סגור
מלחמת עזה חילוץ ילדים מקיבוץ ניר עם ע"י כוחות הביטחון
חילוץ ילדים מאחד הקיבוצים בעוטף עזה על ידי כוחות הביטחון (צילום: משטרת ישראל)

הטבח בעוטף: 21 ילדים מ-13 משפחות נותרו ללא הורים

כך עולה מהודעת משרד הרווחה. מדובר בילדים שהוריהם נרצחו, נחטפו או שהם נעדרים. ילדה אחת בת 4 התייתמה מהוריה ונחטפה לעזה. משרד הרווחה יצר קשר עם כל המשפחות שאצלן שוהים הילדים כדי לאפשר מיצוי זכויות מהיר

מתקפת הטרור הותירה 21 ילדים מ-13 משפחות ללא הורים; מרביתם התייתמו. כך עולה מהודעה של משרד הרווחה. על פי ההודעה מדובר בקטינים ששני הוריהם אינם נוכחים בעקבות מתקפת הטרור, והם הרוגים, נעדרים או חטופים. ילדה אחת, בת 4, התייתמה מהוריה ונחטפה לעזה.
מאז פרוץ האירועים פעלו עובדים סוציאליים של משרד הרווחה והרשויות המקומיות לאתר את כל הילדים שנפגעו במהלך מתקפת הטרור, ובפרט את אלו שאיבדו את שני הוריהם במתקפה או נותרו ללא הורים בישראל.
המשרד יצר קשר עם כל המשפחות שבהן שוהים הילדים וצוותים ייעודיים יעניקו להם מעטפת טיפולית הכוללת טיפול רגשי, נפשי, חומרי ומיצוי זכויות מול כל הרשויות האחרות. כמו כן, המשרד פועל להסדרה של מעמד המשפחות המטפלות בילדים למשך שלושה חודשים שבמהלכם ייבחן מצב הילדים והמשפחות.
"רוב הילדים בנוסף לכך שאיבדו את הוריהם גם היו נוכחים בתופת של מתקפת הטרור", אומרת סמנכ"לית שירותים חברתיים במשרד הרווחה אתי קיסוס, שאחראית על איתור הילדים והטיפול בהם. היא ציינה שעוד רבים "איבדו הורה או בני משפחה אחרים במתקפת הטרור וגם בהם נצטרך לטפל, אבל היה חשוב לנו להגיע כמה שיותר מהר לילדים שנותרו ללא אב וללא אם, לבדוק שהם במקום בטוח, לסייע לבני המשפחה שמטפלים בהם כרגע, ולתת להם את הביטחון שמדינת ישראל איתם ותמשיך לתמוך וללוות אותם גם בעתיד. אנו מבקשים לפעול למיצוי זכויותיהם ללא בירוקרטיה".
שר הרווחה יעקב מרגי אמר ש"הנחיתי את גורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד לפשט כל תהליך ולזרז את מתן המענים הן לילדים והן למשפחות האומנות אותן בעת הזאת. מדינת ישראל תדאג להם במשך כל חייהם ותסייע להם להשתקם".