סגור

פרסום ראשון
בית המשפט אישר: לבנק מותר לסרב להפקיד כספים של לקוח שמקורם בביטקוין

השופטת קבעה כי לקוח של בנק אגוד ביצע בכוונה העברות בסכומים שנמוכים מ-50 אלף שקל כדי להסתיר אותן ולבצען מתחת לרדאר של הבנק

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (ג') תובענה במסגרתה ביקש לקוח של בנק אגוד מבית המשפט להצהיר כי סירובו הגורף של הבנק להפקדת כספים אשר מקורם במטבעות דיגיטליים מסוג ביטקוין בחשבונו של הלקוח מהווה סירוב בלתי סביר.
לקוח הבנק טען כי במהלך שנת 2014 נרכשו על ידו, באמצעות פלטפורמה, מטבעות דיגיטליים מסוג ביטקוין. עוד טען הלקוח כי הכספים ששימשו אותו לשם רכישת המטבעות הדיגיטליים היו כספי קרן השתלמות. בשנת 2017 החל הלקוח למכור את מטבעות הביטקוין שבבעלותו. במסגרת עדותו עומת הלקוח עם טענה כי האופן בו בוצעו ההעברות על ידו תוך פיצול העברת הכספים למספר רב של העברות, אשר כל אחת מהן נמוכה מסך של 50 אלף שקל, נבע מניסיון להסתיר את העברות הכספים ולבצען מתחת לרדאר של הבנק.
2 צפייה בגלריה
סניף בנק אגוד ירושלים
סניף בנק אגוד ירושלים
סניף בנק אגוד ירושלים
(צילום: אוהב צויגנברג )
בתשובה לכך השיב הלקוח כי גובה ההפקדות נבע מהאופן בו מכר את הביטקוין, כשהסכום קשור לנפח המסחר, והסיבה שהיה מספר רב של העברות - אקראית לחלוטין.

2 צפייה בגלריה
מימין שרון לובצקי הס יניב הולצמן
מימין שרון לובצקי הס יניב הולצמן
עורכי הדין שרון לובצקי הס ויניב הולצמן ממשרד עמית פולק מטלון ושות'
(צילום: אייל טואג)
הלקוח טען כי במסגרת ההליך התחוור מפורשות כי מדיניותו של הבנק היתה לסרב באופן גורף לקבלת כספים אשר מקורם במטבעות דיגיטליים. מנגד, טען הבנק, באמצעות עורכי הדין שרון לובצקי הס ויניב הולצמן ממשרד עמית פולק מטלון ושות', למשבר אמון בינו לבין הלקוח, וכן כי מדיניותו היא סבירה ומושתתת על סיכונים הגלומים בפעילות במטבעות דיגיטליים.
השופטת לימור ביבי החליטה לדחות התביעה של הלקוח נגד הבנק, וקבעה בין היתר כי "במקרה דנן הנני סבורה כי התנהלותו של המבקש הובילה למשבר אמון ביחסיו עם הבנק, אשר יש בו כדי לבסס סירובו של הבנק למתן השירות למבקש... בתחילה ביצע המבקש העברות במהלך חודש ינואר 2018 בסכומים אשר כולם נמוכים מ-50 אלף שקל. אשר להעברות אלו, לא מצאתי לקבל עדותו של המבקש ולפיה באופן אקראי בלבד, הנובע מנפח המסחר, פוצלה העברת סכום כולל העומד על 450 אלף שקל ללא פחות מ-14 העברות, אשר כולן בסכום הנמוך מ-50 אלף שקל, והנני סבורה כי מדובר בפיצול בכוונת מכוון, אשר כפי שנטען על ידי הבנק תכליתו סיכול אפשרותו של הבנק לנטר את הפעילות ולהבחין בה באמצעים השוטפים העומדים לרשותו".