סגור
Dun's 100

דירה חדשה מיזם מתנדב

היוזמות החברתיות שהחברה הישראלית מייצרת בחודשיים האחרונים לא מפסיקות לחמם את הלב ולרגש. מיזם 'דלתות פתוחות' שסיפק דירות למפוני העוטף הוא ללא ספק אחת היוזמות המרגשות, "ההירתמות המיידית של חברות נדל"ן וחברות מגוונות במשק והדאגה לספק קורת גג לאנשים שאיבדו את ביתם או שהיו מוכרחים להתפנות ממנו היא מדהימה, בדיוק כמו העם שלנו", אומר אסף כהנר, מנכ"ל חברת הנדל"ן Ewave Nadlan ומראשי יוזמת 'דלתות פתוחות'

למרות שבחודש הראשון של מלחמת 'חרבות ברזל' הקיפאון בשוק הנדל"ן בישראל היה כמעט מוחלט, אסף כהנר, מנכ"ל משותף בחברת Ewave Nadlan, ושאר צוותי העבודה בחברה שלו, עבדו סביב השעון, "ביום ראשון ה 8.10 אני ואופיר דביר, הבעלים המשותף בחברה, ניסינו לעזור למהנדס החברה שגר בעוטף במציאת בית מאחר והמצב הביטחוני לא אפשר לו לחזור לבית שלו. יום אחרי, כשהבנו כשיש כאן בעיה רוחבית וישנם הרבה אנשים שאין להם קורת גג ומקום לשים את הראש, הרמנו את כל ענף הנדל"ן כדי למצוא דירות למגורים עבור מפונים מאזורי העימות". בעיית הדיור ממנה סבלו המפונים הובילה את כהנר לייסד יחד עם שותפים נוספים את פרויקט 'דלתות פתוחות', מיזם שבמסגרתו מעניקים למפונים דירות למגורים לתקופת מעבר. כהנר ואנשי עסקים נוספים פנו לחברות נדל"ן ורבות מהן נענו בחיוב והצטרפו ליוזמה. בין החברות שנרתמו ניתן למצוא את תדהר, יובלים, Ewave Nadlan, קרסו, מעוז דניאל, ברוש, אמפא, ריבוע כחול נדלן, YG השקעות ועוד, "אחרי יומיים של לחימה קיבלנו מאיציק ברוך מחברת 'יובלים' 57 דירות להשכרה בצור יצחק ובתוך יומיים הן היו מלאות. במקביל, הבנו שיש צורך משמעותי ונרחב בדירות, הבנו גם שיש לנו יכולת להוות סוג של מנהלת אזרחית שמספקת פתרונות לאוכלוסיית תושבי העוטף שפונו מבתיהם. למעשה הצלחנו לייצר שרשרת אספקה שמעניקה תוך 72 שעות מענה למבקשי דיור", מסביר כהנר. לדבריו, מאחר והדירות החדשות היו ללא ריהוט, כחלק מהמענה לתושבים המפונים סיפקו אנשי 'דלתות פתוחות' ריהוט קומפלט לדירות באמצעות תרומות של אנשי חברות רהיטים ותרומות כספיות נוספות, "מרגע קבלת הדירה פעלנו לייצר מצב שתוך שלשה ימים בלבד אנחנו מצליחים לרהט את הדירה באופן מלא, מייצרים יש מאין".
גיוס חברות הנדל"ן וההירתמות שלהן היה מרשים ומעודד. כך למשל, חברת 'תדהר' הצטרפה ליוזמת 'דלתיים פתוחות' ויחד עם חברת 'יובלים' הן תרמו בסך הכל 300 דירות, ופתאום, אנשי יוזמת 'דלתיים פתוחות' החזיקו ברשותם מלאי של 800 דירות עבור המפונים כאשר כולן חיכו לקבלת ריהוט מלא ואכלוס, "כחלק מהמאמץ שלנו לרהט ולאבזר דירות, קיבלנו פתאום פניות מחברות הייטק וטכנולוגיה, וחברות כמו 'פייבר', סיסקו ו'אובר וולף', ביקשו לתרום כספים על מנת לאבזר את הדירות שירגישו ויראו כבית זמני לתקופות של 3 חודשים לפחות. לבקשתם, עובדי החברה הגיעו לעזור בעיצוב ואבזור הדירה תוך שהם תורמים ימי חופש, והכל כדי שההורים והילדים שעוברים לדירות ירגישו באופן שהכי קרוב לתחושה שהייתה להם בבית שהם איבדו, או לבית אותו הם נאלצו לעזוב בחיפזון".

3 צפייה בגלריה
מיזם דירות להשכרה
מיזם דירות להשכרה
(צילום: יח"צ)

תיאוריית הדבש
"אחת מאבני היסוד של החברה שלנו היא תאוריית הדבש", משתף אסף כהנר, "התאוריה הזאת מאפשרת ראיה אופטימית של החיים ומוליכה אותנו בזמנים קשים. התאוריה הזאת מנחה להמשיך בעשיה גם בתקופות קשות", כהנר מתאר כיצד תפיסת העולם הזאת מסייעת להם להתמודד עם המצב הקשה בשוק בתקופה הנוכחית, אשר מצטרפת לתקופה של מעל לשנה המאתגרת את ענף הנדל"ן, "הרעיון שעומד מאחורי התיאוריה אומר שאם אתה נתקל בבעיה קשה או שקיבלת מכה משמעותית, אתה לא מרכין ראש ונכנס לפוזיציה של דכדוך, מאחר והתנהגות שכזאת תמשוך אותך למטה. במצבים שכאלה אדם צריך לעמוד על הרגליים ולהגיב לאתגר בעשייה משמעותית ומתמשכת, וזה בדיוק מה שעשינו בחברה שלנו. במקום להיכנס לדיכאון מהקיפאון שאחז בענף, הרמנו את הראש והענקנו סיוע משמעותי לעם שלנו וזה מה שהשאיר אותנו באווירה של עשייה ובשגרה של פעילות שוטפת. העשייה ב'דלתות פתוחות' גרמה לתחיה של החברה והחזירה את החברה ל ZONE תוך שהיא יוצרת מצב בו שמרנו על אפקטיביות ולא נכנסו לדכדוך".
שגרת הפעילות עליה מדבר כהנר הפכה לאינטנסיבית ביותר. חלק מאנשי חברת Ewave עבדו במסגרות של משרה מלאה ואף מעבר לכך, תוך ביצוע שעות נוספות ועבודה מסביב לשעון כדי לארגן למפונים 'נחיתה רכה' מהזוועות שהם עברו בדרום, "הקמנו מנהלת עם אופרטורים לביצוע העבודות סביב אכלוס הדיירים וגיוס תרומות. הצלחנו לארגן סיוע מגוון, היו כאלה שתרמו כסף והיו כאלה שהביאו תרומות שהינן ב'שווה כסף'. ככל שהתקדמנו הצטרפו עוד ארגונים", מסביר כהנר, "קרה משהו מטורף, תרמנו את העובדים שלנו ובמקום שיתעסקו בדברים רעים ועצב הם עברו לעשייה. תוך כדי תנועה הצטרפו אלינו הרבה מתנדבים ושותפים ובנינו חמ"ל מטורף שממשיך לעבוד גם כיום. קרן היסוד תרמו כסף, ההסתדרות הציונית העולמית הצטרפה באופן רשמי כשותפה למיזם והשיקה קמפיין גיוס בכל העולם לגיוס "דירות רפאים" של יהודים וישראלים אשר מתגוררים בחו"ל וברשותם דירות מגורים בארץ, שאותן הם החליטו לתרום זמנית לטובת הפרויקט והמפונים. בנוסף, עוד הרבה חברות אחרות ואנשים פרטיים מכל העולם תרמו כסף ונוצר כאן פרויקט מדהים. דוגמה נוספת היא מציאת הפתרון למפוני קיבוץ רעים. איתרנו 150 דירות חדשות לקראת אכלוס במתחם חדש ומרשים ברח' הרצל בת"א. תוך זמן קצר, יחד עם עזרה של היזם, עיריית ת"א, פורום העסקים ושל אנשים טובים שמלווים את אנשי הקיבוץ, הצלחנו למצוא גם להם פתרון דיור שישמר אותם כקהילה לפחות לשנה הקרובה ועד לשיקום הקיבוץ. העובדה שקיבלנו הכרה מהממסד אך התנהלנו כגוף אזרחי ללא בירוקרטיה שמאפיינת גופים ממשלתיים, יצרה מצב שבו יכולנו לבצע פעולות הקשורות לאכלוס מפונים ואפילו עולים חדשים בצורה מהירה, כלכלית, אפקטיבית ומוצלחת".
"ביזור הסיכונים בחברה מוכיח את עצמו. ענף הנדל"ן יחזור לפעילות משמעותית בעתיד הלא רחוק"
לאחר חודש וחצי של עבודה סביב השעון החליטו בחברת Ewave Nadlan לשוב לעבודה השוטפת ולפעילות העסקית של החברה. את שרביט ניהול פרויקט 'דלתות פתוחות' העבירו למתנדבות שממשיכות את הפרויקט שרק הולך ומתפתח. נכון להיום, חודשיים בתוך הלחימה, מונתה מנכ"לית שמנהלת את כל האופרציה של הפרויקט, מונתה מנהלת שאחראית על תפעול היוזמה ומלאי הדירות, ומונו בעלי תפקידים נוספים שדואגים לאספקה מהירה של דירות חדשות ומרוהטות למפונים נוספים, "לפני כשבועיים חזרנו בחברה לפעילות שוטפת של בנייה והמשך ביצוע פרויקטים, מכירת דירות, קידום תכנון פרויקטים וכו'. יש לנו שלשה פרויקטים של התחדשות עירונית בביצוע ויש עוד כ – 2000 יח"ד שאנחנו מקדמים עם שותפים בפרויקטים הנמצאים בשלבי תכנון בכמה ערים במרכז. למרות הקשיים בקידום הפרויקטים בתקופה הזאת בשל מחסור בידיים עובדות הן בשטח ובאתרי הבניה והן בועדות התכנון, אנחנו חוזרים להניע את הפרויקטים שלנו כי אנחנו מבינים שאחרי הלחימה תהיה דרישה משמעותית לדירות", אומר אסף כהנר, "שוק הנדל"ן הגיע במצב לא טוב למלחמה והמשבר בענף הנדל"ן נמשך כבר יותר משנה. אמנם יש עכשיו פניות אבל אין ביקוש משמעותי. אני חושב שדווקא בתקופה הזאת יש לא מעט הזדמנויות לרוכשי דירות. הן יהיו תקפות לחודשים הקרובים ולאחר מכן כאשר הוודאות תחזור גם הביקוש יגדל, סביר שאותן הזדמנויות ייעלמו. אני מניח שלאחר המלחמה הנדל"ן בישראל יתחזק, בין היתר בגלל שיהודים מחו"ל אשר חוששים מעליית האנטישמיות יקנו דירות בישראל כי הם רואים את מדינת ישראל כממ"ד של העם היהודי. מאחר ויש ירידה משמעותית בהתחלות הבניה בישראל, ובמקביל הביקוש האמיתי לדירות רק הולך וגדל, אני צופה שאחרי תום הלחימה תהיה עלייה הדרגתית נוספת במחירי הדירות – עניין פשוט של היצע וביקוש".

3 צפייה בגלריה
מיזם דירות להשכרה 2 Ewave Nadlan
מיזם דירות להשכרה 2 Ewave Nadlan
(צילום: יח"צ)



על אף הקשיים בשוק הנדל"ן המקומי, חברת Ewave Nadlan ממשיכה לעבוד במרץ, בעיקר בזכות פרויקט דירות משמעותי, Cyprus Valley, אותו היא מקדמת באי השכן, בקפריסין, "הרוכשים שלנו הם אנשים מכל העולם, וגם ישראלים שקונים דירה להשקעה ולנופש, כאשר בחלק מהמקרים הדירה משמשת גם כמעין 'Plan B' לכל מקרה שיבוא", מסביר כהנר, ומפרט מדוע בחרה החברה להתחיל פרויקט יזמות בחו"ל כחלק מפעילותה היזמית, "אחרי ששנים התמחינו בזיהוי הזדמנויות להשבחה בישראל ובכל אחד מהמקומות המחירים אכן קפצו, חיפשנו את היעד הבא לקפיצת ערך נדל"נית. קפריסין הייתה הכי קרובה והכי נוחה עבורנו והחלטנו לפני 7 שנים לצאת למסע היכרות עם האי השכן שבתחילתו רכשנו מספר קרקעות ונכנסנו ליזמות. כיום אנחנו עם קרוב ל 1000 יחידות בביצוע, אכלוס ותכנון, וזוכים למוניטין והערכה גבוהים באי. ההחלטה הזאת מוכיחה את עצמה בתקופה הזאת שיש קיפאון יחסי בשוק המקומי, בעוד בקפריסין אנחנו ממשיכים לעבוד בכל הכוח. ביזור הסיכונים מאפשר לנו לקבל 'נתיבי חמצן כלכלי' גם בתקופה הזאת, דבר אשר שעוזר לחברה להמשיך את פעילותה ולקיים שגרת עבודה מניבה. המשך פעילות ומכירות בתקופה הספציפית בה אנו נמצאים היא עניין קריטי לחברות נדל"ן ואני שמח שאנחנו יכולים גם להמשיך לעבוד וגם להמשיך לתרום למדינת ישראל בזמנים מורכבים שכאלה".
ראיון עם אסף כהנר מנכ"ל חברת הנדל"ן Ewave Nadlan ומראשי יוזמת 'דלתות פתוחות'
d&b – לדעת להחליט