סגור

קרן Noal SCSp מציעה לרכוש 3 חברות מקבוצת NSO ב-28 מיליון דולר

ההצעה ניתנה במסגרת הליך משפטי בו מונה נאמן זמני לגאוטילב, Convexum ו-Way Out. הקרן מציעה לשלם 15 מיליון דולר כדי לפרוע את חובן של החברות וכן להעמיד מימון של כ- 13 מיליון דולר. בתמורה לכך, מציעה הקרן לקבל את השליטה בחברות כדי להוביל לשיקומן והפיכתן לעצמאיות

קרן Noal SCSp, בעלת השליטה בחברות גאוטילב, Convexum ו-Way Out, מקבוצת NSO, מציעה לרכוש את השליטה בחברות על דרך של הסדר חובות הנושים במלואם והעמדת מימון מלא לתפעול החברות בסכום כולל של 28 מיליון דולר.
הודעת הקרן המיוצגת על ידי עו"ד אהוד גינדס הוגשה היום לבית המשפט לאחר שבשבוע שעבר בתום הדיון, קבע שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חגי ברנר, שעל הקרן בעלת השליטה ב-NSO וב-3 החברות הבנות להודיע בתוך שבעה ימים אם בכוונתה להעמיד מימון להמשך הפעלת החברות, ובהתאם יוחלט האם לפעול במתווה של שיקום, הפעלה זמנית או פירוקן.

2 צפייה בגלריה
NSO פגסוס סייבר
NSO פגסוס סייבר
NSO פגסוס סייבר
(צילום: שאטרסטוק)
בית המשפט המחוזי בת"א מינה בסוף ינואר נאמן לשלוש החברות בקבוצת NSO. החברות מקבוצת NSO להן מונה עו"ד אורי גאון כנאמן הן גאוטילב, קונווקסום וויאווט. מההחלטה עולה כי המבקשות עוסקות בפיתוח מוצרי סייבר הגנתי, בעוד שחברות אחרות באשכול, הידוע כקבוצת NSO, עוסקות בפיתוח ובשיווק מוצרי סייבר התקפי.
שלוש החברות שביקשו למנות להן נאמן באמצעות ד"ר שלמה נס, שי גליקמן ויונתן גמרניק, הן חלק מאשכול החברות הידועות בכינויין קבוצת NSO, כאמור. אשכול החברות כולל עשרות חברות, ישראליות וזרות כאחד, שהשליטה בהן נתונה בידי חברת אחזקות זרה, טריאנגל הולדינגס. הבעלות בטריאנגל (בשירשור) נחלקת בין קרן זרה בשם NOAL SCSP אשר מחזיקה 70.33% ממניותיה של טריאנגל לבין קבוצה בראשותו של שלו חוליו (קבוצת ההנהלה) אשר מחזיקה ביתרת מניותיה של טריאנגל (29.67%) .
2 צפייה בגלריה
מימין עו"ד יניב אזרן ועו"ד אורי גאון
מימין עו"ד יניב אזרן ועו"ד אורי גאון
עו"ד אורי גאון
(צילום: אוראל כהן)
בהודעה שהגישה היום הקרן לבית משפט ציינה כי "נציגי הקרן, לרבות הווארד ברקוביץ' ופינבאר אוקונור אשר משמשים בד בבד גם כדירקטורים בחברת גאוטילב, רואים לנגד עיניהם את הצלת החברות וטובתן כערך ראשון במעלה. כך גם הקרן אשר ברמת האחריות רואה זאת כמשימה ומטרה עליונה המוטלת עליה כלפי משקיעיה, עליהם נמנים, בין היתר, גופים מוסדיים גדולים ומשמעותיים מאוד.... הרהורו של בית המשפט, כפי שהועלה (ולא נרשם) בשולי הדיון שהתקיים ביום 24.1.22, 'מדוע הקרן לא תרכוש את השליטה המלאה בחברות?' לא נעלמה מעיני הקרן ואפשרות זו נדונה ונבחנה לעומק, לרבות במסגרת השיחות שהתקיימו עם הנאמן".
על כן, הודיעה הקרן בהודעתה כי תהא מוכנה להעמיד מימון נוסף (מלבד מימון של 3 מיליון דולר שכבר אושר-ל.ד) לצורך שמירה על פעילותן השוטפת של החברות. המימון הנדרש מוערך כיום בסך של כ- 10 מיליון דולר. בנוסף, נכונה הקרן להעמיד מקורות שיאפשרו את פירעון כל החובות לנושים, המוערכים, בעת הזאת, בסך כולל של כ- 15 מיליון דולר.
בתמורה לכך, מציעה הקרן כי תקבל לידיה את השליטה וההחזקה המלאה בחברות כך שתוכל להוביל באופן מיידי את ניהולן ושיקומן והפיכתן לעצמאיות. "הנושים יפרעו במלוא חובם, החברות ישוקמו, ימונה מנכ"ל וכיו"ב.
הסכום שתשקיע הקרן לצורך כך הינו כ- 28 מיליון דולר. סכום זה מורכב מפירעון מלוא חובות הנשייה בסך מוערך של כ- 15 מיליון דולר וכן העמדת מימון בסך כולל של כ-13 מיליון דולר ארה"ב (זאת לצורך תפעול החברות וחברת קונווקסום בפרט, העוסקת במחקר ופיתוח טכנולוגיה מבוקשת של שכבת הגנה מפני חדירת רחפנים עוינים)".
לפיכך, מבקשת הקרן כי בכפוף לאישורו של בית המשפט ליישום הצעתה של הקרן יינתן לחברות צו פתיחת הליכים במסלול של שיקום כלכלי והנאמן הזמני ימונה לנאמן קבוע.