סגור

הורחב המנדט לצוות המו"מ: "סרטון התצפיתניות ריכך את התנגדות נתניהו"

קבינט המלחמה החליט על הרחבת המנדט, כך לפי גורמים שמעורים בפרטי הדיון; חיל האוויר יירט שתי מטרות באזור אילת; צה"ל ושב"כ חיסלו את חוסיין פיאד, מג"ד בית חאנון של חמאס; אזעקה באזור אופקים - לראשונה זה ארבעה חודשים; אזעקות בלתי פוסקות בצפון, צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון

23:40 - אזעקות בגליל העליון. אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו ביישובים צבעון, ברעם, סאסא ודוב''ב שבגליל העליון.
23:17 - בלי קשר ללחימה: 3 חיילים אמריקנים נפצעו בפעילות ברציף הימי בעזה. שלושה חיילים אמריקנים ספגו פציעות שלא קשורות ללחימה, במהלך פעילות ברציף הימי ברצועת עזה. כך מסר בכיר בצבא ארה"ב, שציין כי אחת מהן התרחשה על ספינה. לדבריו, שניים מהחיילים נפצעו באורח קל, ואחד נדרש לקבלת טיפול רפואי.
22:30 - בי"ח בילינסון: לשערינו פונו שני לוחמים שנפצעו קל באזורי הלחימה. בית החולים בילינסון שבפתח תקווה עדכן כי היום פונו לשעריו במסוק שני לוחמים שנפצעו באורח קל באזורי הלחימה. (רענן בן צור)
21:55 - הורחב המנדט לצוות המו"מ: "נתניהו ריכך את התנגדותו בעקבות סרטון התצפיתניות". קבינט ניהול המלחמה החליט להרחיב את המנדט של צוות המשא ומתן לעסקה לשחרור החטופים. כך לפי גורמים שמעורים בפרטי הדיון, שציינו כי המנדט שניתן לצוות לא הורחב כפי שביקש אלוף במיל' ניצן אלון, שטען כי עליו להתכתב עם דרישות חמאס. לדברי הגורמים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לדיון עם עמדה נחושה נגד הרחבת המנדט, אך כשראה תמימות דעים בקרב חברי הקבינט, הוא "נגרר לשם". הגורמים טוענים כי "שידור סרטון התצפיתניות גרם לריכוך בהתנגדות של נתניהו לחידוש המגעים לעסקה". (איתמר אייכנר)

7 צפייה בגלריה
מתוך סרטון חטיפת ה תצפיתניות
מתוך סרטון חטיפת ה תצפיתניות
מתוך סרטון חטיפת התצפיתניות
(צילום: באדיבות מטה משפחות החטופים)
21:54 - האזעקות באזור אופקים: 2 נפילות בשטחים פתוחים. בהמשך לאזעקות ביישובים באזור אופקים, זוהו שני שיגורים שנורו ממרכז הרצועה, והם נפלו בשטחים פתוחים.(אלישע בן קימון)
21:35 - נ"ט פגע בבית במטולה. טיל נ"ט פגע בבית במטולה. מוקדם יותר הערב טיל נ"ט שנורה מלבנון פגע בבית גם ביישוב שתולה שבגליל המערבי.(יאיר קראוס)
21:23 - צה"ל: מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה שתי מטרות באזור אילת. לפני זמן קצר מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה שתי מטרות אוויריות חשודות שעשו את דרכן מאזור מזרח לכיוון אילת. כך נמסר מדובר צה"ל, שציין כי המטרות לא חצו לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות "על פי מדיניות".(אלישע בן קימון)
21:05 - אזעקה באזור אופקים - לראשונה זה ארבעה חודשים. אזעקה המתריעה מפני ירי רקטות וטילים הופעלה ביישובים בטחה, תדהר, ברוש ותאשור שליד אופקים. (אלישע בן קימון)
20:50 - דובר צה"ל: אירועי 7 באוקטובר ייבדקו בוועדות חיצוניות. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס בהצהרה לתקשורת ללחימה ברפיח, ואמר: "עד כה הרגנו יותר מ-180 מחבלים בעיר. השמדנו פירים ותוואים תת-קרקעיים, ואנחנו פועלים לאתר נוספים. הלחימה בשטח עצימה ונחושה". הגרי התייחס לאירועי טבח 7 באוקטובר, ואמר כי "הדברים ייבדקו בוועדות חיצוניות, מעבר לתחקיר של הצבא. נשלחה אלינו בקשה בסוף אוקטובר במסגרת חופש המידע, בדבר ההתרעות שניתנו לפני הטבח, וצה"ל מחויב להשיב אליה. אנחנו מחוייבים בשקיפות לציבור ומתן מענה".
20:35 - תושבי אילת דיווחו כי יירוטים נצפו בשמי העיר. לא הופעלה אזעקה באזור.
20:11 - צה"ל ושב"כ: מג"ד בחמאס חוסל במנהרה בג'באליה. צה"ל ושב"כ חיסלו את המחבל חוסיין פיאד, מפקד גדוד בית חאנון של חמאס, במרחב תת קרקעי בג'באליה. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי פיאד היה אחראי על מתווי נ"ט רבים ששוגרו לשטח ישראל במהלך המלחמה, וכן על שיגורי פצמ"רים לעבר יישובי צפון העוטף.



20:03 - טיל נ"ט פגע בבית בשתולה: נגרם נזק, אין נפגעים. טיל נ"ט שנורה על ידי מחבלי חיזבאללה פגע בבית במושב שתולה שבגליל המערבי. מדובר בבית שכבר נפגע לאחרונה, ונזק נגרם במקום. אין נפגעים (יאיר קראוס)
19:26 - צה"ל: שני כטב"מים חצו לישראל, אחד נפל בק"ש; חיל האוויר תקף בדרום לבנון. בהמשך להתרעות שהופעלו באצבע הגליל על חשש חדירת כלי טיס עוין, דובר צה"ל הודיע כי זוהו שני כטב"מים שחצו משטח לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה כלי אחד, ואחד נוסף נפל בקריית שמונה, ללא נפגעים. כמו כן, נמסר כי מטוסי קרב תקפו שורת מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון, בהן מבנים צבאיים במרחבים עייתא א-שעב, רב א-תלתין ומרכבא, ומבנה צבאי ושתי עמדות תצפית במרחב אל-עדייסא.


18:49 - פיקוד העורף על רצף האזעקות באצבע הגליל: "האירוע הסתיים". בהמשך לרצף ההתרעות מפני חשש לחדירת כלי טיס עוים באצבע הגליל, פיקוד העורף עדכן כי "האירוע הסתיים". לא נמסר אם כלי טיס כלשהו יורט.
18:36 - חשש נוסף לחדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל. אזעקות המתריעות מפני חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו בקריית שמונה, מטולה, כפר גלעדי, מנרה, תל חי, בית הלל, מרגליות, מעיין ברוך, כפר יובל, משגב עם, רג'ר, דפנה, הגושרים, שניר, שאר ישוב וקיבוץ דן שבאצבע הגליל.
18:22 - השריפות בגליל העליון: 10 צוותי כיבוי עדיין במקום, ומתקרבים לשליטה באש. 10 צוותי כיבוי עדיין פועלים לבלימת התפשטות השריפות שפרצו בשטחים פתוחים באזור היישובים איילת השחר ובית הלל, בעקבות המטח לאזור. לפי הודעות כבאות והצלה, הצוותים קרובים להשגת שליטה בלהבות. (יאיר קראוס)
18:10 - דיווח לבנוני: "כטב"ם תקף אופנוע בדרום המדינה, יעדי החיסול ניצלו". העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי כטב"ם תקף בעיירה אל-מנסורי שבדרום המדינה. לפי הדיווח, היעד היה אופנוע, אבל הטיל נפל על קשת בטון מעל הכביש. העיתון הוסיף כי שני האנשים שהיו על האופנוע ניצלו. (ליאור בן ארי)
18:00 - הרמטכ"ל בג'נין: "נגיע לכל סליק וכל בית. איפה שיהיו מחבלים - נדע ליזום". הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיים הארכת מצב בג'נין בתום המבצע בעיר שארך כ-40 שעות, ואמר כי "אנחנו נגיע לכל סליק ולכל בית, גם בלב מחנה הפליטים וגם בבתי חולים. איפה שיהיו מחבלים אנחנו נדע ליזום, להגיע ולתקוף לפני שהם יגיעו אלינו - כדי שלא תתפתח כאן תשתית קבועה ושלא יתקדמו היכולות". דובר צה"ל מסר כי במהלך המבצע פגעו הכוחות בעשרות מחבלים, השמידו תשתיות טרור וחשפו מטענים שהוטמנו בצירים. כמו כן, אותרה מעבדת מטענים והוחרמו ציוד צבאי ואמצעי לחימה רבים.


17:40 - דובר צה"ל בהודעה באנגלית: "החטופים שלנו ברפיח, לכן אנחנו מתמרנים שם". דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי פרסם הודעה לתקשורת הזרה בשפה האנגלית, ובה אמר: "מי ששכח כמה פראים וברבריים חמאס, קיבל תזכורת מצמררת בתצלומים המחרידים של בנותינו המוחזקות בשבי. הן צריכות לחזור הביתה. כל החטופים צריכים לחזור הביתה למשפחותיהם". לדבריו, "החטופים שלנו ברפיח וזה הסיבה שאנחנו מתמרנים שם. אנחנו עושים זאת בצורה ממוקדת ומדויקת. אנו מחוייבים לפעול בהתאם לחוק הבינלאומי ומיישמים את הלקחים שנלמדו החל מ-7 באוקטובר". הוא הוסיף: "אנו משכללים את הפעולות שלנו כך שתהיה פגיעה מינימלית באזרחים שחמאס מסתתר מאחוריהם". (אלישע בן קימון)


17:20 - מנהיג החות'ים: "ביצענו השבוע 8 מבצעים, אחד מהם כוון לים התיכון". מנהיג המורדים החות'ים בתימן, עבד אל-מלכ אל-חות'י, אמר: "ביצענו השבוע שמונה מבצעים באמצעות 15 טילים וכטב"מים, אחד מהם כוון לים התיכון. במהלך המלחמה תקפנו 119 ספינות הקשורות לישראל, לארה"ב ולבריטניה". הוא הוסיף: "הנמל האמריקני בעזה הוא בסיס צבאי. ארה"ב רוצה להפוך את עזה לכלא שיש לו שער אחד - לים, ועליו מפקחים אנשי צבא אמריקנים".

7 צפייה בגלריה
לוחמים חות'ים תימן
לוחמים חות'ים תימן
לוחמים חות'ים בתימן
(צילום: רויטרס )

17:10 - מנכ"ל משרד החוץ בשיחת הנזיפה: "פרס לטרור. יהיו השלכות חמורות ליחסים". מנכ"ל משרד החוץ יעקב בליטשטיין אמר בשיחת הניזפה בשגרירי ספרד, נורבגיה ואירלנד, עקב הכרת מדינתם במדינה פלסטינית: "חמאס בירך על החלטת ממשלותיכם. זה מלמד עד כמה זה פרס לטרור". לדבריו, "ההכרה לא מקדמת שלום, מעניקה רוח גבית לחמאס ומקשה עוד יותר קידום עסקה לשחרור חטופים. יהיו השלכות חמורות נוספות ליחסים עם מדינותיכם בעקבות זאת".

7 צפייה בגלריה
יעקב בליטשטיין קובי בליטשטיין
יעקב בליטשטיין קובי בליטשטיין
יעקב בליטשטיין
(צילום: Sasson Tiram)

16:54 - משרד הבריאות בעזה: 91 הרוגים בתקיפות צה"ל ברצועה ביממה האחרונה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, עדכן כי ביממה האחרונה נרשמו 91 הרוגים ו-21 פצועים בתקיפות צה"ל ברצועה. לדברי המשרד, 35,800 בני אדם נהרגו ו-80,011 נפצעו בתקיפות ישראליות ברצועת עזה מפרוץ המלחמה. (עינב חלבי)
16:36 - חשש לחדירת כלי טיס עוין בקריית שמונה והסביבה. אזעקות המתריעות מפני חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו בקריית שמונה, מטולה, רג'ר, כפר גלעדי, מנרה, תל חי, בית הלל, הגושרים, מרגליות, מעיין ברוך, קיבוץ דן, דפנה, שניר, כפר יובל, שאר ישוב ומשגב עם שבאצבע הגליל.
16:09 - גלנט על ספינה מול חופי עזה: "מוסיפים כוחות ברפיח, עושים הכול ליצירת תנאים להשבת החטופים". שר הביטחון יואב גלנט הפליג היום עם כוחות חיל הים לחופי עזה וקיבל סקירות על המאמצים המבצעיים וההומניטריים בזירה הימית. בסיור השתתפו סגן הרמטכ״ל, אלוף אמיר ברעם, מפקד חיל הים, האלוף דוד סער סלמה, המזכיר הצבאי לשר הביטחון, תת-אלוף גיא מרקיזנו, ומפקד זירת אשדוד בחיל הים, אלוף-משנה איתן פז.
גלנט אמר על סיפון ה״דבורה״: "יצאתי הבוקר, יחד עם מפקדים וקצינים מחיל הים, על מנת לסייר מול חופי עזה ולבחון את המאמץ המבצעי וגם את המאמץ ההומניטרי שמתרחש דרך הים. הפעולה הזאת מתבצעת בצורה מצוינת, בשיתוף פעולה הדוק עם כוחות היבשה והאוויר וההתרשמות היא שהדברים עובדים כפי שצריך.
״אנחנו מחזקים את המאמץ שלנו מול רפיח, הפעולה הזאת תלך ותתגבר, עוד כוחות מהקרקע, עוד כוחות מהאוויר, ואנחנו נגיע למטרות שלנו - להכות קשה מאוד את החמאס, לשלול את היכולות הצבאיות שלו, להביא לכך שאנחנו יוצרים את כל התנאים על מנת להחזיר את החטופים אל ביתם, זה דבר חשוב, זה נושא מרכזי עבורנו ואנחנו נעשה כל מאמץ על מנת ליישם אותו בכל הדרכים". (אלישע בן קימון)
7 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט על ספינה ב חופי עזה 23.5.24 מלחמת עזה
שר הביטחון יואב גלנט על ספינה ב חופי עזה 23.5.24 מלחמת עזה
גלנט בחופי עזה
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
15:39 - אזעקות נוספות בקריית שמונה והסביבה, 8 שיגורים חצו מלבנון. אזעקות נוספות נשמעו בקריית שמונה, משגב עם, מרגליות, כפר גלעדי ותל חי. זוהו כשמונה שיגורים שחצו משטח לבנון. אין נפגעים.
15:24 - חיזבאללה טען שירה "עשרות קטויושות וטילים" בתגובה לחיסול בלבנון. ברקע האזעקות הרבות בצפון הארץ, חיזבאללה טען כי ירה "עשרות קטיושות וטילי 'פלק'" לעבר מטרה צבאית בבית הלל. עוד נטען כי הירי בוצע בתגובה לחיסול בלבנון מוקדם יותר היום, של פעיל חיזבאללה שהיה אחראי על ייצור אמל"ח אסטרטגי עבור ארגון הטרור. (ליאור בן ארי, יאיר קראוס)

15:14 - "נראה לכם מה עשה חמאס": שגרירי המדינות שהכירו במדינה פלסטינית נדרשו לצפות בסרטון התצפיתניות. שלושת השגרירים של ספרד, נורבגיה ואירלנד הגיעו היום למשרד החוץ בירושלים, לאחר שזומנו על ידי שר החוץ ישראל כ"ץ כדי לצפות בסרטון חטיפת התצפיתניות, שפורסם אתמול בהסכמת המשפחות. שלושת השגרירים זומנו בהוראת שר החוץ לשיחת נזיפה, עקב הודעת המדינות כי יכירו במדינה פלסטינית.
מנכ"ל משרד החוץ, קובי בליטשטיין, ישב מול השגרירים, פר אליג סלבאג, מנורבגיה, סוניה מקגינס מאירלנד ואנה סלומון מספרד, ואמר להם בשם השר כ"ץ כי "אתם זומנתם לנזיפה לאחר שהמדינות שלכם הכירו במדינה פלסטינית. נראה לכם וידאו של מה שחמאס עשה". (גלעד כהן)

15:14 - 15 שיגורים בוצעו לעבר הגליל, 3 נורו לעבר כרם שלום מרצועת עזה. בצל האזעקות הרבות בצפון, כ-15 שיגורים בוצעו לעבר שטח הארץ. בדרום, כשלושה שיגורים זוהו מרצועת עזה לעבר כרם שלום, בהמשך להתרעות שהופעלו באזור לפני זמן קצר. (אלישע בן קימון)
14:52 - הדיילי מייל הבריטי חושף את תמלילי חקירות המחבלים שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר. הדיילי מייל הבריטי חשף תמלילים מחקירותיהם של ג'מאל חוסיין אחמד ראדי (47) ובנו עבדאללה (18), שהודו כי אנסו נשים במהלך הפלישה ב-7 באוקטובר, ואז רצחו אותן. הם גם הודו בחטיפה וברצח של אזרחים נוספים חפים מפשע. עדויות קשות לקריאה.
הדיילי מייל לא פרסם לפי שעה את תיעוד החקירות. בדיווח צוין כי ראדי - אב לשבעה וחבר בחמאס - נתפס במרץ האחרון ברצועת עזה. הוא ובנו פלשו לקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר, ולדבריו "בכל בית שבו מצאנו מישהו - רצחנו או חטפנו אותו".
כך למשל, תיאר, "בבית הראשון מצאתי אישה ובעלה. ירינו בהם והרגנו אותם". לאחר מכן התוודה באונס אישה, ואמר: "היא צרחה, בכתה, אבל עשיתי מה שעשיתי. אנסתי אותה. היא לבשה מכנסי ג'ינס קצרים, איימתי עליה עם האקדח שתוריד את הבגדים שלה. אני לא יודע מה קרה לה אחר כך - הייתי שם רבע שעה והלכתי".
אבל עבדאללה טען כי אביו הרג את האישה. "הוא אנס אותה, אחר כך אני, ואז בן דוד שלי - ואז עזבנו. אבל אבא שלי הרג את האישה אחרי שסיימנו לאנוס אותה". עבדאללה אמר כי עוד לפני האישה הזו, "אנסנו גם אישה אחרת, הרגתי שני אנשים, אנסתי שניים, ופרצתי לחמישה בתים".

14:41 - צבע אדום בעוטף. התרעות צבע אדום הופעלו בכרם שלום שבעוטף. במקביל, חמישה שיגורים זוהו במסגרת המטח הראשון לעבר אזור בית הלל שבאצבע הגליל, רקטה אחת נפלה באזור צומת מעיין ברוך. נכון לרגע זה לא ידוע על נפגעים. (אלישע בן קימון)
14:35 - אזעקות נוספות בקריית שמונה ובאצבע הגליל. אזעקות נוספות הופעלו בקריית שמונה ובבית הלל, הגושרים, מעיין ברוך, תל חי וכפר גלעדי שבאצבע הגליל.
14:32 - אזעקות בקריית שמונה ובאצבע הגליל. אזעקות הופעלו בקריית שמונה, בית הלל, הגושרים ומעיין ברוך שבאצבע הגליל.
13:49 - שני חשודים הסתובבו בקרבת גדר הגבול באזור הגולן - ונעצרו לפני שחצו לישראל. לוחמי צה"ל עצרו שני חשודים בסמוך לגדר הגבול באזור צפון רמת הגולן, לאחר שהיו במעקב על ידי תצפיות של הצבא - ונעצרו בטרם חצו את הגדר. החשודים הועברו להמשך חקירה. דובר צה"ל הוסיף כי ההתרעות שנשמעו לאחרונה בדבר חדירת כלי טיס עוין הופעלו בעקבות זיהוי שווא. (אלישע בן קימון)
13:29 - ייצר אמצעי לחימה אסטרטגיים וייחודיים: זה "המורה לפיזיקה" בשירות חיזבאללה שחוסל בלבנון. כלי טיס של חיל האוויר חיסל מוקדם יותר את מוחמד עלי נאסר פראן, האחראי על תשתית לייצור והצטיידות באמצעי לחימה של חיזבאללה בדרום לבנון. לפי דיווחים במדינה, פראן היה מורה לפיזיקה בתיכון "א-סבאח" בנבטיה. באחד האתרים הלבנוניים ציטטו גורם חיזבאללה שאמר כי בשנים האחרונות ארגון הטרור מצרף לשורותיו גורמים בעלי התמחויות מדעיות, וכבר לא מסתמך רק על לוחמים חזקים.
לפי דובר צה"ל, פראן עסק בשנים האחרונות בייצור אמצעי לחימה אסטרטגיים ויחודיים של חיזבאללה, וחלק מהתשתיות שעליהן היה אחראי בדרום לבנון הותקפו במהלך החודשים האחרונים. בצבא הוסיפו כי "סיכולו מהווה חלק מפעילות צה"ל וכוחות הביטחון לפגיעה בהתעצמות ארגון הטרור בנשק ואמצעי לחימה המיועדים לפגוע בעורף הישראלי". (אלישע בן קימון)
12:57 - בית החולים בג'נין - מסתור למחבלים: התיעוד שחשף צה"ל. חוליית מחבלים חמושה זוהתה על ידי לוחמי מארבים של גדוד 636 יורה לעבר כוחות צה"ל ושב"כ, בעיצומו של המבצע שערכו בג'נין. בהכוונה מהאוויר של מפעיל רחפן מהיחידה פתחו לוחמי סיירת חרוב במרדף אחר חוליית המחבלים, שנמלטה לבית חולים באזור כדי להסתתר.
הלוחמים עקבו אחר ציר הנסיעה של המחבלים והצליחו לאתר את רכביהם בחניה סמוכה לבית החולים. המחבלים החביאו את הנשקים שלהם ברכב ונמלטו רגלית לתוך מתחם בית החולים. הלוחמים פרצו את הרכבים ואיתרו בתוכם שישה נשקים ותחמושת ששימשו את המחבלים. (אלישע בן קימון)
12:49 - התרעות נוספות על חדירת כלי טיס עוין בקריית שמונה והסביבה. התרעות נוספות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בקריית שמונה, מטולה, תל חי, משגב עם, בית הלל, כפר יובל, מרגליות, מנרה, מעיין ברוך וכפר גלעדי שבאצבע הגליל.
12:36 - צה"ל תקף את המשגר שביצע את הירי לגליל העליון. כלי טיס של חיל האוויר תקף את המשגר שביצע את המטח הכבד לגליל העליון, לאחר שכ-30 שיגורים חצו משטח לבנון. לפי דובר צה"ל, חלק מהשיגורים יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים וגרמו לשריפות. אין נפגעים בתקרית. (אלישע בן קימון, יאיר קראוס)
12:11 - צה"ל: כ-30 שיגורים זוהו במטח לצפון; חלק יורטו, לא ידוע על נפגעים. דובר צה"ל עדכן כי במטח האחרון זוהו כ-30 שיגורים למרחב איילת השחר. חלק מהשיגורים יורטו ובשלב זה לא ידוע על נפגעים. כמו כן, נמסר כי ההתרעות על חדירת כלי טיס עוין שהופעלו מוקדם יותר ככל הנראה הופעלו בעקבות זיהוי שווא. (אלישע בן קימון, יאיר קראוס)
11:58 - דובר צה"ל: לוחם מחטיבת כפיר נפצע הלילה באורח קשה בקרב בצפון הרצועה. דובר צה"ל הודיע כי לוחם מגדוד 97 בחטיבת כפיר נפצע הלילה באורח קשה בקרב בצפון הרצועה נמסר כי "הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחתו עודכנה. (אלישע בן קימון)
11:40 - הגרי לסקיי ניוז: "חמאס קרא לתקוף חטופות ולהכניסן להיריון - כמו דאעש". דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התראיין ברשת סקיי ניוז בערבית, על רקע פרסום סרטון חטיפת התצפיתניות אתמול, ואמר כי "חמאס קרא לתקוף חטופות ישראליות ולאלץ אותן להיכנס להיריון. הוא ביצע מעשים מחרידים ב-7 באוקטובר. חמאס משתמש באזרחים כמגן אנושי כמו שדאעש נהג לעשות, והפעולות של חמאס נגד החטופות דומות לפעולות של דאעש". הגרי הוסיף כי "אנחנו נפעל כדי להיכנס לרפיח ולשחרר את החטופים. אנו קוראים למצרים וקטאר ללחוץ על חמאס להחזיר את החטופים". (ליאור בן ארי)
11:13 - במסגרת תרגיל פיקוד העורף: קולות נפץ יישמעו באזור רמלה והסביבה. דובר צה"ל עדכן כי בשעות הקרובות יתקיים תרגיל של פיקוד העורף שבמהלכו יישמעו קולות נפץ במרחב רמלה והסביבה. "אין חשש לאירוע ביטחוני", נמסר. (אלישע בן קימון)
10:05 - צה"ל אישר את ההתקדמות ברפיח: מחבלים חוסלו, פירים ומשגרים הושמדו. כוחות אוגדה 162 ממשיכים לפעול באזור שכונת "ברזיל" ובאזור "שאבורה" שברפיח - שם נמצא גם מחנה הפליטים יבנא שלפי הפלסטינים מתנהלים בו חילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלים. זאת, תוך הימנעות ככל הניתן מפגיעה באוכלוסייה אזרחית, ולאחר שאזרחים התפנו מהאזור. כך אישר דובר צה"ל.
במקביל, לוחמים מחטיבת 401 איתרו משגר רקטות מוכן לשיגור לעבר כוחות צה"ל, ולוחמים מחטיבות הנח"ל וגבעתי איתרו והשמידו באזור פירים ומשגרים וחיסלו כמה מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר חיסלו שלושה מחבלים בחוליית מרגמות שירו פצמ"רים לעבר כוחותינו ברפיח.
בלב ג'באליה ממשיכים כוחות אוגדה 98 בפעולה, שחיסלו בשיתוף עם חיל האוויר כמה מחבלי חמאס בתקיפות מספר מבנים צבאיים ששימשו לאחסון אמצעי לחימה. כמו כן, לוחמים מחטיבות 7 וצנחנים איתרו אמצעי לחימה רבים ובהם נשקים מסוג קלצ'ניקוב, מטענים, רימונים, נשקי צלפים, מחסניות וציוד לחימה. לצד זאת, באזור המסדרון שבמרכז רצועת עזה ממשיכים לפעול כוחות מאוגדה 99. ביממה האחרונה כוחות חיל האוויר, בשיתוף חטיבת האש של האוגדה, ביצעו כמה תקיפות, ובהן ראש חוליה ששה בדירת מסתור, חיסול שני מחבלים שביצעו ירי לעבר כוחות צה"ל וחיסול מחבל שחדר לישראל ב-7 באוקטובר. במקביל, לוחמים מחטיבה 679 ממשיכים לפעול במרכז הרצועה ובמהלך היממה האחרונה זיהו מספר חוליות מחבלים, ובהן חוליה עם ציוד צבאי שנכנסה לתוך מבנה. הם הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסל את המחבלים. (יואב זיתון)
8:58 - דיווח על העמקת הפעולה ברפיח: "חילופי אש במחנה יבנא". סוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" דיווחה על חילופי אש בין פעילי חמאס לכוחות צה"ל במחנה הפליטים יבנא שברפיח. מדובר בנקודה המערבית ביותר שאליה הגיע צה"ל עד כה בעיר שבדרום הרצועה. (עינב חלבי)
8:41 - צה"ל: האזעקה במטולה - זיהוי שווא. דובר צה"ל הודיע בהמשך להתרעה שהופעלה במטולה לפני זמן קצר כי מדובר בזיהוי שווא. (יאיר קראוס)
8:32 - בלבנון טוענים: "הרוג בתקיפת הרכב, 3 תלמידים נפצעו בדרך לבי"ס". סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית דיווחה כי אדם אחד נהרג בתקיפת ברכב בנבטיה שבדרום לבנון. בדיווח צוין כי שלושה תלמידים שהיו בדרכם לבית ספר נפצעו בתקיפה. לפי העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, השלושה עברו במקרה ליד אוטובוס בית ספר בזמן התקיפה - ונפצעו. נציין כי חיזבאללה נוטה לבצע תקיפות נרחבות אחרי שאזרחים לבנונים נפגעים בתקיפות, וכן אחרי חיסולים ממוקדים. (ליאור בן ארי)
8:27 - צה"ל: גדוד "נצח יהודה" פושט על בית חאנון ברצועה; מחבלים חוסלו מהאוויר. דובר צה"ל עדכן כי לוחמי גדוד "נצח יהודה", הפועלים תחת פיקוד החטיבה הצפונית, פתחו בימים האחרונים בפשיטה ממוקדת במרחב בית חאנון שבצפון רצועת עזה לחיסול מחבלים, איתור והשמדת תשתיות טרור וכן תשתיות תת-קרקע. כמו כן, נמסר כי לוחמי גדוד 414 זיהו מחבל מבצע ירי לעבר הכוחות במבנה סמוך לכוחות, וכלי טיס של חיל האוויר וטנק חיסלו את המחבל לאחר הזיהוי. מיד לאחר מכן, זוהה מחבל נוסף מבצע ירי מאותו מבנה, הכוחות הכווינו מטוס קרב שהשמיד את המבנה והמחבל חוסל. (אלישע בן קימון)
8:21 - אזעקה במטולה. אזעקה המתריעה על ירי טילים ורקטות הופעלה במטולה.
8:16 - בתום מבצע שנמשך יותר מ-40 שעות: הושלמה הפעילות במחנה הפליטים ג'נין. כוחות הביטחון השלימו את המבצע הנרחב לסיכול תשתיות טרור במחנה הפליטים ג'נין, שנמשך יותר מ-40 שעות. הכוחות יצאו מהמחנה. (אלישע בן קימון)
7:35 - דיווח: גורמים מצרים החלו בשורת מגעים לחידוש המו"מ לעסקת חטופים. מקורות מצרים אמרו לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי מתקיימות "בדיקות דופק" של הצדדים בנוגע לחידוש המשא ומתן להפסקת אש ועסקת חטופים, זאת על רקע החלטת הקבינט לניהול המלחמה מהלילה להמשיך את המגעים לעסקה. לפי אחד המקורות, "גורמים בקהיר החלו בשורה של מגעים לחידוש המשא ומתן להפסקת אש וחילופי שבויים". עוד נמסר כי "משלחות מקצועיות ישראליות מבקרות בקהיר מדי שבוע, בין היתר כדי לדון בסוגיות הקשורות להסכמים הביטחוניים בין מצרים לישראל והצגת דרישות לשיתוף פעולה מצרי, כדי להפעיל מחדש את מעבר רפיח".
(ליאור בן ארי)
4:20 - הפלסטינים: 18 נהרגו בתקיפות ברפיח, נוסייראת ודרג' תופאח שברצועת עזה. סוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" דיווחה על תקיפות אינטנסיביות באזור רפיח שבדרום רצועת עזה. לפי דיווחים פלסטיניים, לפחות אדם אחד נהרג וכמה נפצעו בתקיפת דירה במחנה הפליטים תל א-סולטאן שבאזור. עוד דיווחו הפלסטינים כי שמונה בני אדם נוספים נהרגו בתקיפה שכוונה לעבר בית במחנה נוסייראת שבמרכז הרצועה. ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דווח כי תשעה בני אדם נהרגו בתקיפה בשכונת דרג' תופאח שבעיר עזה.
7 צפייה בגלריה
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ישראלית ברפיח
(צילום: AFP)
3:00 - קבינט המלחמה הנחה את צוות המו"מ להמשיך את השיחות להשבת החטופים. לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרה כי קבינט ניהול המלחמה הנחה את צוות המו"מ להמשיך את המשא ומתן להשבת החטופים. (איתמר אייכנר)
2:15 - אוסטין לגלנט: "יש להגביר בדחיפות את הסיוע ההומניטרי לעזה". שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט, והדגיש את "הצורך הדחוף בהגברת הסיוע ההומניטרי לעזה דרך כל מעברי הגבול הפעילים". כך מסר הפנטגון, שהוסיף כי אוסטין קרא לקדם את התיאום עם קהיר ולחדש את כניסת הסיוע ממצרים לעזה דרך מעבר רפיח וכרם שלום. עוד מסר הפנטגון כי השניים דנו גם על תמיכת ארצות הברית בישראל, בין היתר לאור "הבקשה המקוממת" להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון גלנט. אוסטין חזר על כך שארה"ב מתנגדת באופן נחרץ לבקשה. (ynet)
7 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט ועמיתו האמריקאי הגנרל לויד אוסטין
שר הביטחון יואב גלנט ועמיתו האמריקאי הגנרל לויד אוסטין
שר הביטחון יואב גלנט ועמיתו האמריקאי הגנרל לויד אוסטין בפגישתם במרץ האחרון
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
מוקדם יותר בשעות הערב צה"ל התיר לפרסום כי רס״ר (מיל׳) גדעון חי דירוא בן 33, מתל אביב, לוחם ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית, סרן ישראל יודקין בן 22, מכפר חב״ד, קצין לוחם בגדוד 97, חטיבת כפיר, וסמ״ר אליהו (אלי) חיים אמסלם בן 21, מרעננה, לוחם בגדוד 97, חטיבת כפיר, נפלו בקרב בצפון רצועת עזה. (יואב זיתון)
7 צפייה בגלריה
 ישראל יודקין, אלי אליהו אמסלם, גדעון חי דירוא, החיילים שנהרגו ברצועת עזה
 ישראל יודקין, אלי אליהו אמסלם, גדעון חי דירוא, החיילים שנהרגו ברצועת עזה
ישראל יודקין, אלי אליהו אמסלם, גדעון חי דירוא, החיילים שנהרגו ברצועת עזה