סגור

המורים מחריפים את העיצומים: מחר - שביתה כללית בגנים ובבתי הספר

לכל היום, בכל הארץ: בהסתדרות המורים הודיעו על שביתה כללית, אמרו כי ימשיכו בעיצומים עד שתוצג הצעה קונקרטית וציינו כי נציגיהם מוכנים לשבת עם האוצר "עד שייצא עשן לבן". יפה בן דויד לליברמן: "זו שעת חירום לאומית, בוא לשבת איתי כבר מחר". ליברמן: "בלי התאמת חופשות אין טעם לשום הסכם"

הסתדרות המורים מחריפה את העיצומים: אחרי שלושה ימים שבהם הלימודים החלו ב-10:00 בבוקר, מחר (ד') לא יתקיימו לימודים בכל הארץ בכל מוסדות החינוך – בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובאולפנים. במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל. בהסתדרות המורים אמרו כי ימשיכו בעיצומים עד שתונח הצעה קונקרטית של האוצר.
1 צפייה בגלריה
יו"ר ארגון המורים יפה בן דויד בהפגנת מורים
יו"ר ארגון המורים יפה בן דויד בהפגנת מורים
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד בהפגנת מורים
(צילום: יאיר שגיא)
"אנחנו מנהלים כבר חצי שנה משא ומתן עם פקידי האוצר, אבל טרם קיבלנו אפילו הצעה קונקרטית אחת", אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד. "אני קוראת שוב לשר האוצר, אביגדור ליברמן, להגיע באופן אישי ולשבת עם שרת החינוך, מנכ"לית המשרד, הממונה על השכר ואיתי - כבר מחר".
בהסתדרות המורים אמרו כי נציגיהם מוכנים לשבת "עד שייצא עשן לבן", והביעו תקווה שמחר ליברמן "ינחה את פקידי האוצר להגיע סופסוף עם טבלאות שכר והצעות קונקרטיות לתוספות שכר לכל עובדי ההוראה בשירות המדינה. לדברי בן דויד, "זאת שעת חירום לאומית וסכנה מוחשית לעתיד מדינת ישראל. רק הסכם שכר ימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך".
הערב, לפני ההודעה על השביתה הכללית, נפגש ליברמן עם ראשי הנהגת ההורים הארצי בראשות מירום שיף, שבהם אלו הביעו תמיכה בעקרונות שהציג שר האוצר לפתרון המשבר עם הסתדרות המורים.
"אני רואה בהנהגת ההורים הארצית שותפה מלאה במשא ומתן שמתנהל עכשיו מהסיבה שמערכת החינוך כוללת גם את המורים, גם את התלמידים, גם את ההורים וגם את המשק כולו", אמר ליברמן להנהגת ההורים. "בלי התאמת חופשות אין טעם לשום הסכם וגם בלי ביטוי לתגמול על מצוינות, כי בסוף הפרמטר הכי חשוב זה איכות המורה".
מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית: "נוצרה הזדמנות פז שבה יש הסכמה של כלל הגורמים שניתן להגיע להסכם שיעשה טוב לכולם וחשוב מאוד לסיים את זה עכשיו".