סגור

ייאסר יבוא רובי איירסופט - שניתנים להסבה לכלי ירי קטלניים

שרת הכלכלה נעתרה לבקשת המשרד לביטחון פנים וחתמה על צו שאוסר את יבוא הרובים המשמשים לפעילות ספורטיבית, אך ניתנים להסבה ומשמשים גם לפשיעה חמורה ומעשי טרור. תוקף הצו הוא עד סוף 2022

בתום דיון שהתקיים היום (ה') בוועדת הכלכלה של הכנסת החליטה שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי להיעתר לבקשת המשרד לביטחון פנים, וחתמה על הצו שאוסר יבוא של רובי איירסופט. תוקף הצו הוא עד סוף שנת 2022.
במהלך החודשים האחרונים ברביבאי חתמה מספר פעמים על צו האוסר באופן זמני את יבוא הרובים, וזאת בעקבות בקשת המשרד לביטחון פנים, שם הסבירו כי רובים אלה, המיובאים כצעצועים, עוברים הסבה לכלי ירי קטלניים המשמשים לפשיעה חמורה ולמעשי טרור. במשרד לביטחון פנים ביקשו שתוקף הצו יהיה עד סוף השנה כדי לאפשר קידום חוק חדש שיסדיר את התחום ואת הפעילות בו.
1 צפייה בגלריה
נשק איירסופט
נשק איירסופט
נשק איירסופט
(צילום: אלפא טקטיקל יבואני איירסופט)
גורמים במשרד הכלכלה הסבירו כי הגבלת היבוא תחול רק על סוגים מסוימים של רובי איירסופט שניתנים להסבה לכלי ירי קטלניים. יתאפשר יבוא רובים שלא ניתנים להסבה. יבואנים ובעלי עסקים שפועלים בתחום הזהירו כי ההגבלות של המדינה בנושא יובילו לחיסול ענף האיירסופט בארץ.
בישראל פועלים כ-50 עסקים בענף זה ועוד כ-25 יבואנים. על פי הערכות, הענף מגלגל כמה עשרות מיליוני שקלים בשנה. רובי איירסופט משמשים לפעילויות ספורט מקצועיות, כמו גם לפעילויות של חובבים ובנוסף לצורכי אימון והכשרה של כוחות אבטחה.
שרת הכלכלה ברביבאי מסרה הערב בהתייחס להארכת הצו: "מדובר בצעד הכרחי ומתבקש כחלק ממאמץ לבלימת אירועי הפשיעה והטרור ושמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל. אחריותנו כממשלה לפעול בכל דרך אפשרית על מנת למנוע הסבת חלק מרובי איירסופט לכלי נשק מאולתרים, ואני מברכת על הארכת הצו המתבצעת באופן מאוזן ומידתי עד סוף השנה".