעו באורח קשה בקרבות שונים בצפון רצועת עזה. כמו כן, לוחם מגדוד 53 שבעוצבת 'ברק' (188) נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. (יואב זיתון)

7 צפייה בגלריה
חללי צה"ל יקיר ידידיה שנקולבסקי, תובל יעקב צנעני ואיתן פיש
חללי צה"ל יקיר ידידיה שנקולבסקי, תובל יעקב צנעני ואיתן פיש
חללי צה"ל יקיר ידידיה שנקולבסקי, תובל יעקב צנעני ואיתן פיש
(צילום: מתוך ynet)
הלילה - דיווח בתימן: פיצוצים נשמעו בבירה צנעא. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת" דיווח, מפי תושבים מקומיים, על כמה פיצוצים שנשמעו בבירת תימן, צנעא. גם בשבוע שעבר דווח בתקשורת הערבית על פיצוץ בצנעא, וב"אל-חדת'" טענו אז כי הפיצוץ היה ב"אזור צבאי חות'י סגור". מקורות מקומיים בתימן טענו לאחר מכן כי מחסן נשק של המורדים החות'ים הותקף בטילים באזור ג'בל עטאן בדרום-מזרח צנעא, שבו נמצא בסיס של החות'ים. (ליאור בן ארי)