סגור
חיילים צה"ל רצועת עזה משוריין מלחמת עזה 12.12.2023
ממשיכים להילחם בעזה (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל: "אין שינוי במדיניות האש"; ג'ושוע לואיטו מולל מטנזניה שנחטף לעזה נרצח

תא"ל דניאל הגרי התייחס לקרב הקשה בשג'אעיה שבו נפלו תשעה לוחמים, ואמר כי "חיל האוויר ליווה את הלוחמים באמצעות 20 כלי טיס"; קיבוץ ניר יצחק הודיע: החטוף טל חיימי נרצח; נשיא ארה"ב ביידן נפגש עם משפחות של חטופים אמריקאים: "אעשה הכל כדי להבטיח את שחרורם"; עשרה לוחמים נפלו אתמול עזה, תשעה מהם נהרגו בשג'אעיה. בין ההרוגים מפקד גדוד 13 בחטיבה סא"ל תומר גרינברג, ואל"מ יצחק בן בשט

22:20 - קיבוץ נחל עוז הודיע: "אזרח טנזניה ג'ושוע לואיטו מולל שנחטף נרצח בשבי". קיבוץ נחל עוז הודיע כי ג'ושוע לואיטו מולל, עובד זר מטנזניה שעבד בקיבוץ בענף החקלאות שנחטף ב-7 באוקטובר, נרצח בשבי חמאס. לפי הודעת הקיבוץ, אביו של לואיטו מולל עושה את דרכו לישראל, ועם הגעתו ילוו אותו נציגי משרד החוץ. (יעל צ'כנובר ומתן צורי)
22:15- ביידן על הפגישה עם משפחות חטופים: "אעשה הכל כדי להבטיח את שחרורם". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כתב ב-X כי "נפגשתי עם יקיריהם של אמריקנים שנלקחו בשבי על ידי חמאס כדי לשמוע את סיפוריהם". ביידן הוסיף כי "הרגעתי אותם שאמשיך לעשות הכל כדי להבטיח את שחרור קרובי משפחותיהם ושלא נוותר על התקווה". (איתמר אייכנר)
21:20 - דובר צה"ל על הקרב הקשה בשג'אעיה: "אין שינוי במדיניות האש". דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס לקרב הקשה בשג'אעיה שבו נפלו תשעה לוחמים, ואמר כי "חיל האוויר ליווה את הלוחמים באמצעות 20 כלי טיס". הגרי הוסיף: "אין שינוי במדיניות האש. בג'באליה, בשג'אעיה ובמרחב חאן יונס תמיד יש מעטפת אש חזקה. היא מופעלת לפני כל כניסה של כוח קרקעי". (ynet)
20:40 - קיבוץ ניר יצחק הודיע: החטוף טל חיימי נרצח. קיבוץ ניר יצחק ומטה משפחות החטופים הודיעו על הירצחו של החטוף טל חיימי. בהודעה נכתב כי "משפחתו וחבריו מספרים שתמיד היה הראשון לסייע, לתת יד ולהשרות רוגע וביטחון לכל מי שסביבו". טל הניח אחריו את אשתו אלה ושלושה ילדים - תאומים בני 9 וילד בן 6, אביו זהר ואחותו אור. (יעל צ'כנובר)
8 צפייה בגלריה
טל חיימי ז"ל שנרצח בידי חמאס
טל חיימי ז"ל שנרצח בידי חמאס
טל חיימי ז"ל שנרצח בידי חמאס
20:05 - "חרבות ברזל": חיזבאללה הודיע על שני הרוגים נוספים בשורותיו. חיזבאללה הודיע על שני הרוגים נוספים בקרב שורותיו - סאלח מוסטפא מוסטפא מהעיירה בית ליף שבדרום לבנון ועלי מוסא ברכאת מהעיירה זבקין שבדרום המדינה. לפי חיזבאללה, שניהם מתו "כשהידים בדרך לירושלים". בסך הכל הודה חיזבאללה במותם של 103 מפעיליו מפרוץ המלחמה. (ליאור בן ארי)
19:00 - אחרי שקיבלו מידע מודיעיני: לוחמים חיסלו מחבלים בבית ספר בחאן יונס. צוות הקרב של חטיבה 55 פשט על בית ספר בחאן יונס, שם נתקלו הלוחמים בחוליית מחבלים שירתה לעבר הכוחות מנשק קל, וכן טילי נ"ט מסוג RPG. הלוחמים חתרו למגע וחיסלו את המחבלים, לאחר שהגיעו למקום בעקבות אינדיקציה מודיעינית על פעילות חשודה ולאחר שנוהלה לחימה מבית הספר נגד הכוחות. בשטח בית הספר אותר מתחם לחימה תת-קרקעי. בהמשך, מטוסי קרב שהוכוונו למקום השמידו את המתחם, וכן מרכזי תצפית ושליטה נוספים של חמאס. (יואב זיתון)
18:10 - ביידן ובלינקן נפגשים עם 13 נציגי משפחות חטופים בבית הלבן. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נפגשים עם 13 נציגי משפחות חטופים בבית הלבן. בין הנציגים נמצאים הוריו של החטוף איתי חן, הוריו של החטוף עומר נאטורה ואשתו של החטוף שגיא דקל-חן. שלושה נציגי משפחות נוספים הצטרפו לפגישה מישראל באמצעות טלפון (דניאל אדלסון, ניו יורק).
17:50 - ארה"ב מטילה סנקציות על שמונה אישים בחמאס. ארה"ב מטילה סנקציות על שמונה אישים בחמאס שמייצגים את האינטרסים של הארגון בחו"ל ומנהלים את הכספים שלו. מדובר בסבב סנקציות רביעי שהטילו האמריקנים על חמאס מאז 7 באוקטובר. בארה"ב מסרו כי "וושינגטון ובעלות בריתה ושותפותיה איתנות במחויבותנו לפרק רשתות התומכות בזרמי מימון של חמאס, כחלק מהמאמץ המתמשך שלנו למנוע ולהרתיע את פעילות הטרור שלו". (איתמר אייכנר ודניאל אדלסון, ניו יורק)
17:20 - רסיס רקטה גדול נפל בסופר באשדוד, אין נפגעים בגוף. שש רקטות יורטו באזור אשדוד אחרי אזעקות שהופעלו באזור. רסיס גדול של רקטה נפל בסופר באשדוד. נזק נגרם במקום, אך אין נפגעים בגוף. טיפול רפואי מוענק לנפגעת חרדה. (מתן צורי)

15:40 - צה"ל: כוח פשט על תשתיות טרור בדרום הרצועה, לוחמי אגוז נלחמים בחאן יונס. לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי פשטו על תשתיות טרור במרחב העיר בני סוהילה שבדרום רצועת עזה. כך מסר דובר צה"ל. הלוחמים חיסלו מחבלים רבים בהיתקלויות מטווח קצר, והשמידו תשתיות טרור, אתר קשר צבאי של חמאס ונקודות מפגש של מחבלים מארגוני הטרור ברצועה. במקביל, לוחמי יחידת אגוז נלחמים בלב חאן יונס. "לוחמי היחידה מאתרים אמצעי לחימה, ותוקפים באמצעות חימוש מדויק עמדות נ"ט, תצפית ומחבלים", נמסר. (יואב זיתון)
15:25 - בישראל נערכים לרכבת האווירית מארה"ב. הערב: קבינט המלחמה יתכנס לגבש עמדות. קבינט המלחמה יתכנס הערב בשעה 21:00 בבסיס הקריה בתל אביב כדי לגבש את העמדה הישראלית לקראת תחילת הרכבת האווירית מארה"ב מחר. הגעת הבכירים האמריקנים תחל מחר, עם ביקורו של היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, למחרת הרמטכ"ל האמריקני יגיע לישראל וביום שני יהיה זה מזכיר ההגנה לויד אוסטין.(איתמר אייכנר)
14:34 - דיווחים בלבנון: ישראל תוקפת בדרום המדינה. כתב ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה "אל-מנאר" עלי שועייב דיווח על "סדרה של תקיפות אוויריות של מטוסי קרב ישראליים" באזור א-לבונה, דרומית לא-נאקורה שבדרום לבנון. במקביל, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דייוחה על תקיפות בעיתא א-שעב ואל-בוסתן.
14:03 - אזעקה בראש הנקרה
13:50 - דיווח: 75 משאיות סיוע נכנסות לרצועה דרך מעבר רפיח. הערוץ המצרי "אל-קאהרה אל-אחבאריה" דיווח כי 75 משאיות סיוע, בהן חמש משאיות דלק, נכנסות לרצועת עזה דרך מעבר רפיח. (עינב חלבי)
8 צפייה בגלריה
משאית דלק סולר מצרית ממתינה במעבר רפיח להיכנס ל רצועת עזה מלחמה בעזה חרבות ברזל
משאית דלק סולר מצרית ממתינה במעבר רפיח להיכנס ל רצועת עזה מלחמה בעזה חרבות ברזל
משאית דלק מצרית במעבר רפיח (ארכיון)
(צילום: SAID KHATIB / AFP)
13:43 - 4 לוחמים נפצעו קל בפעילות בג'נין, שנמשכת כבר 30 שעות: מאות חשודים עוכבו. דובר צה"ל עדכן כי הפעילות במחנה הפליטים ג'נין, שהחלה אתמול, עדיין נמשכת - כבר כ-30 שעות. במהלכה נפצעו 4 לוחמים באורח קל מרסיסים, כתוצאה מ"פיצוצים מבוקרים וירי כוחותינו".
"כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פועלים במבצע במחנה הפליטים, ועד כה סרקו הכוחות מעל 400 מבנים, עיכבו מאות חשודים, החרימו נשקים ותחמושת, והשמידו מטענים ותשתיות טרור רבות", נמסר מדובר צה"ל. כמו כן, הושמדו שש מעבדות לייצור מטענים, מספר פירים תת-קרקעיים שאותרו במרחב המחנה, ארבעה חמ"לי תצפית ומטענים רבים שנמצאו בסריקות.
במסגרת פעילות ברחבי יהודה ושומרון נעצרו 17 מבוקשים, מהם 7 שמשויכים לחמאס. הכוחות פעלו גם בעיר חברון, עצרו ארבעה מבוקשים ומצאו חלקי נשק. בפעילות בעיר קלקיליה חשוד השליך מטען לעבר הלוחמים, שהגיבו בירי וזוהתה פגיעה. במבצע להחרמת רכבים בלתי חוקיים בכפר תורמוס עיא הוחרמו מעל 40 רכבים בלתי חוקיים. (יואב זיתון)
13:31 - מחבל חמאס שנפצע ברצועה מאושפז בבית חולים בארץ: "הנחייה של משרד הבריאות". מחבל חמאס הגיע במהלך הלילה לבית חולים בארץ, לאחר שנפצע ברצועה, ועדיין מאושפז במקום. לטענת גורמים בבית החולים, מדובר בהנחייה של משרד הבריאות. המחבל צפוי במהלך היום להיות מועבר להמשך טיפול במתקן צבאי. (אדיר ינקו)
12:22 - צבע אדום בעוטף עזה. התרעת צבע אדום הופעלה בכיסופים שבעוטף עזה.
12:13 - צבע אדום בעוטף עזה. התרעת צבע אדום הופעלה בנחל עוז שבעוטף עזה.
11:56 - המפקדים הסתערו ונהרגו, מפקד האוגדה פנה ללוחמים בשג'אעיה: "גולני כמו גולני, לא משאירים איש מאחור". מפקד אוגדה 36, תת-אלוף דדו בר כליפא, קיים אמש הערכת מצב בשטח עם מפקדי חטיבת גולני ואמר לכוחות הלוחמים בשג'אעיה – אחרי הקשה שבו נפלו כמה מלוחמיה: "גולני כמו גולני, מפקדים מלפנים – מסתערים ולא משאירים אף אחד מאחור". בקרב בשג'אעיה נפלו תשעה לוחמים בסך הכול, בהם שבעה מלוחמי וקציני גולני. בין הקצינים שנפלו נמנים אלוף-משנה יצחק בן בשט, מפקד חפ"ק מח"ט גולני וסגן-אלוף תומר גרינברג, מפקד גדוד 13 של החטיבה.
בצה"ל מציינים כי לוחמי צוות הקרב של חטיבת גולני ומפקדיו נלחמים מזה כשבוע בעומק שג'אעיה שבמזרח העיר עזה. "בימים האחרונים נמצאת החטיבה בהתקפה על תשתיות טרור בקסבה של שג'אעיה. ההתקפה הינה שלב מתקדם במאמץ לטיהור השכונה ממחבלי ארגון הטרור חמאס ושלילת יכולותיו של הארגון. הקסבה הינה מרחב צפוף ומורכב לתמרון, מחבלי החמאס פועלים מתוך תשתיות אזרחיות והשכונה רוויה בתת-קרקע".
במהלך הפעילות בשכונה נתקלו הלוחמים במחבלים אשר יידו מטענים לעבר הכוח וביצעו לעברם ירי מתוך מבנה מגורים שבתוכו מתחם תת-קרקעי: "המפקדים בשטח הפגינו אומץ לב וקור רוח, פיקדו מלפנים וקפצו לסייע ולחלץ לאחור את הלוחמים הפצועים. במסגרת הקרב ההירואי, נפלו חלק מן המפקדים והלוחמים שהגיעו לסייע ולחלץ את הכוח במבנה", מסר דובר צה"ל.
בתחקור התקרית עלה גם חשש לחטיפה, וקצינים בכירים - בהם אל"מ בן בשט שנפל - קפצו כאמור כדי לסייע לכוח. גם קצין ולוחם מיחידת החילוץ 669 נהרגו במהלך הקרב. (יואב זיתון)
11:49 - כבר יממה של מבצע בג'נין: 6 מחבלים חוסלו, 3 חיילים נפצעו קל מפיצוץ יזום של פיר תת-קרקעי. שישה מחבלים חוסלו עד כה במבצע של צה"ל במחנה הפליטים ג'נין, שניים מהם בחילופי אש וארבעה בתקיפה מהאוויר על ידי כטב"ם.
המבצע נמשך מזה כיממה וטרם הסתיים. הכוחות פשטו על מאות מבנים חשודים ואיתרו עשרות רובים, פירים שפוצצו, חמ"לי תצפית, תחמושת רבה וציוד צבאי. הכוחות כמעט ולא נתקלו בהתנגדות ופועלים יחסית בחופשיות בשטח המחנה. שלושה חיילים נפצעו באורח קל מפיצוץ יזום של אחד הפירים התת-קרקעיים שאותרו. (יואב זיתון)
8 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל ב ג'נין 13.12.23 מלחמת עזה
כוחות צה"ל ב ג'נין 13.12.23 מלחמת עזה
כוחות צה"ל בג'נין, הבוקר
(צילום: MARCO LONGARI / AFP)
11:21 - צבע אדום בעוטף עזה. התרעות צבע אדום הופעלו ביישובים זמרת, שובה, תקומה וסעד שבעוטף עזה.
10:56 - ארה"ב: שני טילים נורו לספינה ליד תימן, משחתת אמריקנית הפילה כטב"ם שטס לכיוונה. סוכנות הידיעות AP מדווחת מפי גורם אמריקני כי שני טילים שוגרו לעבר ספינת סוחר במצר באב אל-מנדב, סמוך לחופי תימן, אך פספסו אותה. לדברי הגורם הטילים שוגרו מהאזור בתימן שנתון לשליטתם של המורדים החות'ים. הוא הוסיף כי במקביל, במהלך התקרית ספינת מלחמה אמריקנית יירטה כטב"ם חות'י שטס לכיוונה.
הספינה שלעברה כוונו הטילים, כך לפי הדיווח, היא מכלית הנפט והחומרים הכימיים Ardmore Encounter, שנושאת את דגל איי מרשל ושטה בים האדום לכיוון צפון, לעבר תעלת סואץ. היא הפליגה מהודו, כשלפי הנתונים ששידרה יש על סיפונה צוות אבטחה חמוש. בחברה שמפעילה את הספינה אישרו בפני AP שהיא הייתה יעד למתקפה, אך הדגישו כי לא היו נפגעים בתקרית וכי לא נגרם בה נזק.
8 צפייה בגלריה
מסך מגע משחתת התנגשות ספינה צי ארצות הברית 1
מסך מגע משחתת התנגשות ספינה צי ארצות הברית 1
משחתת אמריקאית (ארכיון)
(צילום: US Navy)
10:50 - בצל המלחמה: משרד הביטחון מבקש להעלות את גיל הפטור משירות מילואים בשנה אחת. משרד הביטחון הגיש אמש תזכיר חוק חדש, שמטרתו לאפשר להעלות את גיל הפטור במילואים בשנה אחת עבור חיילים רגילים, קצינים ובעלי תפקידים מסוימים. מטרת המהלך היא למנוע שחרור של משרתי מילואים בעיצומה של מערכה מבצעית. הצעת החוק תאפשר להוציא צו בנושא, שתוקפו יוגבל לשנה אחת. החוק יאפשר להעלות את גיל הפטור המקסימלי ל-50.
בתנועה לאיכות השלטון טענו כי מדובר בפגיעה קשה באלו שכבר נושאים בעול הביטחון - כל זמן שלא מבוטלת החלטת הממשלה שלא לגייס תלמידי ישיבות. עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה, אמר: "מדינת ישראל יקרה לנו, וביום פקודה כולנו מתגייסים, אבל ממשלת נתניהו חייבת להסביר איך במקביל היא ממשיכה בימים אלו לפטור תלמידי ישיבות מגיוס לצבא בניגוד לחוק. כן, כבר חצי שנה מאז שפקע תוקפו של החוק לגיוס חרדים, ובמקום לגייס תלמידי ישיבות כפי שהחוק מחייב, החליט שר הבטחון לתת פטור אוטומטי לתלמידי ישיבות - בניגוד לחוק". הוא הבטיח להמשיך להיאבק בכך בבג"ץ: "נמשיך לדרוש שוויון בנטל לכלל אזרחי מדינת ישראל". (סיון חילאי)
8 צפייה בגלריה
חיילים ב רצועת עזה מלחמת עזה 27.11.2023
חיילים ב רצועת עזה מלחמת עזה 27.11.2023
לוחמי צה"ל בעזה
(צילום: דובר צה"ל)
10:20 - צבע אדום בעוטף. התרעת צבע אדום הופעלה בקיבוץ ניר עוז שבעוטף.
9:41 - הותר לפרסום: אל"מ יצחק בן בשט וסמל ערן אלוני נהרגו בקרב בשג'אעיה. דובר צה"ל התיר לפרסם כי מפקד חפ"ק מח"ט גולני, אלוף-משנה יצחק בן בשט (44) משדה יעקב, וסמל ערן אלוני (19) מאופקים, לוחם בגדוד 51 של חטיבת גולני, נהרגו אמש בקרב בשג'אעיה בצפון רצועת עזה. (יואב זיתון ואלישע בן קימון)

8 צפייה בגלריה
אל"מ יצחק בן בשט קצין צה"ל נפל חלל ב מלחמת עזה
אל"מ יצחק בן בשט קצין צה"ל נפל חלל ב מלחמת עזה
אל"מ יצחק בן בשט
(צילום: דובר צה"ל)

9:13 - 250 מטרות הושמדו תוך יממה, תיעוד מהקרבות בשג'אעיה: חיסול מחבלים בדרכם לשגר רקטות. דובר צה"ל עדכן כי יותר מ-250 מטרות הותקפו במהלך היממה האחרונה במסגרת הקרבות ברצועת עזה. בתקיפות השתתפו כוחות הקרקע, חיל האוויר ולוחמי זרוע הים.


עוד נמסר כי לוחמי צוות הקרב החטיבתי של ביסל"ח, בשיתוף עם לוחמי גדוד איסוף 636 של חיל הגנת הגבולות, זיהו חוליית מחבלים באזור שג'אעייה, שהייתה בדרכה לשגר רקטות לעבר שטח ישראל. "הלוחמים הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל את החוליה", נמסר. (יואב זיתון)
8:54 - אזעקה בעוטף עזה. אזעקה הופעלה בעין השלושה ונירים שבעוטף עזה.
8:43 - אזעקה בשדרות. אזעקה הופעלה כעת בשדרות וכן ביישובים הסמוכים איבים וניר עם.
8:32 - בצבא מסבירים: "אי-אפשר להשמיד את גדוד חמאס בשג'אעיה מהאוויר". בעקבות התקרית הקשה בשג'אעיה, בצבא אומרים כי מדובר בקרבות דמדומים בשכונה שבמזרח העיר עזה - ושרוב מתחמי הלחימה ריקים ממחבלים. רוב המחבלים שכן נמצאים שם מגיעים משכונת דארג' תופאח הסמוכה, ובסך הכל הושגה שליטה יחסית בשכונה בשלושת הימים האחרונים. בצבא אומרים שלא כל השכונה הגדולה ניתנת להריסה או תקיפה רבתי מהאוויר, וברגע שהייתה היתקלות במבנה בו יש חיילים לא ניתן לירות עליו אש מהאוויר. הכוח קיבל אש ארטילרית ומהאוויר לחילוץ תוך כדי הפעולה ואש לתקיפה מקדימה לפני כן.
"איך שהובן שיש אירוע עם כוח מנותק כל המפקדים הנוספים מהחטיבה התייצבו מיד בזירה, כמאפיין של חטיבת גולני, תוך חלוקה בין הכוחות לוודא שאין ירי דו-צדדי. זה מעורר השתאות, כל המג"דים לא עלו בקשר, לא שאלו משימות, ישר הגיעו וקיבלו משימות", אומרים בצה"ל, "לא ניתן להשמיד את גדוד שג'אעיה של חמאס מהאוויר, רבים מהמחבלים מסתתרים בפירים, ורק בימים האחרונים עצרנו חלק מהם, מהנוחבה של שג'אעיה, שנחקרו והביאו ערך מודיעיני רב בחקירתם. איפה שנלחמנו קרקעית אף מחבל לא חזר ואיפה שהפצצנו מהאוויר אז האויב שהסתתר חזר והשתקם. אי אפשר שתושבי נחל עוז שגרים מול שג'אעיה יחזרו לביתם מבלי שפעלו שם בעוצמה קרקעית עם טנקים ו-D9 על הקרקע. זה עניין מקצועי". (יואב זיתון)
8 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל ב רצועת עזה 13.12.23 מלחמת עזה
פעילות צה"ל ב רצועת עזה 13.12.23 מלחמת עזה
פעילות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
8:11 - אזעקה בעוטף עזה. אזעקה הופעלה בעין השלושה ונירים שבעוטף עזה.
6:55 - הותרו לפרסום שמות 8 לוחמים שנפלו בקרב בצפון הרצועה. סא"ל תומר גרינברג, בן 35 מאלמוג, מפקד גדוד 13 של חטיבת גולני; רס"ן רועי מלדסי, בן 23 מעפולה, מפקד פלוגה בגדוד 13 של חטיבת גולני; רס"ן משה אברהם בר-און, בן 23 מרעננה, מפקד פלוגה בגדוד 51 של חטיבת גולני; סמל אחיה דסקל, בן 19, מחיפה, לוחם בגדוד 51; סרן ליאל חיו, בן 22 משוהם, מפקד מחלקה בגדוד 51; רס"ן בן שלי, בן 26 מקדרון, מפקד פלגת לוחמים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669); רס"ל רום הכט, בן 20 מגבעתיים, לוחם ב-669; סמ"ר אוריה יעקב, בן 19 מאשקלון, לוחם בגדוד 614 של בית הספר להנדסה קרבית.
8 צפייה בגלריה
8 הלוחמים שנפלו היום
8 הלוחמים שנפלו היום
8 הלוחמים שנפלו היום
(צילום: דובר צה"ל)
בנוסף, בקרב אמש בו נפלו לוחמי חטיבת גולני נפצע לוחם מגדוד 51 באורח קשה. בקרב בו נפל אתמול סמ"ר אוריה יעקב, נפצעו באורח קשה לוחם בגדוד 614 ולוחם תיעוד מבצעי בדובר צה"ל. גם לוחם בגדוד 605 של חיל ההנדסה הקרבית נפצע אמש בקרב בצפון הרצועה.
מתחקיר ראשוני של הקרב בשג'אעיה עולה כי כוח של חטיבת גולני טיהר בשעת ערב מבנים חשודים באזור צוף מאוד בקסבה של השכונה. במהלך הפעילות נפתחה אש לעבר הלוחמים, שניהלו קרב קצר שבמהלכו הופעל לעברם גם מטען חבלה שגרם לניתוק בין הכוחות ולפגיעה ראשונה בחיילים.
צוות הקרב החטיבתי החל בתהליך של חילוץ הנפגעים, שכלל כניסה למבנה של לוחמים נוספים, ועליהם הופעל מטען חבלה נוסף שגרם לעוד הרוגים. כוח נוסף שזיהה זאת פעל לחלצם, הפעם באיגוף תוך חיסול המחבלים. בצבא מבינים שהמחבלים הגיחו מפיר. חיל האוויר תקף למיסוך ובידוד המרחב. כתוצאה מהאירוע נהרגו שבעה לוחמים – חלקם בתוך המבנה ואחרים מחוצה לו.
אחד ההרוגים כאמור הוא מג"ד 13, סא"ל תומר גרינברג, שאיבד בשבת השחורה בעוטף עזה לא פחות מ-41 מלוחמיו שנפלו בפלישת חמאס. חטיבת גולני, שאיבדה לוחמים וקצינים רבים בשג'אעיה במבצע צוק איתן ב-2014, קיבלה את המשימה המורכבת ביותר במלחמה הנוכחית - לכבוש ולטהר את לב השכונה שבה ממוקם הגדוד החזק ביותר של חמאס.
במהלך הלילה
2:00 - חמאס בירך על החלטת האו"ם: קוראים לקהילה הבינלאומית לדרוש מישראל לציית לה. חמאס בירך על הצעת ההחלטה שעברה באו"ם, שקוראת ל"הפסקת אש הומניטרית מיידית ברצועת עזה". בכיר בחמאס פנה לקהילה הבינלאומית בדרישה להמשיך ללחוץ על ישראל לציית להחלטה, שהיא הצהרתית בלבד ולא מחייבת. עם זאת, בהצהרה שפרסם חמאס בנוגע להצעת ההחלטה הוא התעלם מכך שהיא קוראת גם "לשחרור מיידי וללא תנאי של כל החטופים". (רויטרס)