סגור

הממשלה התכנסה לדיון מיוחד: "לסיים את הישיבה עם תקציב"

הממשלה התכנסה לדיון מרתוני בהצעת תקציב המדינה ובהצעת חוק ההסדרים; רה"מ בנט לשרים: "בלי ציוצים, שלא נעלה על עצים שלא ניתן לרדת מהם"; שר האוצר אביגדור ליברמן כבר גיבש רוב בעד התקציב, של 17 מבין 27 שרי הממשלה ממפלגות ימינה, יש עתיד וכחול לבן; מגעים מתקיימים עם שרים ממפלגת העבודה, תקווה חדשה ומרצ, התובעים למשרדיהם כ-13 מיליארד שקל

"תקציב המדינה לשנים 2021 ו-2022, שאנחנו מביאים כעת לאישור הממשלה לאחר שלוש שנים שבהן המדינה פועלת בלי תקציב - זהו תקציב של השקעה בעתיד, תקציב של צמיחה"; כך אמר היום (א') בצהריים רה"מ נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה. הממשלה התכנסה לדיון מרתוני בהצעת תקציב המדינה ובהצעת חוק ההסדרים.
כפי שנחשף ב"כלכליסט", שר האוצר אביגדור ליברמן גיבש רוב בעד התקציב של 17 מבין 27 שרי הממשלה ממפלגות ימינה, יש עתיד וכחול לבן. במהלך ישיבת הממשלה מתקיימים מגעים עם שרים ממפלגת העבודה, תקווה חדשה ומרצ התובעים למשרדיהם 14-12 מיליארד שקל.
בנט אמר כי "אנחנו משקיעים בתחבורה ציבורית יעילה, בתשתית אינטרנט וטכנולוגיה, בחינוך איכותי לילדינו, במערכת הבריאות שלנו, בחיילים שלנו שיצוידו במערכות הטובות ביותר כדי להתמודד ולגבור על אויבינו. אנחנו משקיעים באיכות הסביבה שבה יחיו ילדינו, ובשירותים ממשלתיים טובים יותר.
"התקציב הפעם לא משרת אינטרס של מגזר כזה או אחר, אלא את זה של כל מדינת ישראל. ממשלה זו משוחררת לפעול למען האינטרס הכללי. אנחנו מפחיתים בירוקרטיה ומגדילים את התחרות, למען כולם. אגב, בעיקר למען השכבות החלשות. מי שהכי מרוויח מירידת מחירים ותחרות אלו השכבות החלשות.
בנט הוסיף כי "אני יודע לומר שבחדר הזה יש הרבה רצון טוב ומוכנות גדולה מאוד להעביר את התקציב. אני מבקש להודות לשר האוצר אביגדור ליברמן, שמוביל בבטחה ובאומץ אישי, יש לומר, תקציב חשוב למדינת ישראל. תודה איווט".
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט בית הנשיא
ראש הממשלה נפתלי בנט בית הנשיא
רה"מ נפתלי בנט
(צילום: לע"מ)
לדברי בנט, "אם היינו הולכים בדרך שהאופוזיציה קיוותה שנלך בה, היינו עכשיו בעיצומן של בחירות חמישיות, בבחירת לוגואים וקמפיינרים, וכל המדינה עדיין הייתה תחת הרעש הזה. אז היום אנחנו מביאים את התקציב ומוכיחים שזו ממשלה שעוסקת בציבור ולא בעצמה". לשרים קרא ראש הממשלה "לסיים את הישיבה עם תקציב", והוסיף כי "חובה להתווכח, אבל אני מבקש בלי ציוצים, שלא נעלה על עצים שלא ניתן לרדת מהם".
שר הבריאות ניצן הורוביץ, המתנגד לתקציב בשל אי-היענות לדרישותיו להגדלתו, השיב: "בואו לא נאמר הופ לפני שקפצנו".
אחר הצהריים צפויה הפגנה של חקלאים המתנגדים לרפורמה בתחום, שאותה מובילים ליברמן ושר החקלאות עודד פורר, מול משרד רה"מ. שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים: ״אנחנו מפגינים היום על עתיד מדינת ישראל. אנחנו בעד תחרות, ואנחנו לא חוששים מתחרות - תוצרת הארץ היא מהטעימות והאיכותיות בעולם. עם זאת, יש לטפל בהפקרות פערי התיווך, ואנו דורשים תנאי פתיחה שווים והסכם משותף הוגן בחקיקה ראשית, ולא הנחתה בחוק ההסדרים".