סגור

יוקם מרכז מיון והכשרות בטיחות לפועלי בנייה פלסטינים

התאחדות הקבלנים בוני הארץ והמשרד לשיתוף פעולה אזורי החליטו להקים את המרכז בסמוך לאחד המחסומים, במטרה להפחית מעורבות פועלים בתאונות בנייה וכן לעודד כניסת פעולים איכותיים. ההחלטה תידרש לעבור את אישור האוצר

התאחדות הקבלנים בוני הארץ והמשרד לשיתוף פעולה אזורי החליטו להקים בסמוך לאחד המחסומים מרכז שבו יבוצעו מיונים לעובדים פלסטינים בתחום הבנייה והתשתיות והכשרות בטיחות בעבודה לפני כניסתם לעבודה בישראל. ההחלטה תידרש לעבור השבוע גם את אישור האוצר. בשלב זה טרם הוקצה לה תקציב.


ההחלטה נובעת מהמחסור בפועלי בניין איכותיים, מצד אחד, וכן היא נועדה לסייע, מצד שני, בהפחתת מעורבותם של פועלים פלסטינים בתאונות באתרי בנייה.
על פי הערכות, מועסקים היום כ־63 אלף פועלים פלסטינים עם היתר, חלק גדול מהם בעבודות הרטובות (טיח, ריצוף, טפסנות, איטום) הנחשבות מסוכנות יותר. פועל שיימצא מתאים בשלבי המיון יעבור הדרכת בטיחות, ובמקביל הדרכת הבטיחות תועבר לכלל הפועלים הוותיקים. מתכונת הפעילות תהיה דומה לזו שבמרכזי ההכשרה שנפתחו לעובדים מחו"ל, ממדינות כמו מולדובה ואוקראינה. התקציב לפרויקט יגיע מהמדינה ומהקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה של ההתאחדות וההסתדרות הכללית.
השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג’ אמר כי הפרויקט יבטיח כניסת עובדים מיומנים, ויאפשר לנצל במלואה את מכסת העובדים הפלסטינים שאושרה בממשלה. "זו סנונית ראשונה למה שצפוי להיות שיתוף פעולה ארוך עם התאחדות הקבלנים", אמר נשיא ההתאחדות ראול סרוגו.

1 צפייה בגלריה
פועלי בניין פועל בניין
פועלי בניין פועל בניין
פועלי בניין. תינתן גם הדרכת בטיחות
(צילום: אוראל כהן)