סגור

בלעדי
צו עיכוב הליכים ל-60 יום לחברת הנדל"ן האלונים ירושלים: חוב של 110 מיליון שקל

בראש החברה עומד שמואל לוי, לשעבר יו"ר ארגון קבלני הבניין והתשתיות בירושלים וכסגן הנשיא של התאחדות הקבלנית הארצית. השופט אביגדור דורות הורה למנות למנהל ההסדר את עו"ד בניהו לאבל

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא צו עיכוב הליכים למשך 60 יום לחברת הנדל"ן האלונים ירושלים וכן לבעל השליטה שלה. השופט אביגדור דורות הורה למנות למנהל ההסדר את עו"ד בניהו לאבל. החלטת בית משפט ניתנה לאחר שאתמול בבוקר התקיים דיון בבית משפט המחוזי בירושלים
חברת הנדל"ן הוותיקה שהוקמה בשנת 1966 צברה חובות של כ־110 מיליון שקל ופנתה לבית המשפט המחוזי בירושלים לקבלת צו עיכוב הליכים לצורך שיקום החברה וגיבושו של הסדר ותוכנית פירעון לנושי החברה.
מהבקשה עולה כי חברת האלונים ירושלים, המיוצגת על ידי עוה"ד יוסף בן דור וחיים כהן היא חברה פרטית, יזמית נדל"ן ותיקה בירושלים, שמומחיותיה בתחום ההתחדשות העירונית. מהבקשה עולה כי החברה מתמחה בבניית פרויקטים למגורים, וילות, בתים פרטיים ומבני ציבור ובשנים האחרונות מתמחה בתמ"א 38 והתחדשות עירונית.

1 צפייה בגלריה
שמואל לוי לשעבר יו"ר ארגון קבלני הבניין והתשתיות בירושלים ו סגן נשיא התאחדות הקבלנית הארצית
שמואל לוי לשעבר יו"ר ארגון קבלני הבניין והתשתיות בירושלים ו סגן נשיא התאחדות הקבלנית הארצית
שמואל לוי
(צילום: שמואל אדלר)

בבקשה מצוין כי בראש החברה עומד שמואל לוי שכיהן בעבר כיושב ראש ארגון קבלני הבניין והתשתיות בירושלים וכסגן הנשיא של התאחדות הקבלנית הארצית. עוד נטען בבקשה כי לוי "העביר במהלך השנים האחרונות מיליוני שקלים מכספו ומשאביו הפרטיים לטובת החברה והזרים באופן בלתי מבוקר כספים רבים לקופת החברה".
החברה טוענת כי היא "מבצעת כיום מספר פרויקטים בשלבים מתקדמים וברשותה זכויות למספר פרויקטים נוספים לפני ביצוע וכן הסכמים עם חברות יזמיות מובילות בתחום – אזורים ואאורה. החברה נקלעה למשבר בשל מגיפת הקורונה, אולם היא אינה חייבת כספים לרשויות המס, אינה חייבת כספים לעובדים, אינה חייבת כספים לספקים, המחאות שמסרה לא חזרו בהיעדר כיסוי...לרוע המזל, התפרצות מגיפת הקורונה טרפה את הקלפים והתוכניות העסקיות של החברה והיא מצויה כיום במשבר תזרימי זמני המצריך אותה לארגן מחדש חלק מהחוב", נטען.
מהבקשה עולה כי החוב לנושים המובטחים הכוללים את בנק הפועלים, קרן בונוס וחברת קרתא עומדים על סכום כולל של כ־78.8 מיליון שקל. החוב לנושים הלא מובטחים מוערך בכ־32 מיליון שקל. החברה ביקשה למנות כמנהל הסדר את עו"ד יעקב אמסטר.
השופט אביגדור דורות הוציא צו ארעי האוסר על ביצוע פעולות גביה כנגד החברה.
בנק הפועלים, שהוא נושה של החברה והמיוצג על ידי עו"ד אמיר פלמר, טען בתגובה שהגיש לפני הדיון אתמול כי הבנק סבור כי עיכוב הליכים ומינוי מנהל הסדר אינו מתאים למקרה. עוד נטען כי לבנק "אין אמון כלשהו במנהל החברה ועל כן הבנק אינו מסכים למצב שבו מנהל החברה ימשיך לנהל את החברה. הבנק מתנגד לכך שימונה בעל תפקיד שמוצע על ידי החברה". עוד ציין הבנק כי הוא עומד על זכותו לפעול למימוש הפרויקט המשועבד לטובתו בנפרד תוך מינוי כונס מטעמו.
בתגובה אחרת המתנגדת לבקשת החברה טען עו"ד עמי פולמן מטעם מספר מתנגדים כי "אין כל קשר בין קריסת החברה למגפת הקורונה. יש לדחות הבקשה לעיכוב הליכים".
מנגד, הגישה החברה הבהרה לביהמ"ש בה נטען כי 14 נושים מתוך 19 הנושים נתנו הסכמתם למינוי עו"ד אמסטר.