סגור
ח"כ צביקה פוגל ו מכוניות שרופות לאחר הפרעות בישוב חווארה
ח"כ צביקה פוגל ומכוניות שרופות לאחר הפרעות בישוב חווארה (צילומים: אלכס קולומויסקי, AP/Majdi Mohammed)

ח"כ צביקה פוגל ייחקר בחשד להסתה לטרור; אמר: "חווארה סגורה ושרופה זה מה שאני רוצה לראות"

פוגל זומן להתייצב עוד היום לחקירה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433. זאת אחרי שלפני כשבועיים אישרה היועמ"שית גלי בהרב מיארה למשטרה לפתוח בחקירה נגדו – וזכתה בעקבות זאת למתקפה מצד בן גביר

ח"כ צביקה פוגל ממפלגת "עוצמה יהודית" ייחקר במשטרה בחשד לעבירה של הסתה לטרור בעקבות התבטאויותיו בתקשורת יום לאחר הפרעות בחווארה. פוגל אמר בין השאר כי הוא "רואה את התוצאה בעין יפה מאוד" ו"חווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות".
המשטרה הודיעה היום (ג') כי היא פתחה בחקירה נגד פוגל, חבר מפלגתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. פוגל זומן להתייצב עוד היום לחקירה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433. זאת אחרי שלפני כשבועיים אישרה היועמ"שית גלי בהרב מיארה למשטרה לפתוח בחקירה נגד פוגל – וזכתה בעקבות זאת למתקפה מצד בן גביר.
הפרעות בחווארה התרחשו בעקבות הפיגוע שבו נרצחו הלל ויגל יניב בסוף חודש פברואר. במהלכן הציתו המתפרעים עשרות בתים וכלי רכב בעיירה הפלסטינית. תושבים מקומיים נמלטו מפוחדים מבתיהם ועשרות נפצעו.
למחרת התראיין פוגל בגלי ישראל ואמר: "אתמול יצא מחבל מחווארה - וחווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות. רק ככה נשיג הרתעה". עוד אמר בריאיון נוסף לגלי צה"ל: "הושגה הרתעה שלא הייתה מאז חומת מגן. אני רואה את התוצאה בעין יפה מאוד".
בתגובה לדברים אמר אז ראש האופוזיציה יאיר לפיד כי "זו ממשלת אנרכיה על מלא. פוגל צריך ללכת לכלא על הסתה לטרור".
פוגל לא היה היחיד שאמר דברים ברוח דומה. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עשה לייק לציוץ לפיו יש "למחוק היום את הכפר" בעקבות הפיגוע, ובהמשך אמר כי "צריך למחוק את חווארה" – אמירה שלאחריה התנצל עליה.