סגור
טלי גוטליב חברת כנסת ה ליכוד
ח"כ טלי גוטליב (צילום: אלכס קולומויסקי)

בלי ועדות והצעות חוק: הליכוד הטיל סנקציות על ח"כ טלי גוטליב

חברת הכנסת שסירבה להסיר את מועמדותה כנציגת הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים גם לא תוכל לדבר בשם סיעת הליכוד במליאת הכנסת; הסנקציות - עד הודעה חדשה

הליכוד הטיל שורה של סנקציות על ח"כ טלי גוטליב, לאחר שאתמול סירבה להסיר את מועמדותה כנציגת הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים.
לפי ההחלטה, גוטליב לא תכהן יותר כחברה בוועדות הכנסת השונות; לא תוכל להעלות הצעות חוק; ולא תוכל לדבר בשם סיעת הליכוד במליאת הכנסת - כל זאת עד הודעה חדשה.
בבחירות הדרמטיות נבחרה ח"כית קארין אלהרר כנציגת האופוזיציה בוועדה, ברוב של 58 מול 56. גוטליב לעומת זאת זכתה לתמיכה מצד 15 ח"כים בלבד, ולכן בעוד חודש יתקיימו בחירות חוזרות.
גוטליב שזומנה אתמול ללשכת רה"מ בנימין נתניהו, טענה שזה האחרון, יחד עם השרים דודי אמסלם ויריב לוין ויו"ר ש"ס אריה דרעי צעקו עליה וביקשו שתסיר מועמדותה.
הערב צייצה גוטליב בתגובה: "אופיר כץ, מספר 32 ברשימת הליכוד, חייל נאמן, החליט לספר לתקשורת ולא לי כי יוטלו עלי סנקציות ובכללן הוצאה שלי מוועדות הכנסת. יפה לך אופיר. כבר ביררתי מול הייעוץ המשפטי כי אין מדובר בהפרת משמעת קואליציונית. אתה פעלת באופן ביריוני ונקמני. חבריי נאמני הליכוד אנא הזכירו לו שאתם רואים הכל".
בליכוד עדיין עוסקים בשאלה מיהם ארבעת הח"כים מהקואליציה שהצביעו בהצבעה החשאית בעד אלהרר. בין השמות שהוזכרו: יולי אדלשטיין, יואב גלנט, דוד ביטן, מאי גולן ואפילו נתניהו. מאחר שמדובר בהצבעה חשאית רק הח"כים יכולים לאשר זאת. ח"כ אלי דלל (ליכוד) ששמו הוזכר הודיע הערב כי הצביע נגד אלהרר.