סגור

דעה
להתנצלות של יאיר נתניהו אין ערך, כמו לציוצי הדיבה שלו

לאחר שמיצה נתניהו הבן את אפשרויות ההתגוננות בתביעתם של 74 בוגרי הרווארד שלמדו על מלגת קרן וקסנר, הגיעו במשפחת נתניהו למסקנה הקשה מכל: הסיפור הזה יעלה הרבה כסף; לכן התנצל. מול יאיר נתניהו עומדות תביעות תלויות בסכום כולל של 2.5 מיליון שקל, וסביר להניח שזו לא ההתנצלות האחרונה

לא רק מהאבא קשה להיפטר, גם הבן ממשיך להרעיש בנוכחותו. שניהם, אגב, ירדו למדרון האחורי. האבא למדרון האופוזיציה, והבן למדרון ההתנצלות. זאת במסגרת הסכם גישור שנחתם בין יאיר נתניהו לבין 74 בוגרי הרווארד שלמדו על מלגת קרן וקסנר.


יאיר צייץ על הווקסנרים, בין היתר, את הציוץ המחליא הבא: "בוגרי קרן וקסנר! כת הפדופילים הזאת השתלטה לנו על המדינה ומבצעים הפיכה שלטונית בארבע השנים האחרונות". ומי בכת הקושרים הזו: אביב כוכבי, עמוס ידלין, עפר גרוסקופף, משה לדור, חזי לוי, איתמר גרוטו מסעד ברהום ורבים אחרים, רבים וטובים אלף מונים מהילד הרע שצייץ את דיבתם הרעה.
ממטרת ארס
לאחר שהוגשה נגדו תביעת דיבה על סך מיליון שקל, ולאחר שמיצה כמה ניסיונות יצירתיים של התגוננות משפטית, הגיעו במשפחה למסקנה הקשה מכל מבחינתם: הסיפור הזה עלול לעלות לנו הרבה כסף. ומכאן הדרך לגישור ולהתנצלות היתה מהירה. יאיר לא יפתח את הארנק (שאין לו, ואין להוריו) והתחייב לפרסם את ההתנצלות הבאה: "לאחר שבדקתי את עצמי, ונוכחתי ברקע של בוגריה, אני סבור כי אמירותיי בפרסומים אלה לא היו נכונות, לא ראויות ואני מוצא לנכון להתנצל עליהן".
להתנצלות של יאיר אין ערך, כמו שלציוצי הדיבה שלו אין ערך. שניהם שקריים. לשניהם אחראי אִסְתְּרָא בִּלְגִינָא קִישׁ קִישׁ קָרְיָא. רעשן בשקל. אבל שניהם מהדהדים בגלל הנפח המיותר שתפס האיש הזה בחיינו, כממטרת ארס שפעלה בבית ראש הממשלה והתיזה הרס לכל הכיוונים. מצד שני אפשר לראות את ההתנצלות כחלק מהתיקון והגמילה הכוללים במשפחה. המעבר לאופוזיציה, עזיבת בלפור ועכשיו ההתנצלות.
לאחר שבית המשפט העניק תוקף פסק דין להסכם הגישור שנחתם אצל עו"ד שירה בריק-חימוביץ', נשארו לנתניהו עוד שש תביעות דיבה תלויות ועומדות בסך של כ-2.5 מיליון שקל. לכן ניתן לשער שזו לא ההתנצלות האחרונה.

1 צפייה בגלריה
סיום פגישת גישור יאיר נתניהו אייבי בנימין פעיל חברתי מחאה פתח תקווה על פוסט פייסבוק
סיום פגישת גישור יאיר נתניהו אייבי בנימין פעיל חברתי מחאה פתח תקווה על פוסט פייסבוק
יאיר נתניהו
(צילום: מוטי קמחי)