סגור

פרסום ראשון
העומס בנמלים חזר: נמל אשדוד האריך ל-30 עובדים זמניים את החוזה

הפקק מחוץ לנמלי ישראל התרחב, וכעת 56 אוניות מחכות בלב ים. על רקע העומס, האריכו נמל אשדוד וההסתדרות בחצי שנה נוספת את העסקתם של עובדים זמניים שגויסו לפתרון המשבר. העסקתם של 20 עובדים לא תוארך

נמל אשדוד וההסתדרות חתמו היום (ד') על הסכם שמאריך בחצי שנה נוספת את העסקתם של 30 עובדים זמניים שגויסו כדי לפתור את הפקק בנמלים.
העובדים הועסקו על פי הסכם שנחתם בחודש יוני האחרון וכלל העסקה של 50 עובדים זמניים לתקופה של חצי שנה. אלא שכעת הוחלט כי ההעסקה של 20 מהם לא תימשך על ידי הנמל. בכירים בנמל אשדוד מסרו כי "העסקתם של עובדים אלה לא תימשך משיקולים מקצועיים".
1 צפייה בגלריה
נמל אשדוד מכולות
נמל אשדוד מכולות
נמל אשדוד
(צילום: יח"צ נמל אשדוד)
במקביל חתם הנמל בספטמבר על הסכם נוסף שכלל גיוס של 40 עובדים זמניים לפרק זמן של חצי שנה. אותם בכירים ציינו כי ייתכן שגם החוזה של העובדים הללו יוארך: "הארכת החוזה מותנית בעומס התור התפעולי בנמל ובפתיחת הנמלים החדשים".
בנובמבר האחרון הביעו בכירים במשרד התחבורה תמיכה בבקשת נמל אשדוד להאריך את חוזי העבודה של העובדים הזמניים שגויסו על ידי הנמל. זאת, על רקע התנגדות ההסתדרות להארכת החוזים הזמניים. במשרד טענו אז כי הם מרוצים מצמצום הפקק בנמלים, אך הביעו חשש כי אי הארכת חוזי העבודה תחזיר את הגלגל לאחור, מה שיגרום להתרחבותו של התור בכניסה לנמלים.
בנובמבר כלל התור התור התפעולי מחוץ לנמלי ישראל 32 אוניות, כאשר כעת הוא התרחב ל-56 אוניות שממתינות בלב ים: 19 אוניות מחכות מחוץ לנמל אשדוד, 14 מחוץ לנמל חיפה, ו-17 מחוץ לנמל מספנות ישראל. 6 אוניות נוספות מחכות מחוץ לרציפי הכימיקלים והתבואה בחיפה. בנמל אשדוד טוענים כי העומס הנוכחי נובע מהצטברות זמנית של הזמנות סוף השנה האזרחית.
אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, מסר ל"כלכליסט": "כפי שעשינו בעבר, נמשיך לגלות אחריות למשק ולעובדים כאחד".
שיקו ז'אנה מנכ"ל נמל אשדוד: "בשנה האחרונה אנו חווים את השפעות המשבר הגלובלי בשרשרת האספקה שממשיכות לתת את אותותיהן על נמלי ישראל. נמל אשדוד מגויס כולו למען המשק הישראלי וימשיך להעניק שירות מיטבי ללקוחות החברה. בשיתוף פעולה עם ההסתדרות הוחלט על הארכת העסקת העובדים הזמניים שנקלטו. תגבור כוח העבודה הקבוע הוכיח את עצמו, ועם קליטת העובדים הראשונים נרשמה ירידה של מחצית במספר האוניות הממתינות. נמשיך לפעול באופן לא מתפשר כדי להתמודד עם המשבר בצורה הטובה ביותר. אני מבקש להודות לשרת התחבורה ולמשרד התחבורה על התמיכה בימים מאתגרים אלו".