סגור
חנות צעצועים
חנות צעצועים

פרסום ראשון
חברת הצעצועים והתחפושות הוותיקה "קליבר" מבקשת צו עיכוב הליכים

זאת לאחר שצברה חובות בסך של כ-5 מיליון שקל; החברה טוענת כי ספגה עלייה חדה במחירי התובלה, ובנוסף נפגעה מעליית הריבית במשק ומירידות במחזור בעקבות המלחמה

חברת הצעצועים והתחפושות "קליבר צעצועים" הגישה שלשום (ו') לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לעיכוב הליכים על מנת להגיע להסדר בינה ובין נושיה ולמנות לה מנהל הסדר. זאת לאחר שצברה חובות של כ-5 מיליון שקל.
מהבקשה עולה כי מדובר בחברה ותיקה הפועלת מזה כ-25 שנה בייבוא ושיווק סיטונאי של מוצרי תחפושות ממותגים וכן מפעילה שתי חנויות צעצועים, בשטח של מאות מטרים כל אחת, בחולון ובאשדוד. עיקר לקוחות החברה בתחום הסיטונאות הם חנויות ורשתות חנויות צעצועים ומוצרים לילדים.

1 צפייה בגלריה
עו"ד אוהד הראל
עו"ד אוהד הראל
עו"ד אוהד הראל
(צילום: גדי סיארה)

החברה טוענת באמצעות עו"ד בת-חן רחמים ועו"ד אוהד הראל כי "בשנים האחרונות גלגלה החברה מחזורים שנתיים בסדר גודל של כ- 20 מיליון שקל והיא משמשת כיבואנית של חברת Rubies Costume, מיצרניות התחפושות הממותגות המובילות בעולם".
במסגרת הבקשה נטען כי מספר אירועים שונים הביאו למבוי סתום מבחינת החברה שאילץ אותה לבחור בברירה האחרונה והיא הגשת הבקשה הנוכחית לבית המשפט.
לפי החברה, "בין היתר פרוץ הקורונה הביא למשבר תזרימי אדיר בחברה עקב הפסקת הזמנות של מלאי תחפושות כבכל שנה בשל אי-הוודאות ששרר במשק; במקביל חלה ירידה של עשרות אחוזים במחזור המכירות של החנויות שמפעילה החברה; החברה ספגה עלייה מטאורית במחירי התובלה בשנת 2022; עליית הריבית במשק באופן חד ובזמן קצר הביאה להאמרת עלויות המימון; ולבסוף, המלחמה שפרצה בישראל, אשר הביאה לירידה דרסטית בהיקפי מחזור הפעילות של החברה במהלך חצי השנה האחרונה".
עוד נכתב כי "החברה היא בעלת יכולות כלכליות מוכחות, אולם חרף צעדי התייעלות רבים בהם נקטה בשנים האחרונות, שלל המשברים שחוותה בתקופה זו (רובם ככולם כתוצאה מאירועים חיצוניים ובלתי צפויים), אינם מאפשרים לה להמשיך את פעילותה ללא ארגון מחדש של חובותיה".
החברה הוקמה בשנת 1999 על-ידי בעל המניות, אברהם דלוה. החברה עסקה מהקמתה בייבוא של שני סוגי מוצרים מרכזיים: מוצרי תחפושות ממותגות ואביזרים ומוצרי קיץ הכוללות בריכות מתנפחות ועיליות' וfi מתנפחים. בשנת 2016 הקימה החברה פעילות נוספת בתחום חנויות הצעצועים עת פתחה בתחילה חנות בשטח של כ-400 מ"ר בחולון, ובחודש מאי 2020 פתחה חנות נוספת בשטח של כ-600 מ"ר באשדוד.
עוד נטען כי המלחמה שפרצה לפני כחצי שנה "המיטה כיליון מוחלט על כל אפשרות שהייתה לחברה לנסות ולהסדיר את התחייבויותיה מחדש שלא באמצעות הליך משפטי, כאשר היקף מחזור ההכנסות של החברה, הן בחנויות והן בתחום הסיטונאי צנח בעשרות אחוזים. יודגש כי במהלך תקופה טרופה זו, הזרימו בעל המניות, המנהל ובני משפחתם מאות אלפי שקלים לחברה וזאת במטרה לייצב את פעילותה ולאפשר את המשך חיותה על אף שלל המשברים שנגרמו לה בעיקרם עקב נסיבות חיצוניות ובלתי צפויות, וזאת מתוך אמונה מלאה בערך הרב שיש בפעילותה במשך למעלה מ- 25 שנה. כך, נכון להיום חבה החברה לבעל המניות ובני משפחתו סך כולל של כ-1.7 מיליון שקל בגין הלוואות בעלים שלא הושבו להם".