סגור
מאפיית שיפון סניף האופה מבגדד ראשון לציון
מאפיית שיפון סניף האופה מבגדד ראשון לציון (צילום: אוראל כהן)

ביהמ"ש אישר: מאפיית אריאל תרכוש את קבוצת שיפון הכוללת את מותג האופה מבגדד

הרוכשת התחייבה להמשיך להעסיק לפחות 120 עובדים בחברה שנקלעה לחובות, והתמורה הכוללת תעמוד על סכום כולל של לפחות 8 מיליון שקל שחלקו ישולם במזומן וחלקו בפריסה על גבי מספר שנים

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר היום (ג') את מכירת פעילות ונכסי רשת מאפיית שיפון והאופה מבגדד המופעלות מחודש מאי 2023 באמצעות נאמנים, למאפיית אריאל. האחרונה התחייבה להמשיך ולהעסיק לפחות 120 עובדים ותשלם 3 מיליון שקל בתוספת מע"מ (חלק בפריסה וחלק במזומן) וכן 5% מהמחזור לתקופה של 6 שנים עם התחייבות למינימום של 1.2 מיליון שקל לשנה ב-4 השנים הראשונות. כלומר, מדובר בשלב זה בסכום מובטח של כ-8 מיליון שקל. בכך אישר השופט אביגדור דורות את בקשת נאמני הרשת, עו"ד אורי גאון ממשרד ב.לוינבוק ורו"ח בעז ברזלי.
בית המשפט המחוזי בירושלים נעתר במאי לבקשת רשת המאפיות, קבוצת שיפון, בעלת המותג הידוע "האופה מבגדד", והוציא לה צו הקפאת הליכים ומינה לקבוצה שני נאמנים.
קבוצת שיפון שרכשה רק לפני למעלה משנה את המותג "האופה מבגדד" נקלעה לחובות של כ-62 מיליון שקל ופנתה במאי באמצעות עו"ד נדב לב ועו"ד אביחי אליהו לבית משפט למנות לה נאמן על מנת לשקמה. הרשת העסיקה כ-300 עובדים והפעילה 13 סניפים ברחבי הארץ בבעלות ו-7 סניפים בזכיינות (לזכיינים אין קשר לבקשה והם לא מצויים בקשיים).
לפי הנטען בבקשות, היקף הפעילות השנתית של החברות היה כ-100 מיליון שקל. הנאמנים ביקשו לאשר את המכר למאפיית אריאל לאחר שציינו כי מדובר בהצעה היחידה, הגבוהה ביותר שהתקבלה לרכישת כל פעילות ונכסי החברות, בכך שהרוכשת התחייבה להמשיך ולהעסיק לפחות 120 עובדים, בכך שמדובר ברוכשת שהינה בעלת ניסיון רב בהפעלת חברות העוסקות בפעילות של ייצור מאפים ומזון, בשים לב להמשך המצב הביטחוני במדינה ולאור האלטרנטיבה שהיא הפסקת פעילות החברות על כל הנובע ומשתמע מכך. את מאפיית אריאל ייצג עו"ד ד"ר שלמה נס.