סגור
רן ארז יו"ר ארגון המורים
רן ארז יו"ר ארגון המורים (צילומים: אוראל כהן, אלכס קולומויסקי)

מנכ"ל האוצר נגד פתיחת ההסכמות עם המורים: "לא יכול להיות שארז עושה פליק פלאק לאחור"

באוצר מאשימים את יו"ר ארגון המורים בהתכחשות להסכמות בעל פה על חוזים אישיים. סגן הממונה על השכר אוהד אלקבץ: "ארז בא לפוצץ ומתעלל במערכת"

מנכ"ל האוצר שלומי הייזלר סבור שאסור להסכים לפתיחה מחדש של ההסכמות עם ארגון המורים. הייזלר אמר בתדרוך עיתונאים היום (רביעי) ש"מה שרן ארז רוצה זה לפתוח מחדש את הבזאר הטורקי. אסור לקבל את הדבר הזה. ישבו עשרה אנשים בחדר וסגרנו עקרונות שהדבר החשוב ביותר בהם זה החוזים האישיים. לא יכול להיות שארז עושה פליק פלאק לאחור". לטענת האוצר סוכם ב-31 באוגוסט שיהיו חוזים אישיים בהיקף של עד 6% מהמורים ועד 10% מהמנהלים וארז חזר בו.
סגן הממונה על השכר אוהד אלקבץ אומר ש"כל שנה רן ארז עושה עיצומים. הוא מתעלל במערכת. הוא לא רואה את המורים והתלמידים. הוא מעוניין לסחוט את המערכת ובא לפוצץ". על רקע זה באוצר גם מתנגדים להסכם ביניים עד החופש הגדול. מעריכים שם שמורים רבים יתרצו לתת ציונים לאור האיום בהפחתת שכר.
הממונה על השכר אפי מלכין אמר ש"חוזים אישיים למורים יכולים לשפר את המערכת" לדבריו, יש אנשים רבים בעולם ההייטק שיהיו מוכנים ללמד את המקצועות הראליים בחוזה אישי אבל לא יסכימו להצטרף לארגון המורים. כן אמר שיש מנהלים שאחראים לאלפי תלמידים והם צריכים להיות מחויבים להנהלה ולא לארגון המורים.
מלכין הורה אתמול בצעד חסר תקדים לרשויות המקומיות שהן המעסיק של מורים התיכונים לנכות מהמורים שכר בשל העיצומים. מלכין שלח לרשויות המקומיות לראשונה תעריף לניכוי שכר עבור העיצומים השונים: על אי מתן ציון מגן ינוכה 5% מהשכר לכל כיתה, על הימנעות מאספת הורים או יציאה לטיול -2.5% לכל כיתה. הניכוי הראשון יבוצע ממשכורת מאי שתשולם ביוני. מדובר במהלך שבוצע בעבר במגזרים אחרים של המשק אבל מעולם לא לגבי מורים. כן הורה לנכות משכר המורים את המקדמות שקיבלו בסך 2,400 שקלים.
בתגובה הודיע ארגון המורים העל יסודיים על החרפת העיצומים. החל מתום חופשת הפסח לא יבוצעו כל פעילויות מחוץ לכותלי בית הספר גם בשעות הלימודים, לא יתקיימו טקסים ומסיבות סיום. זאת, בנוסף לעיצומים הנוכחיים: הימנעות ממתן ציונים, הפסקת העבודה בתום יום הלימודים בשעה 15:30 שמשמעותה הימנעות מטיולים. עם זאת טקסי יום הזיכרון ויום השואה יוחרגו ויתקיימו.
יו״ר ארגון המורים רן ארז אמר ש"ההתנהלות הבריונית של האוצר נגד ציבור המורות והמורים שנושאים הן בנטל המלחמה והן בהכנת למידה בתנאי חירום היא קו אדום. אם מישהו באוצר חושב שבאמצעות כיפופי ידיים הם ישברו אותנו הוא טועה טעות מרה".
עו״ד סיגל פעיל המייצגת את ארגון המורים אומרת ש"האוצר דורש חוזי עבדות שאוסרים על מורים לשבות או להתאגד ושמנשלים אותם מכל בטחון תעסוקתי. מדובר במדיניות של משרד האוצר להפריט בכל מחיר את מערכת החינוך ולפגוע במערכת החינוך הציבורית מבית מדרש פורום קהלת ולהגשים את המטרה המרכזית של שר האוצר סמוטריץ'. זה ענין פוליטי לגמרי". בניגוד לטענת אלקבץ, פעיל אומרת שלא היתה הסכמה לחוזים אישיים מנשלי זכויות ולא הוקרא שום ״מסמך״ או ״נייר״ או ״טבלא״. טוב יעשה משרד האוצר שיחזור לשולחן המשא ומתן עד לפתרון מיידי של המחלוקות ויזנח את סיפורי הבדים".