סגור
תלמידים ילדים ה מפונים מ יישובי ה עוטף ו ה נגב ה מערבי תלמידים ב יום ה ראשון ל שנת ה לימודים ב בית ה ספר ה חדש חופים ב כרם מהרל
תלמידים מיישובי העוטף ביום הראשון ל שנת הלימודים בבית ספר בכרם מהר"ל (צילום: אלעד גרשגורן)

הוארך בחודשיים מועד הפינוי מיישובי הצפון והעוטף; תושבים בדרום שיחזרו יקבלו מענק

המועד האחרון לאכלוס המפונים בבתי המלון על חשבון הממשלה, שהיה אמור לחול מחר, הוארך עד ל-29 בפברואר; עוד נקבע כי תושבים במרחק 4-7 ק"מ מרצועת עזה יוכלו לשוב לביתם, ויקבלו מענק הסתגלות במקום תשלום עבור אכלוס עצמאי

הממשלה אישרה הערב את מועד הפינוי של תושבים מהדרום ומהצפון בבתי מלון עד ל-29 בפברואר 2024. מחר (יום ראשון) אמור היה לפוג המועד לאכלוס המפונים בבתי המלון על חשבון הממשלה.
כמו כן, עד למועד זה הוארכה התקופה שבעדה ניתן לקבל מענק אכלוס עצמאי לתושבים שהתפנו מיישובם ועונים על תנאי הסיוע אך לא עברו להתגורר בבתי המלון.
בני משפחות החטופים והנעדרים והשבים ארצה יוכלו לקבל סיוע במימון שהותם במתקני הארחה בהם שוהים המפונים.
שר הביטחון יואב גלנט הוסמך להורות על קיצור תקופת הפעלת תוכניות הפינוי ביחס ליישובים המפונים, כולם או חלקם, בשים לב למצב הביטחוני ולהערכת מצב עדכנית.
שרי הממשלה אישרו הערב במשאל טלפוני את בקשתו בעניין של גלנט, המתייחסת לתושבי הדרום המצויים בטווח של עד 7 ק"מ מרצועת עזה ולתושבי יישובי הצפון בטווח של עד 5 ק"מ מגבול לבנון.
עוד אישרו השרים את הודעת צה"ל ומשרד הביטחון כי בהתאם להערכת מצב עדכנית ניתן לאפשר ליישובים הנמצאים במרחק של 4 עד 7 ק"מ מרצועת עזה המשתייכים למועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, ושדות הנגב, לתושבי יד מרדכי, ולתושבי העיר שדרות לשוב לבתיהם באופן הדרגתי , החל מה-1 בינואר 2024.
התושבים שישובו לבתיהם יהיו זכאים למענק שיבה הביתה לצורך הסתגלות והתארגנות בבתיהם. מענק החזרה יהיה בגובה של 200 שקל למבוגר ו-100 שקל לילד, בעד כל יום שממועד החזרה של כלל תושבי היישובים לא יאוחר מה-29 בפברואר 2024. מי שיבחר לשוב לביתו לא יהיה זכאי לקבל לתשלום בגין לינה ושירותי הארחה או מענק אכלוס עצמאי. עד ל-15 בפברואר 2024, ייבחן הצורך בהארכת מתווה הפינוי. לצורך מימון ההחלטה יוקצה סכום של 2.15 מיליארד שקלים בשנת 2024.