סגור
לוגו אינטל

בלעדי
לנוכח המתיחות סביב ההפיכה המשטרית: אינטל דחתה פגישה להרחבת השקעותיה בישראל

לכלכליסט נודע כי ענקית הטכנולוגיה דחתה פגישה שנועדה להיערך מחר מול גורמים ממשלתיים ונועדה לדון בתוכניתה של החברה להרחיב את השקעותיה בארץ ב-25-20 מיליארד דולר נוספים. הסיבה לביטול: החשש של אינטל כי הממשלה תעשה שימוש פוליטי בפגישה

חברת אינטל ביטלה פגישה שנועדה להיערך מחר מול גורמים כלכליים רשמיים בירושלים והיתה אמורה לדון בתוכנית של החברה להרחיב את מעגל ההשקעות שלה בארץ בכ-25-20 מיליארד דולר נוספים.
ל"כלכליסט" נודע מפי גורמים המעורבים בשיחות כי הביטול נבע מחשש שההשקעה תתפרש כתמיכה פוליטית בממשלה הנוכחית על רקע ההפיכה המשטרית, והרצון של אינטל להימנע ממעורבות במאבק בין המחנות בארץ בסוגיה זו. באינטל סירבו להתייחס לכל מידע בנושא.
הפגישה שנועדה להתקיים מחר, בין בכירים באינטל, לבין גורמים ממשלתיים, נועדה לדון בביצוע ההשקעה על ידי אינטל והטבות שונות שתקבל עבור התחייבות זו. ב-2019 קיבלה אינטל הטבות בשווי של 3.2 מיליארד שקל בצורת קרקעות להקמת מפעליה תמורת התחייבות להעסיק מספר מינימלי של עובדים והשקעה של כ-37 מיליארד שקל של אינטל בישראל. לא ברור אם אינטל מילאה את חלקה עד היום במלואה.
ביומיים האחרונים התעורר חשש כי גורמים בקואליציה התכוונו להשתמש בנושא ההשקעה המדוברת כדי להפגין את האמון שלכאורה נותנת ענקית טכנולוגיה בסדר הגודל של אינטל בכלכלה הישראלית בעוד שבפועל מדובר למעשה בחלק מתכנית גלובלית של אינטל להרחיב את המפעלים שלה בעולם. החשש הזה הוא שהוביל לביטול הפגישה מחר.
יצוין, כי שיחות דומות מקיימת אינטל עם ממשלת גרמניה ממנה, כך פורסם בשבוע שעבר בגרמניה, מבקשת אינטל סיוע של 10 מיליארד יורו כחלק מתוכנית השקעות של עשרות מיליארדי יורו של אינטל בהקמת מפעל בעיר מגדבורג.