סגור
יורם ראב"ד , עמית בכר , עו"ד אמיר חן
עוה"ד יורם ראב"ד , עמית בכר ואמיר חן (צילומים: עמית שעל, מוטי קמחי, הילה ספאק )

משרדי עורכי דין גדולים יישארו היום סגורים: קוראים לעובדים להפגין בירושלים

בהודעה משותפת שפרסמו פירמות עורכי הדין נאמר: "בשל המשך הליך החקיקה החד צדדי ולנוכח השסע העצום בעם והנזק המוחשי והמיידי לביטחון המדינה, נסגור היום את המשרדים"

פירמות עורכי הדין המובילות בישראל סוגרות היום את משרדיהן וקוראות לעובדים לעלות לירושלים ולהפגין נגד ההפיכה המשטרית. בין הפירמות: הרצוג פוקס נאמן, מיתר, שבולת, פרל כהן, ארדינסט בן נתן טולדאנו, אגמון עם טולצ'ינסקי, ERM, גורניצקי, מ.פירון, KRB, נשיץ ברנדס אמיר, ש.הורוביץ וברנע ג'פה לנדה. ייתכן שבהמשך היום יצטרפו פירמות נוספות.
היום ב-10 תחל הכנסת לדון בחוק לביטול עילת הסבירות, כאשר ההצבעות צפויות מחר.
במהלך הלילה שותפים מנהלים בפירמות השונות עמלו על ניסוח הודעה משותפת. משרד שבולת הפיץ את ההודעה המשותפת לפיה "משרדי עורכי הדין המובילים בישראל החתומים מטה, מודיעים: בשל המשך הליך החקיקה החד צדדי ולנוכח השסע העצום בעם והנזק המוחשי והמיידי לביטחון מדינת ישראל ולכלכלתה כתוצאה מכך, הם יסגרו את משרדיהם ביום ראשון 23 ביולי, ויקראו לעובדיהם ולשותפיהם לעלות לירושלים ולהצטרף למחאה".
במשרד שבולת כתבו הבוקר בעמוד הפייסבוק כי "משרדי שבולת סגורים היום! השעה היא גורלית למדינה. אנו בשבולת מאמינים ומקווים שקריאתנו, יחד עם כל העם תישמע, וכולנו נראה בשעה הקשה שעת כושר לשנות כיוון, ולמצוא את המשותף והמאחד, שעד כה האמנו כולנו שהוא ביסודותיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".
גם במשרד ש.הורוביץ, שבו שותף ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר, הודיעו כי "נוכח השסע העצום בעם והנזק המוחשי והמיידי לביטחון מדינת ישראל ולכלכלתה כתוצאה מכך, משרד ש. הורוביץ קורא לממשלה לעצור באופן מיידי את הליך החקיקה החד צדדי בענין עילת הסבירות. חקיקה כזו ראוי שתעשה בהסכמה ציבורית רחבה. בנסיבות אלה, יהיה משרד ש. הורוביץ סגור ביום 23.7.2023, ויאפשר לעובדיו להשתתף במחאה בנושא הרפורמה המשפטית".
במשרד פישר (FBC) הודיעו לעובדים כבר אמש כי הפירמה תאפשר לעובדים שירצו לקחת חלק בהפגנות היום ברחבי הארץ לעשות זאת "במהלך ועל חשבון שעות העבודה" וכי הדבר לא ייחשב כיום חופשה. בנוסף הבהירה הפירמה שתפעל להעמדת אוטובוסים לעורכי דין המעוניינים בכך לירושלים כדי שיוכלו לקחת חלק בהפגנות. לצד זאת, ציינו כי דלתות המשרד יהיו פתוחות בפני מי שייבחר שלא לקחת חלק במחאה.
גם במשרד ארנון, תדמור, לוי הודיעו לעובדים כי כל מי שיבחר לקחת חלק בצעדי המחאה המתוכננים השבוע "יוכל לעשות זאת ללא הגבלה ומבלי שינוכו לו ימי חופשה". המשרד גם יעמיד הסעה מאורגנת למחאה בירושלים, לטובת המעוניינים בכך.
כמה מראשי הפירמות ועורכי הדין המובילים בישראל הגיעו בסוף השבוע למאהל המחאה של פורום העסקים בירושלים. כך למשל היו שם עו"ד שרון אמיר, שותף בכיר בנשיץ, ברנדס, אמיר; עו"ד אמיר חן, שותף מנהל במשרד פישר (FBC); ועו"ד יורם ראב"ד, שותף בשבולת. גם ראש לשכת עורכי הדין בכר הגיע לאוהל המחאה וכך גם שותפים-מנהלים במשרד ש.הורוביץ, עורכי הדין עמית שטיינמן, ערן בצלאל ובני שפר.
עו"ד ראב"ד אמר במהלך התכנסות הפורום כי "אני פה במטרה להפגין נגד ההשתוללות של ממשלת ישראל והניסיון להפיכה משפטית. נכון שחלק מהמשרדים, ואולי מרביתם, לא מזדהים פורמלית. אנו במשרד שיבולת תומכים ומשתפים פעולה עם ההפגנות ככל שניתן, שולחים הסעות להפגנות, מאפשרים לאנשים להפגין ולא מנכים יום חופש, ומנגד לא כופים על אף אחד לעשות מהלך כלשהו.
"בואו נקרא לילד בשמו: ביטול עילת הסבירות זה פתח לשחיתות, והממשלה לא מסתירה שמכאן הנהר יזרום והחוקים הבאים יבואו בהמשך. אני מאמין ומקווה שרה"מ בנימין נתניהו, שאני במקור שכנו וגדלנו באותה ערוגה, יתעשת בדקה ה-99".