סגור
שידורים של רשת אלג'זירה נגד ישראל מלחמת עזה
שידור של רשת אל-ג'זירה (צילום מסך אל גזירה)

"מסייעת לאויב": הממשלה אישרה תקנות לסגירת שידורי אל-ג'זירה בישראל

מדובר בתקנות לשעת חירום לסגירת גופי שידור הפוגעים בביטחון המדינה; הן הוגשו על ידי שר התקשורת קרעי ובתיאום עם היועמ"שית; הן יאפשרו להפסיק את השידורים, לסגור את משרדי הערוץ בישראל ולתפוס את הציוד שלו

הממשלה אישרה היום (ו') את התקנות לשעת חירום לסגירת גופי שידור הפוגעים בביטחון המדינה - תקנות שיאפשרו את סגירת שידורי רשת הטלוויזיה הקטארית אל-ג'זירה מישראל.
לפי הודעת משרד התקשורת, "סגירת רשת אל-ג'זירה בישראל מגיעה לאחר הצגת הוכחות כי היא מסייעת לאויב, משדרת תעמולה בשירות החמאס בערבית ובאנגלית לצופים בכל העולם, ואף מעבירה מידע רגיש לאויב".
התקנות הוגשו על ידי שר התקשורת שלמה קרעי בתמיכת גורמי הביטחון ובתיאום עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה.
על פי התקנות לשעת חירום, אם שוכנע שר הביטחון כי שידוריו של ערוץ זר המשדר בישראל פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה ניתן לסגור אותו. שר התקשורת רשאי לעשות זאת, בהסכמת שר הביטחון ובאישור הקבינט המדיני-ביטחוני. הן כוללות: הוראה על הפסקת שידור של ערוץ כאמור; על סגירת משרדי ערוץ הנמצאים בשטח ישראל; על תפיסת מכשיר המשמש לאספקת תכנים על ידו; ועל הסרת אתר האינטרנט של הערוץ אם השרת שעליו מאוחסן אתר האינטרנט נמצא בישראל.
עם אישור הקבינט, הצו להפסקת השידורים, סגירת משרדי הערוץ ותפיסת הציוד שלו, ייחתם על ידי שר התקשורת וייצא לפועל באופן מיידי. הגשת התקנות נעשתה בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו.
קרעי אמר כי "לא נאפשר בשום אופן שידורים הגורמים לפגיעה בביטחון המדינה. התקנות שהממשלה מאשרת כעת, יאפשרו לנו לסגור ערוצים, להחרים ציוד ולשלול תעודות עיתונאי, של כאלו הפוגעים בביטחון המדינה בשעת המלחמה. שידורי וכתבי ערוץ אל-ג'זירה מהווים שידורי הסתה נגד ישראל, משרתים את חמאס-דעאש וארגוני הטרור בתעמולה ובעידוד אלימות כנגד ישראל, ובכך פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה".
מנכ"ל משרד התקשורת בפועל מימון שמילה הסביר: "לאור הממצאים בהם הוכח כי בערוץ אל-ג'זירה משודרים תכנים הפוגעים בביטחון הלאומי, מאשרת הממשלה לפעול לסגירת הערוץ בישראל. משרד התקשורת ימשיך לפעול לחיזוק תשתיות התקשורת מחד ולמיגור שימוש בתשתיות תקשורת אצל אויבנו ככל שיידרש".