סגור

4 לוחמי נח"ל נהרגו ברצועה; שריפות בקריית שמונה בעקבות המטחים לעיר

סמל איתי לבני (19), סמל יוסף דסה (19), סמל ארמיאס מקוריאו (19) וסמל דניאל לוי (19), לוחמים בגדוד 931 של חטיבת הנח״ל, נהרגו מפיצוץ מטען בשכונת זיתון בעזה; שני מטחים לעבר העיר באר שבע לאחר חצי שנה; הקבינט אישר להעמיק את הפעולה ברפיח למרות האיום של ביידן בעצירת משלוח החימושים

22:00 - עקב מטחי הרקטות: שריפות פרצו באזור קריית שמונה, כוחות כיבוי במקום. שריפות פרצו באזור קריית שמונה בעקבות 35 שיגורים שבוצעו לעיר. מכבאות והצלה נמסר כי 10 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן, בסיוע צוותים מתחנות נוספות מהמחוז הצפוני, פועלים לכיבוי שתי שריפות עיקריות בשטחים פתוחים. מפקד מחוז צפון, תת-טפסר יאיר אלקיים, מסר: "לוחמי האש פועלים בחירוף נפש לבלימת הלהבות בקו הבתים כשכל העת נשמעות התרעות ירי במרחב. מזג האוויר בשילוב המטח הכבד הביא לריבוי זירות - תרחיש שנערכנו אליו והגבנו בכוח מתוגבר בהתאם״. (שמעון אלבז)

7 צפייה בגלריה
האש בקריית שמונה בעקבות מטחי הרקטות לעיר
האש בקריית שמונה בעקבות מטחי הרקטות לעיר
האש בקריית שמונה בעקבות מטחי הרקטות לעיר
(צילום: EPA/ATEF SAFADI)


21:25 - צה"ל: חיל האוויר השלים גל תקיפות נגד מטרות טרור בדרום לבנון. לפני זמן קצר צה"ל השלים גל תקיפות של מטרות טרור במרחבים אל עדייסא, אל-חיאם, רב א-תלתין, דיר סירין, עייתא א-שעב ומחיבב שבדרום לבנון. כך נמסר מדובר צה"ל, שהוסיף כי במסגרת התקיפות מטוסי קרב של חיל האוויר השמידו חמישה מבנים צבאיים של חיזבאללה, לצד עמדה צבאית נוספת בשימוש הארגון, שממנה בוצעו שיגורים לצפון הארץ. (יואב זיתון)
20:40 - בעקבות הפעולה ברפיח: דרום אפריקה פנתה להאג בדרישה לצווים חדשים נגד ישראל. בצל פעולת צה"ל ברפיח, דרום אפריקה הגישה פעם נוספת בקשה דחופה לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בדרישה להוצאת צווים חדשים נגד ישראל. לדברי דרום אפריקה, "הסעדים שאישר בית המשפט לא מתייחסים לנסיבות שהשתנו ברצועת עזה". (איתמר אייכנר ורויטרס)
7 צפייה בגלריה
בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג 26.1.24 מלחמה בעזה הקראת ההחלטה בתביעה של דרום אפריקה
בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג 26.1.24 מלחמה בעזה הקראת ההחלטה בתביעה של דרום אפריקה
הדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג בחודש ינואר
(צילום: REUTERS/Piroschka van de Wouw)
19:45 - המטח לבאר שבע: 9 רקטות שוגרו לעבר העיר ונפלו בשטחים פתוחים. 9 רקטות שוגרו לעבר בשבע במטח השני מרצועת עזה, סביב השעה 19:15. כל הרקטות נפלו בשטחים פתוחים. (אילנה קוריאל)
19:15 - אחרי המטח הקודם: שוב אזעקה בבאר שבע. אחרי המטח שהסב נזק לבניינים בעיר וגרם לפציעתה באורח קל של אישה, אזעקות נשמעו שוב בבאר שבע ובסביבתה, בין היתר בחצרים, לקיה ואתר דודאים. (אילנה קוריאל)
18:15 - האזעקות בצפון: נפילות בקריית שמונה, כ-20 רקטות שוגרו לעבר העיר. על רקע האזעקות שנשמעו בצפון הארץ, כמה זירות נפילה אותרו בקריית שמונה, לאחר שכ-20 רקטות נורו במטח לעבר העיר. (יאיר קראוס)
18:10 - אישה נפצעה מנפילת הרקטה בבאר שבע: "ילדים שיחקו בגן, והספיקו להיכנס לממ"ד". אישה נפצעה מנפילת רסיסי היירוט בבאר שבע, שהסבו נזק גם לבית ולגן משחקים סמוך. תושב העיר סיפר כי "היו ילדים ששיחקו בפארק אבל הצליחו להיכנס לבניינים לפני". אדם נוסף אמר כי "הבניין רעד, הרגשנו שהממ"ד רועד. כל הבית מפורק. כל המשקופים מפורקים. הכל נפל מהארונות". (אילנה קוריאל)
17:40 - הותר לפרסום: 4 לוחמים מחטיבת הנח"ל נהרגו ברצועת עזה. הותר לפרסום כי סמל איתי לבני (19), סמל יוסף דסה (19), סמל ארמיאס מקוריאו (19) וסמל דניאל לוי (19), לוחמים בגדוד 931 של חטיבת הנח״ל, נפלו בקרב בצפון רצועת עזה. כך נמסר מדובר צה"ל, שהוסיף כי באירוע בו שנפלו הלוחמים נפצעו באורח קשה קצין ולוחם מהגדוד. בנוסף, שני לוחמים מגדוד 9, חטיבה 401, נפצעו באורח קשה בקרב בדרום הרצועה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחותיהם עודכנו. (יואב זיתון)
7 צפייה בגלריה
ארבעת לוחמי הנח"ל שנהרגו ברצועה סמל דניאל לוי ז"ל, סמל ארמיאס מקוריאו ז"ל, סמל יוסף דסה ז"ל וסמל איתי לבני ז"ל
ארבעת לוחמי הנח"ל שנהרגו ברצועה סמל דניאל לוי ז"ל, סמל ארמיאס מקוריאו ז"ל, סמל יוסף דסה ז"ל וסמל איתי לבני ז"ל
סמל דניאל לוי ז"ל, סמל ארמיאס מקוריאו ז"ל, סמל יוסף דסה ז"ל וסמל איתי לבני ז"ל
(צילומים: דובר צה"ל)
17:35 - לראשונה מאז 6 בדצמבר, אזעקות נשמעו בבאר שבע. אזעקות נשמעו גם בחצרים, לקיה ואתר דודאים. (אילנה קוריאל)
16:30 - פה אחד, למרות האיום של ביידן: הקבינט אישר להעמיק את הפעולה ברפיח. קבינט המלחמה החליט אמש פה אחד להעמיק את הפעולה ברפיח, חרף עצירת משלוח החימושים על ידי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שהדגיש כי יפסיק לספק לישראל נשק אם תפעל ברפיח. (איתמר אייכנר)
7 צפייה בגלריה
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ישראלית ברפיח
(צילום: AFP)
16:00 - אמצעי לחימה אותרו בבית ספר בשכונת זייתון, עשרות מחבלים חוסלו ברפיח. לוחמים מחטיבת הנח"ל פשטו על תשתיות טרור בשכונת זייתון שבמרכז רצועת עזה, חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה ואמצעים מודיעיניים של חמאס. כמו כן, הם השמידו תשתיות טרור של ארגון הטרור. כחלק מהמבצע פשטו הלוחמים על בית ספר ואיתרו אמצעי לחימה, קלצ'ניקובים ומחסניות בכיתות הלימוד. במקביל, לוחמים מחטיבת גבעתי פועלים במזרח רפיח להשמדת תשתיות טרור ולטיהור האזור. הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה ופירי מנהרות. (יואב זיתון)
15:40 - צה"ל תקף יעדי טרור בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שני מחבלים חיזבאללה שזוהו הולכים סמוך למבנה צבאי באזור יארון שבדרום לבנון, בעודם נושאים אמצעי לחימה. מוקדם יותר היום תקפו מטוסי קרב תשתית טרור של חיזבאללה באזור הכפר כילא. בנוסף, הותקף מבנה צבאי של ארגון הטרור שבו שהו מחבלים באזור בליידא. (יואב זיתון)
;
13:40 - האו"ם: יותר מ-100 אלף בני אדם עזבו את רפיח בימים האחרונים. קרן החירום של האו"ם לילדים (UNICEF) מסרה כי יותר מ-100 אלף בני אדם עזבו את רפיח במהלך חמשת הימים האחרונים. לפי הקרן, מלאי המזון בדרום הרצועה צפוי להיגמר תוך כמה ימים, ומחסור בדלק עלול לגרום לפעילות ההומניטרית בעזה להיפסק תוך ימים. (רויטרס)
7 צפייה בגלריה
פינוי אזרחים מ רפיח מלחמת עזה
פינוי אזרחים מ רפיח מלחמת עזה
פלסטינים עוזבים את רפיח
(Photo: Ahmad Salem/Bloomberg)
13:30 - דיווח: צה"ל השתלט על הכביש הראשי שמפריד בין מזרח למערב רפיח. צה"ל השתלט על הכביש הראשי המפריד בין החלקים המזרחיים והמערביים של רפיח, והקיף למעשה את כל הצד המזרחי של העיר שבדרום רצועת עזה. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס, שהוסיפה כי לפי תושבים ישנם פיצוצים וירי באופן כמעט קבוע במזרח ובצפון מזרח העיר. (רויטרס)
11:15 - חיזבאללה הודיע על הרוג. חיזבאללה הודיע על הרוג מספר 296 מתחילת המלחמה - חסן עלי כרם, תושב דרום לבנון. בינתיים, ראש מחלקת המחקר מכון מרכז עלמא לחקר אתגרי הביטחון בצפון, טל בארי, הזהיר אתמול כי "חיזבאללה ערוך ומוכן למלחמה בכל זמן שהוא, בטווח המיידי, ואינו חושש ממנה". לדבריו, מחבלי כוח רדואן עדיין יכולים לפלוש לשטח ישראל - אך באופן מצומצם יותר. (ליאור בן-ארי, יאיר קראוס)
7 צפייה בגלריה
הרס ב כפר כילא ב דרום לבנון בעקבות התקפה של צה"ל 10.5.24
הרס ב כפר כילא ב דרום לבנון בעקבות התקפה של צה"ל 10.5.24
נזק מתקיפה בכפר כילא, היום
11:00 - קרבות עזים ברצועת עזה, יירוטים נרשמו אחרי המטחים לעוטף. קרבות עזים מתנהלים ברפיח ובשכונת זייתון שבמרכז רצועת עזה. כמו כן, שני יירוטים נרשמו במסגרת המטחים מרפיח לעבר קיבוץ כרם שלום שבעוטף - יירוט אחד בכל מטח. צה"ל התייחס לאזעקות בכרם שלום ומסר כי "תחילה זוהה שיגור אחד שחצה ממרחב רפיח לאזור עוטף עזה, ויורט בהצלחה על-ידי לוחמי ההגנה האווירית. זמן קצר לאחר מכן, הופעלה התרעה נוספת במרחב כרם שלום, שבמהלכה לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שיגור נוסף שחצה מאזור רפיח". (יואב זיתון)
7 צפייה בגלריה
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ישראלית ברפיח, היום
(צילום: AFP)
09:57 - צבע אדום נוסף בעוטף. הצרעת צבע אדום נוספת הופעלה בקיבוץ כרם שלום שבעוטף. (ynet)
09:04 - צבע אדום בעוטף. התרעות צבע אדום הופעלו בקיבוצים סופה וחולית שבעוטף. (ynet)
09:03 - הפעולה ברפיח: מחבלים חוסלו, הותקפו אזורים שמהם בוצעו שיגורים לישראל. לוחמים מחטיבה 401 חיסלו כמה חוליות מחבלים בצידו העזתי של מעבר רפיח. כמו כן, כלי טיס תקפו מספר אזורים ברפיח שמהם שוגרו בימים האחרונים רקטות ופצמ"רים לעבר שטח ישראל ומעבר כרם שלום, ובמזרח העיר איתרו לוחמי גבעתי כמה פירי מנהרות תת-קרקעיות. באזור זייתון שבמרכז רצועת עזה תקפו מטוסי קרב ביממה האחרונה מחבלי חמאס ומטרות של ארגון הטרור. (יואב זיתון)




09:00 - דיווח: חמאס דורש הפוגה של 12 שבועות במקום שישה, התנגדות נחרצת בישראל. חמאס דרש מישראל להסכים מראש להפוגה באורך של 12 שבועות, במקום שישה שבועות שעליהם דובר בנקודה מוקדמת יותר בשיחות, מה שיצר מכשול גדול במשא ומתן. כך דיווחה רשת CNN, מפי שלושה גורמים הבקיאים בדיונים. לפי הדיווחים, בכירים בישראל מתנגדים באופן נחרץ לדרישה, משום שהם מאמינים כי זה לא יהיה שונה מהסכמה לסיום המלחמה. (ynet)
סיכום חדשות הלילה:
הבית הלבן: ביידן הנחה להמשיך לעבוד עם ישראל, טרם הוחלט בעניין משלוח הנשק. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הנחה את צוותו להמשיך לעבוד עם ישראל במטרה "להביס את חמאס". כך נמסר מהבית הלבן, בהודעה שהבהירה: "טרם התקבלה החלטה סופית בעניין משלוח התחמושת והנשק לישראל". (רויטרס)
נתניהו: חמאס ואיראן רוצים להרוס את אמריקה, אנחנו רק עומדים להם בדרך. בריאיון לתוכנית של ד"ר פיל, שהתארח בירושלים, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "המטרה של חמאס ואיראן היא להרוס את אמריקה. אתם 'השטן הגדול', ואנחנו רק עומדים להם בדרך. אנחנו מגינים על המערב". על האיום של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לעצור את משלוחי התחמושת לישראל אם זו תבצע פעולה נרחבת ברפיח, אמר: "כדי להימנע מפגיעה באזרחים אנחנו זקוקים לתחמושת מדויקת". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
דיווח: מצרים קוראת לחמאס ולישראל "להראות גמישות" במו"מ. מצרים קוראת למשלחות חמאס וישראל, שעזבו את קהיר, "להראות גמישות" במשא ומתן לעסקה לשחרור חטופים והפסקת אש. כך דווח בתקשורת המקומית. (רויטרס)
חמאס: ישראל דחתה את הצעת המתווכות, הכדור במגרש שלה. חמאס מסר לאחר שהמשלחת שלו עזבה את קהיר, שם התקיימו שיחות המשא ומתן, כי "הכדור כולו במגרש של ישראל". בארגון הטרור הוסיפו כי "הכיבוש דחה את ההצעה שהגישו המתווכים, והעלה התנגדויות בכמה נושאים מרכזיים. עמדתנו היא לדבוק בעמדה שהסכמנו לה מול המתווכות". (עינב חלבי)