סגור

דיווח שוטף
דיווח: התקדמות במגעים בין חמאס וישראל בקהיר

לפי העיתון הסעודי "א-שרק", בשעות האחרונות התקיימו מגעים אינטנסיביים בין המתווכים למשלחות חמאס וישראל, שהתגברו על מכשולים הקשורים למספר האסירים הפלסטיניים שישוחררו בשלב הראשון. ראש ה-CIA נחת בקהיר. וול סטריט ג'ורנל: ישראל הציבה אולטימטום לחמאס - עסקה תוך שבוע או כניסה לרפיח; גופתו של אליקים ליבמן, שהוגדר חטוף, נמצאה בקבר של נרצחת מהנובה; בריטניה הטילה סנקציות על להב"ה ו-4 מתנחלים

22:40 - דיווח סעודי: התקדמות במגעים בקהיר, ארה"ב ערבה להפסקת אש קבועה. העיתון הסעודי "א-שרק" דיווח מפי מקורות כי "בשעות האחרונות התקיימו מגעים אינטנסיביים בין המתווכים למשלחות חמאס וישראל, שהתגברו על המכשולים הקשורים למספרים וקטגוריות האסירים הפלסטינים שישוחררו בשלב הראשון". לפי המקורות, "חמאס השיג הבטחות אמריקניות באמצעות המתווכים המצרים והקטארים כי 'השקט היציב' שנקבע בהסכם יהיה הפסקת אש קבועה". כמו כן, דווח כי "משלחת חמאס, בראשות חליל אל-חיה, תבקר בקהיר בשבת כדי לדון בפרטים האחרונים של ההסכם וחילופי השבויים". (ליאור בן ארי ועינב חלבי)
21:35 - דיווח: ישראל עדכנה את ארה"ב על התוכנית לפינוי אזרחים מרפיח. ישראל עדכנה את ארה"ב על התוכנית לפינוי תושבים מרפיח, לקראת כניסה קרקעית של צה"ל לעיר שבדרון רצועת עזה. כך דווח באתר "פוליטיקו", מפי בכיר אמריקני ושני גורמים הבקיאים בדבר. לפי התוכנית, התושבים יפונו לאזור אל-מוואסי, רצועה קטנה בחוף הדרומי של עזה. בדיווח צוין כי צה"ל שלח מפה של האזור לארגוני סיוע הפועלים ברצועה. הבכיר האמריקני הסתייג ואמר כי לא מדובר בגרסה סופית של התוכנית. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
6 צפייה בגלריה
הרס ב רפיח
הרס ב רפיח
הרס ברפיח
(צילום: AFP)
20:20 - דיווח מצרי: משלחת חמאס תצא מחר לקהיר. משלחת חמאס תצא מחר לקהיר להמשך הדיונים על עסקה להפסקת אש ברצועת עזה ושחרור החטופים. כך דיווח הערוץ המצרי "אל-קאהרה אל-אחבאריה" מפי מקור מצרי בכיר. בכיר בארגון הטרור אישר את הדיווח לסוכנות הידיעות רויטרס. (רויטרס)
19:45 - חיל האוויר תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון, בהן מבנים צבאיים של הארגון באזורי הכפרים כילא ומרון א-ראס, ותשתיות טרור של הארגון באזור העיירה בינת ג'בל והכפר עיתרון. כך מסר דובר צה"ל. (ynet)
6 צפייה בגלריה
תקיפה של צה"ל ב לבנון 26.04.2024
תקיפה של צה"ל ב לבנון 26.04.2024
תקיפה של צה"ל ב לבנון 26.04.2024
(צילום: KAWNAT HAJU / AFP)
19:05 - ארדואן על הפסקת הסחר עם ישראל: "המהלך יהווה דוגמה למדינות אחרות". נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן התייחס להחלטתו להפסיק את הסחר עם ישראל, ואמר: "נעקוב אחרי הצעד בתיאום והתייעצות עם עולם העסקים הטורקי. המהלך של טורקיה יהווה דוגמה למדינות אחרות המוטרדות מהמצב". כך דווח בסוכנות הידיעות הטורקית אנאדול. (ליאור בן ארי)
18:55 - ראש ה-CIA נחת בקהיר; בישראל מבהירים: לא נראה שחמאס שינה את עמדותיו. ראש ה-CIA וויליאם ברנס נחת במצרים, במטרה להאיץ את המשא ומתן לעסקה לשחרור החטופים ולהפסקת אש בעזה. כך לפי גורם ביטחון מצרי ושלושה מקורות בנמל התעופה בקהיר. בתוך כך, גורמים מדיניים בכירים אמרו כי "על אף שהמתווכות מדברות בלשון אופטימית, עד עכשיו ישראל לא שמעה שחמאס שינה את עמדותיו הקיצוניות". (איתמר אייכנר)
17:20 - דיווח: ישראל הציבה אולטימטום לחמאס - עסקה תוך שבוע או כניסה לרפיח. ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי ישראל נתנה לחמאס שבוע אחד להסכים לעסקת חטופים ולהפסקת אש - או שצה"ל יחל במבצע צבאי ברפיח. בדיווח, שמתבסס על גורמים מצריים, צוין כי חמאס מעכב את תשובתו להצעה שעל הפרק כדי להשיג תנאים טובים יותר שיבטיחו את הישרדותו. בנוסף, דווח כי מצרים וישראל עבדו יחד על ההצעה המתוקנת להפסקת אש שהוצגה לארגון הטרור בסוף השבוע האחרון, אבל סינוואר טרם השיב באופן רשמי. (ynet)
6 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
מנהיג חמאס יחיא סינוואר
(צילום: EPA)
16:50 - גופתו של אליקים ליבמן, שהוגדר חטוף, נמצאה בקבר של נרצחת מהנובה. אליקים ליבמן, שהוגדר כחטוף, נרצח בטבח 7 באוקטובר, וגופתו נמצאה בקברה של ויקטוריה גורילוב שנרצחה יחד עם בן זוגה אלכס סמוילוב בפסטיבל הנובה. גורילוב קבורה בבית העלמין בחולון, ולאחר פתיחת קברה וביצוע בדיקות, אותרו חלקים שרופים מגופתו של ליבמן. הודעה נמסרה למשפחתו. בכך מניין החטופים ברצועת עזה ירד ל-132. (אלישע בן קימון ואדם קוטב)
6 צפייה בגלריה
אליקים ליבמן וגרפיטי שריססו אחיו ברצועת עזה
אליקים ליבמן וגרפיטי שריססו אחיו ברצועת עזה
אליקים ליבמן וגרפיטי שריססו אחיו ברצועת עזה

16:20 - החות'ים: "נכוון לכל אוניה ששטה לישראל בים התיכון, בכל אזור שבהישג ידינו". הדובר הצבאי של המורדים החות'ים בתימן, יחיא סריע, הודיע על תחילת השלב הרביעי בהסלמה. לדבריו, "אנו עוקבים אחרי ההיערכות לפעילות ברפיח, ורואים כי האויב החליט להוציא את החטופים מעזה בלי הפסקת אש. אנו מכריזים כי נכוון לכל הספינות המפרות את ההחלטה האוסרת ניווט ימי ישראלי ושייט לעבר נמלי ישראל בים התיכון, בכל אזור שבהישג ידנו". הוא הוסיף: "אם ישראל מתכוונת להיכנס לרפיח, נטיל סנקציות על כל הספינות שיש להן קשר לאספקה לנמלים ישראלים, מכל מדינה". (ליאור בן ארי)
6 צפייה בגלריה
מורדים חות'ים ב תימן
מורדים חות'ים ב תימן
מורדים חות'ים בתימן
(צילום: EPA/YAHYA ARHAB)
15:25 - עשר רקטות נפלו בשטח פתוח במירון במטח האחרון, אין נפגעים. עשר רקטות שוגרו מלבנון ונפלו בשטח פתוח במירון, במסגרת המטח לעבר הגליל העליון. אין נפגעים כתוצאה מהמטח ולא נגרם נזק, ולא בוצעו יירוטים. (יואב זיתון)
15:15 - בריטניה מטילה סנקציות חדשות על 4 מתנחלים, להב"ה ונוער הגבעות. בריטניה מטילה סנקציות חדשות על "קבוצות ואינדיבידואלים קיצוניים" בגין אלימות מתנחלים נגד פלסטינים בגדה המערבית. האישים שעליהם מטילה בריטניה סנקציות הם אלישע ירד, עדן לוי, נריה בן פזי ונעם פדרמן, וכן נגד ארגוני להב"ה ונוער הגבעות. שר החוץ של בריטניה דייויד קמרון מסר כי "מתנחלים קיצוניים חותרים תחת הביטחון והיציבות ומאיימים על האפשרות העתידית של שלום". גם בחודש פברואר הטילה בריטניה סנקציות נגד ארבעה מתנחלים. (איתמר אייכנר)
6 צפייה בגלריה
אלישע ירד
אלישע ירד
אלישע ירד (מימין)
(צילום: לירן תמרי)
13:13 - צה"ל: מטרה אווירית שחצתה מלבנון יורטה. דובר צה"ל עדכן, בעקבות האזעקות שהופעלו מוקדם יותר ביישובים בגליל המערבי, כי מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון יורטה בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. בעקבות שבריי היירוט, נגרם נזק קל ביישוב ג'וליס. צוות מד"א מעניק טיפול רפואי לאישה בת 43 במצב קל מאוד שנפצעה מרסיס של חלקי יירוט. (יאיר קראוס)
12:02 - התובע בהאג: איומים על ביה"ד - עבירה על החוק הבינלאומי, יש להפסיקם מיד. בהודעה חריגה ומטרידה למדי, הראשונה שפרסם ביוזמתו מאז פורסם החשש הכבד בישראל שיוציא צווי מעצר נגד בכירים ישראלים, התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הזהיר בצהריים (יום ו') מפני איומים עליו או על בית הדין. בהודעה שפרסם לא שלל התובע קארים חאן את החשש בישראל מהוצאת צווים - אך גם לא אישר שבכוונתו לעשות זאת - והזהיר ש"גם" איומים על בית הדין מהווים הפרה של החוק הבינלאומי.
"משרד התובע מתעקש כי כל הניסיונות להכשיל, להפחיד או להשפיע באופן לא ראוי על פקידיו ייפסקו לאלתר", נכתב בהודעה המטרידה למדי - שמגיעה בצל הלחץ הישראלי הכבד שמופעל כעת, לחץ שכולל גם דיווחים על איומים לכאורה לתגובה נגד בית הדין, אם זה יעז להוציא צווי מעצר בחשד לפשעי מלחמה נגד בכירים כמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי. (איתמר אייכנר)
11:00 - התנאי הטורקי להסרת החרם הכלכלי: "הפסקת אש מוחלטת בעזה". שר המסחר של טורקיה עומר בלוט אמר כי השעיית קשרי המסחר עם ישראל תימשך עד שתהיה הפסקת אש מוחלטת ברצועת עזה. בלוט דורש בנוסף גם הבטחת זרימה של סיוע הומניטרי לרצועה. (רויטרס)
09:30 - איראן: שחררנו את צוות הספינה שקשורה לישראל. שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן הודיע כי טהרן שחררה את 25 אנשי הצוות של הספינה MSC ARIES, שבבעלות ישראלית חלקית ושעליה השתלטה במצר הורמוז לפני כשבועיים. לפי עבדאללהיאן, אנשי הצוות שוחררו מסיבות הומניטריות. (רויטרס)
סיכום חדשות הלילה:
הקבינט המדיני-ביטחוני לא הצביע הלילה על סגירת אל-ג'זירה. הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנס הלילה (בין חמישי לשישי) אמור היה להצביע על החלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת שלמה קרעי לאסור על פעילות אל-גז'ירה בישראל - אבל ברגע האחרון לא התקיימה הצבעה. ההצבעה נדחתה לישיבת הממשלה ביום ראשון, וגורמים בכירים מעריכים כי הדחייה בהצבעה קשורה למגעים לעסקת חטופים. בישראל מחכים עדיין לתשובת חמאס להצעה המצרית, ובארץ כבר הביעו לא אחת תקווה שקטאר תפעיל את מנופי הלחץ שלה על חמאס ותאיים לגרש את הנהגתו המדינית של ארגון הטרור מבסיסה בדוחא. (איתמר אייכנר)
ארה"ב: אחרי הקמת מאהל פרו-פלסטיני, UPenn מזמינה כוחות משטרה נוספים לשטחה. שמונה ימים אחרי שהוקם מאהל פרו-פלסטיני במרכז אוניברסיטת פנסילבניה (UPenn), המוסד האקדמי, שנחשב לאחד מאוניברסיטאות העילית בארה"ב, פנה במכתב לראש העיר פילדלפיה וביקש שיגיעו למקום כוחות משטרה נוספים. כך אמר דובר המוסד לרשת-CNN האמריקנית. "פעילות המחאה החלה להסלים בן לילה ונמשכה בהתמדה", מסרה בהצהרה האוניברסיטה. "פנינו לעיריית פילדלפיה כדי להבטיח שיש לנו את המשאבים הדרושים כדי לשמור על הקהילה שלנו בטוחה". (ynet)
סוריה: "8 חיילים נפצעו בתקיפה הישראלית בפאתי דמשק". שמונה חיילים נפצעו בתקיפה האווירית שמיוחסת לישראל בפאתי דמשק. כך דיווחה התקשורת הממלכתית בסוריה. משרד ההגנה הסורי מסר בהודעה רשמית כי ישראל ביצעה תקיפה אווירית מכיוון הגולן הסורי ותקפה מוצב באזור דמשק. (ליאור בן ארי)
בבארי הודיעו: דרור אור, שילדיו שוחררו מהשבי, נרצח ב-7.10, גופתו מוחזקת בעזה. בקיבוץ בארי עדכנו כי החטוף דרור אור (48) נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בשבי חמאס ברצועת עזה. שניים מילדיו של דרור, עלמא ונעם אור, שוחררו מהשבי במסגרת עסקת החטופים. (מתן צורי)