סגור

פרסום ראשון
עידן עופר מתנער ממנהלי צים: "החברה לא צריכה לבקש שינוי בתשלומי המס שלה"

בעל השליטה בצים מגיב לדיווח על פניית חברת הספנות לרשות המסים כדי לשנות את מבנה המס שלה ומסביר כי לו היה נשאל לדעתו, היה מציע שצים לא תפנה לרשות. עופר: "הציבור בישראל כולו ייהנה מהצלחתה של צים"

בעל השליטה בצים עידן עופר מגיב לדיווח על פניית חברת הספנות לרשות המסים כדי לשנות את מבנה המס שלה ואומר: "אינני מעורב בפנייה של צים בקשר לשינוי משטר המס לגביה, אם אכן הייתה פנייה כזו. לו הייתי נשאל לדעתי, הייתי מציע שצים לא תפנה לבקש את שינוי משטר המס לגביה".


עופר הוסיף: "אני גאה בהצלחתה וברווחיה של צים, ואני לא פחות גאה על כך שהציבור בישראל כולו ייהנה מהצלחתה של צים דרך תשלום המסים המגיעים על רווחיה".

2 צפייה בגלריה
אניית מכולות של צים
אניית מכולות של צים
אוניית מכולות של צים
(צילום: Ruediger Gaertner)

צים מנהלת מגעים עם רשות המסים במטרה לשנות את שיטת חישוב המס שהיא משלמת. לפי הדיווחים, צים מבקשת מרשות המסים וממשרד האוצר שינוי חקיקה שיאפשר תשלום מס מופחת.
שנת 2021 היתה שנה טובה מאוד לצים. ברבעון השלישי של השנה היא הציגה רווח נקי של 4.5 מיליארד שקל, וזהו הרווח הרבעוני הגבוה ביותר בתולדות חברה כלשהי במדינת ישראל. הרווח שיקף זינוק של 900% ביחס לרבעון המקביל ב-2020. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה צים רווח נקי של 9 מיליארד שקל, זינוק של פי 18.6 ביחס לתקופה המקבילה ב-2020.

2 צפייה בגלריה
עידן עופר
עידן עופר
עידן עופר, בעל השליטה בצים
(צילום: יח"צ)

מצים נמסר בתגובה: "חברת צים פנתה ביוזמתה ובהנחיית המנכ"ל, אלי גליקמן, אל רשות המסים בבקשה להתאים את משטר המס של החברה באופן שיהיה בהלימה למשטר המס שחל על מרבית חברות הספנות בעולם, על מנת לאפשר לצים להתחרות באופן שווה בשוק התחרותי הגלובלי. נבהיר כי לא מדובר במיסוי לשנת 2021, אלא לשנים הבאות. נוסיף ונציין כי כ-90% מהכנסות חברת צים מגיעות מחוץ לישראל, מהשוק הבינלאומי.
"כיוון שמירב המשקיעים בצים הם גופים פיננסיים בינלאומיים, הכוונה היא להשוות את התנאים בהם תעמוד צים בתחרות הגלובלית מול מתחרותיה הן עבור לקוחותיה והן על מנת לשמור על האטרקטיביות שלה עבור משקיעים. בכל מקרה ונדגיש זאת שוב, חברת צים מעולם לא איימה אלא מנהלת שיח עם הפורום המקצועי. צים גאה להיות משלמת המס מהגבוהות בישראל ושואפת להמשיך לתרום למשק ולכלכלה הישראלית היום ובעתיד".