סגור

הסתדרות המורים דוחה פניית ליברמן: הלימודים יושבתו גם מחר עד 10:00

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד קוראת לשר האוצר להגיע בעצמו למשא ומתן, לפתוח בו כבר ביום רביעי ולא ביום ראשון ולהגיש הצעה קונקרטית

הסתדרות המורים דוחה את פניית שר האוצר אביגדור ליברמן להפסקת העיצומים ותשבית מחר (ג') את הלימודים בכל הארץ, זה היום השלישי ברציפות, עד השעה 10:00. הלימודים בחינוך המיוחד יתקיימו כרגיל.
ליברמן קרא להסתדרות המורים לשבת למשא ומתן רציף מיום ראשון הקרוב, אך המזכ"לית יפה בן דוד קראה לו להגיע בעצמו למשא ומתן כבר ביום רביעי והודיעה שהעיצומים לא יפסקו עד לקבלת הצעה קונקרטית עם סכומים. ההערכה באוצר היא שכל הצעה תידחה ותשמש בסיס לעיצומים נוספים ולכן בשלב זה קיים מבוי סתום.
הוויכוח העיקרי בין הצדדים הוא על רצון האוצר להוסיף שכר בעיקר למורים הצעירים מול דרישת הסתדרות המורים לתוספות גדולות גם לוותיקים. בפועל האוצר טרם הציג סכומים כך שהדרישה המיידית של בן דוד היא לקבל הצעה כזו. האוצר דורש גם להתאים את לוח החופשות לצרכי המשק, לאפשר תגמול למורים טובים ולהקל על פיטורי מורים.
בן דוד אמרה ש"אנחנו מנהלים כבר חצי שנה מו"מ עם פקידי האוצר אבל טרם קיבלנו אפילו הצעה קונקרטית אחת. אני מקווה ששר האוצר, אביגדור ליברמן, יפעיל את כל כובד משקלו על פקידי האוצר כדי לסיים את המשבר. אני קוראת לו להגיע באופן אישי ולשבת עם שרת החינוך, מנכ"לית המשרד, הממונה על השכר ואיתי - כבר ביום רביעי הקרוב ולא לחכות ליום ראשון. אנחנו מוכנים לשבת עד שייצא עשן לבן ומצפים שביום רביעי האוצר יגיע סופסוף עם טבלאות שכר והצעות קונקרטיות לתוספות שכר לכל עובדי ההוראה בשירות המדינה".
ליברמן קרא היום בישיבת סיעת ישראל ביתנו להסתדרות המורים להפסיק את העיצומים וההשבתות ולהיכנס למשא ומתן רציף מיום ראשון הקרוב. עם זאת הוא דרש מהמורים "לבוא למשא ומתן באופן פתוח בלי דעות קדומות, בלי אולטימטומים ובלי להכתיב". לדבריו, המשא ומתן חייב לכלול התאמה של לוח החופשות של המורים ושאר המשק וכן גמול למצוינות. עוד אמר כי "נעשה מאמץ אמיתי להגיע להסכם".
ליברמן סיפר בישיבת הסיעה שנשאל על ידי שרים אחרים למה הוא לא להיענות לדרישות העובדים ממגזרים שונים כשממילא קופת האוצר מלאה. לדבריו, סך כל דרישות השכר במשק הוא 41 מיליארד שקל. "לא יהיו שיקולים אלקטורליים במשאים ומתנים. רק שיקולים ממלכתיים ואחרים", הוא אמר.