מנכ"ל נתיבי ישראל: "באיזו מדינה מתוקנת מדברים על מטרו בעוד 15 שנה?!"
ניסים פרץ תוקף בכנס מהנדסים: "יש המון עשייה, אבל מה שעושים היום היה נכון לפני 20-30 שנה, המצב רק ילך ויחמיר. החסמים המהותיים הם מקבלי ההחלטות. כשזה לא נוח מבטלים בהחלטת ממשלה, כשזה נוח מקדמים"
מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ הכריז הבוקר שהמלך עירום. בכנס השנתי של איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות, פרץ לא היסס להביע את עמדתו על לוחות הזמנים המופרכים, הקטל בכבישים וגם הדרך בה פוליטיקה ואינטרסים אישיים מניעים קבלת החלטות. פרץ מנהל את נתיבי ישראל מעל עשור, הוא מוכר כמנכ"ל ותיק ומנוסה עם רקע צבאי, שמסביר את הזעזוע מזלזול בלוחות זמנים.
את הפאנל הנחתה ליאור קינן ולצד פרץ השתתפו בו מנכ"לי חברות התשתיות התחבורתיות, מנכ"לית נתיבי איילון-אורלי שטרן, מנכ"ל רכבת ישראל-אבי אלמליח, מנכ"ל נת"ע-איתמר בן מאיר, תוכנית אב לתחבורה-תמיר כהן, מנכ"ל חוצה ישראל-דן שנבך ומנכ"ל מוריה-גלעד בר אדון. את דבריו פתח פרץ בגיחוך: "אני צוחק אבל עצוב. כולם כאן אופטימים אבל יש כאוס בכבישים", אמר.
"יש המון עשייה, אבל מה שעושים היום היה נכון לעשות לפני 20-30 שנה. מי שחי בגוש דן יודע שהמצב רק ילך ויחמיר, כל קו אדום (רכבת קלה) לוקח 10 שנים, באיזה מדינה מתוקנת מדברים על מטרו עוד 15 שנה? כשנותנים לי פרויקט עם דד ליין תוך 30 חודש, אני מוסר את הפרויקט אחרי 30 חודש, הכל עניין של רצון".
1 צפייה בגלריה


פאנל מנכ"לי חברות התשתיות התחבורתיות בהנחיית ליאור קינן, חדשות 13: ניסים פרץ, אורלי שטרן, אבי אלמליח, איתמר בן מאיר תמיר כהן, דן שנבך וגלעד בר אדון
(צילום: שאולי לנדנר)
לטענת פרץ, חבריו לפאנל לא מדברים במושגים של הציבור: "אתם מדברים בשיח שונה מהציבור, חיפה זה צפון? קריית שמונה זה צפון. מה קורה שם?... אנחנו בכאוס והציבור צריך לדעת, כי אנחנו נהיה ביותר כאוס. הצפי הוא 10-15 שנה קדימה כשהרכבת הקלה והמטרו יפעלו, לא עוד כבישים. צריך לשנות תפיסה עם תרבות הוספת הכבישים, בונים ואחרי חודש מתמלא. חברים יש כאוס בכבישים, כאוס דמים בתאונות הדרכים".
פרץ התיחס גם לממשלה ואופן קבלת ההחלטות: "דיברנו על חסמים, החסמים המהותים אלו מקבלי ההחלטות ותהליך קבלת ההחלטות במדינה. אני דן 8 שנים בשדה תעופה משלים, היום התשובה היא רק שיקום שדה בישראל. כנראה יהיו 2 שדות תעופה כי רק ככה יפתרו את הוויכוח אם הרעש יהיה בצפון או בדרום. מקבלי ההחלטות, שימו דברים על השולחן, כשלא היה נוח להקים שדה תעופה ברמת דוד זה בוטל בהחלטת ממשלה, כשזה נוח זה מקודם. הכל מונע מאינטרסים פולטים מובהקים, אג'נדות אינטרסנטיות ולצערי הציבור משלם על זה".





























