סגור

בלעדי
הנאמן לנכסי השף רפי כהן: "הקצאת 300 אלף שקל לשיקום - רק לאחר חקירתו"

עו"ד ליאור כספי טען בפני ביהמ"ש כי השף פושט הרגל נעלם ולא שיתף פעולה, וביקש לתת לו את סכום השיקום רק לאחר חקירה והצגת נתונים

הנאמן לנכסי השף רפי כהן (47) שפשט רגל ב-2018, הודיע היום לבית המשפט כי לא יקצה 300 אלף שקל לשיקומו ללא חקירתו. לטענת הנאמן, עו"ד ליאור כספי, "חרף הרצון העז לסייע לכהן ולהושיט לו יד, החייב לא ניצל את ההזדמנויות הרבות שניתנו לו ובמשך תקופה נעלם ולא ניתן היה לצור עמו קשר".
הנאמן טען עוד כי "גם עתה כוונת בעל התפקיד לסייע לחייב בשיקום החייב, אולם מובן כי לא יפעל כך באם החייב לא ישתף פעולה עם ההליך וימשיך לעשות דין לעצמו (...) במצב בו נמסר לבעל התפקיד מידע חדש לפיו כהן עובד, הרי שאין כל סיבה לעת עתה כי לא יפקיד לקופת ההליך סכום ראוי ואשר יוכל לשאת בו, ובכך לא ייפגעו הנושים (...) במצב הנתון לא יוכל בעל התפקיד להקצות 300 אלף שקל ללא חקירת החייב והצגת נתונים".
עוד טען הנאמן היום בפני השופט חגי ברנר מבית המשפט המחוזי בתל אביב כי "החייב לא הגיש את דו"חותיו ולא הפקיד אגורה שחוקה אחת לקופת הכינוס, חרף צו הכינוס שניתן ואשר במסגרתו הושת עליו צו תשלומים חודשי בסך של 7,500 שקל".

1 צפייה בגלריה
רפי כהן שף לשעבר בעלי מסעדת רפאל בבית המשפט 6.3.19
רפי כהן שף לשעבר בעלי מסעדת רפאל בבית המשפט 6.3.19
רפי כהן בבית המשפט
(צילום: יורם ירקוני)
יש לציין כי בתיק של כהן ובתיקי הפירוק של החברות שהיו קשורות אליו מומשו נכסים ובשלב זה יש בקופות השונות קרוב ל-6 מיליון שקל. עד כה הוגשו נגד רפי כהן 27 תביעות חוב.
עוד מציין הנאמן בפני בית המשפט כי הצליח ביחד עם רואה חשבון החברות/חייב להפחית כ-3 מיליון שקל מחבויות המס, "דבר אשר מיטיב עם הנושים".
כהן נחשב לאחד השפים המוכשרים בישראל. בעבר הפעיל את המסעדה היוקרתית "רפאל".