סגור
גזירת סרט קמפוס מובילאיי מימין רעיית הנשיא מיכל הרצוג כבוד נשיא המדינה מר יצחק הרצוג נשיא ומנכ"ל מובילאיי פרופסור אמנון שעשוע וראש העיר ירושלים משה ליאון
גזירת סרט קמפוס מובילאיי. מימין: רעיית הנשיא מיכל הרצוג, נשיא המדינה יצחק הרצוג, נשיא ומנכ"ל מובילאיי פרופסור אמנון שעשוע, וראש העיר ירושלים משה ליאון (צילום: סיון פרג')

בהשקעה של מיליארד שקל: מובילאיי עוברת לקמפוס החדש בי-ם שכולל מגרש כדורסל ומספרה

2,700 עובדי מובילאיי בירושלים עוברים לקמפוס החדש של החברה בהר חוצבים, שישמש כמטה הראשי של החברה; הקמפוס נחנך היום בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש עיריית ירושלים משה ליאון, לצידו של מייסד ומנכ"ל מובילאיי אמנון שעשוע

לאחר השקעה אדירה של מיליארד שקל, 2,700 עובדי מובילאיי בירושלים מתחילים לעבור לקמפוס החדש של החברה בהר חוצבים. הקמפוס נחנך היום בהשתתפות של נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג וראש עיריית ירושלים משה ליאון לצידו של מייסד ומנכ"ל מובילאיי אמנון שעשוע.
לקמפוס החדש של 128 אלף מ"ר, שישמשו כמטה הראשי של מובילאיי, יעברו עובדי החברה שהיו פזורים עד היום במספר אתרים בירושלים. מעבר לכך יש לה סניפים בתל אביב, רמת גן, חיפה ופתח תקווה בהם מועסקים כ-600 עובדים ועוד כ-300 עובדים מחוץ לישראל. לפני שבוע הודיעה מובילאיי על סגירת החטיבה הוותיקה של מערכות התראה מפני סטייה מנתיב, ופיטורי 130 עובדים, מתוכם 90 בישראל.
המטה החדש של מובילאיי כולל לצד "הסטנדרט" ההייטקי כגון חדר כושר, גם תוספות יוצאות דופן ובהן מספרה, חנות נוחות, מגרש כדורסל, מסלול ריצה, נקודות שירות לרכבי ליסינג וגם חדרי הנקה. התפעול יתבצע באמצעות מערכת ניהול דיגיטלית שמדווחת, בין היתר, על מחסור בציוד, אזור שזקוק לניקיון, התראות בעיות במערכות מיזוג, תאורה, חשמל, מעליות, ניהול אירועי בטיחות ויכולת הפקת לקחים.
הקמפוס החדש מורכב מארבעה מגדלים, ארבע "אצבעות" המחוברות באמצעות אטריום משותף בן 8 קומות. הוא בנוי בתקן Leed Platinum האמריקאי לבנייה ירוקה, באמצעותו נחסכים כ-30% מצריכת האנרגיה וכ-40% מצריכת המים. חלק מאתגרי הבנייה, שגם התעכבה לא מעט, נבעו מהחובה להשתמש באבן ירושלמית לעומת הצורך במבנה חדשני. בסופו של דבר נמצא פתרון בשילוב לוחות הצללה חיצוניים העשויים אבן שהוצבו בחזית הדרומית. לוחות אלו יוצרים חיפוי מהשמש בשעות החמות ומייצרים בניין במראה שקוף.
נשיא המדינה אמר במעמד גזירת הסרט של הקמפוס: "דווקא בעיצומו של האתגר הגדול ביותר שישראל ידעה מזה אולי קום המדינה, מתקיים מעמד שהוא פלאי וטיפוסי גם יחד. הוא פלאי ומפעים שהרי אי אפשר שלא להתפעל מהקמפוס המדהים הזה וממה שאתם תמשיכו לעשות בו, לפתח בו במרץ ובכישרון טכנולוגיה שתתרום לאנושות כולה. מצד שני הוא טיפוסי משום שאין כמו העם שלנו כדי להמחיש טוב מכל את יכולתנו להתחדש, לפרוץ דרכים, לצמוח ולשגשג גם תוך כדי השבר. תרומת הקמפוס הזה לכלכלת ישראל, למעמדה של ישראל בעולם, לתעשיית ההייטק הישראלית ולעתיד הדורות הבאים היא עצומה".
אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי ציין: "זהו רגע מכונן בחיי מובילאיי, שזו גם שנת ה- 25 להיווסדה. מובילאיי נולדה בירושלים, וכפי שאתם רואים היא תישאר בירושלים. למובילאיי משרדים בכל הארץ בתל אביב, חיפה, פתח תקווה, רמת גן ובכל העולם ביפן, סין, גרמניה, צרפת, ארה"ב ובקרוב גם בהודו וקוריאה. אבל מרכז הכובד של החברה הוא כאן ויישאר כאן מתוך כבוד למורשת שלנו ולרצון לשמר את התרבות ואת הערכים שהובילו אותנו עד לכאן".