סגור

ספינת טילים יירטה שני כטב"מים ליד אילת; ארה"ב וגרמניה בביקורת על התובע בהאג

בנוסף, מטוסי קרב יירטו כטב"ם מסוריה באזור הגולן; הנשיא ביידן ומזכיר המדינה בלינקן גינו את הודעת התובע לפיה ביקש להוציא צווי מעצר בינ"ל לנתניהו וגלנט, סינוואר ודף - "יוצר השוואה מוטעית בין ישראל לחמאס"; ארה"ב: פריצת דרך משמעותית בדרך לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה, זה כמעט סופי

23:35 - מטוסי קרב יירטו כטב"ם מסוריה באזור הגולן; ספינת טילים יירטה שני כטב"מים ליד אילת. לפני זמן קצר מטוסי קרב יירטו כטב"ם שעשה את דרכו לשטח ישראל משטח סוריה. כך נמסר מדובר צה"ל, שהדגיש כי הכטב"ם לא חצה לשטח הארץ. עוד נמסר כי בשיתוף פעולה של חיל הים וחיל האוויר, ספינת טילים מסוג "סער 4.5" ומטוסי קרב יירטו לפני זמן קצר ליד אילת שני כטב"מים שהיו בדרכם לשטח ישראל. בצה"ל הוסיפו כי הכטב"מים לא חצו לעבר שטח ישראל ולא הופעלו התרעות, על פי מדיניות. (יואב זיתון)
23:15 - דיווחים בסוריה: ישראל יירטה כטב"מים באזור דרעא שבדרום המדינה. אתר החדשות "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח כי "הצבא הישראלי הפיל שני כטב"מים באזור הכפרי של דרעא", לאחר שדווח במדינה כי ישראל תקפה אתרים באזור העיר שבדרום סוריה. מוקדם יותר המועצה האזורית גולן הודיעה כי יורטו כלי טיס מזרחית לגולן. (ליאור בן ארי)
23:10 - דיווח בסוריה: ישראל תוקפת באזור דרעא שבדרום המדינה. תקיפה ישראלית בוצעה באתרים באזור הכפרי ממערב לעיר דרעא שבדרום סוריה. כך לפי דיווח מקומי.
23:10 - המועצה האזורית גולן: כלי טיס עוין יורט מזרחית לגולן, השגרה נמשכת. המועצה האזורית גולן מסרה כי "לפני מספר דקות הופעלה התרעה אצל חלק מהתושבים בדרום הגולן בעקבות יירוט כלי טיס עוין. היירוט בוצע מזרחית לשטח הגולן. אנו בשגרה מלאה".
22:45 - גרמניה מתחה ביקורת על בית הדין בהאג: "יוצר השוואה מוטעית בין ישראל לחמאס". משרד החוץ הגרמני גינה את החלטת התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לבקש שיוצאו צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, ומסר כי "פרסום הבקשה לצווי מעצר נגד הבכירים הישראלים במקביל למנהיגי חמאס יצר רושם מוטעה של השוואה ביניהם". בגרמניה הדגישו בנוסף כי "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה".
21:05 - ארה"ב: פריצת דרך משמעותית בדרך לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה, זה כמעט סופי. דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, אמר בתדרוך לכתבים כי יועצו הבכיר של הנשיא ביידן, ג'ייק סאליבן, הגיע במהלך הביקור שלו בסעודיה וישראל ל"פריצות דרך משמעותיות" בנוגע לתהליך הנורמליזיציה בין המדינות, וציין כי "זה כמעט סופי". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
21:00 - בני משפחות חטופים חוסמים את היציאה מירושלים בגשר המיתרים. בני משפחות חטופים חוסמים את היציאה מירושלים באזור גשר המיתרים. המפגינים במקום אף דיווחו כי נהג דרס את אחותו של החטוף מתן צנגאוקר, נטלי. אלפים הפגינו מוקדם יותר בסמוך לכנסת, בקריאה לבחירות. לאחר ההפגנה יצאו הפעילים בצעדה לכיוון ביתו של ראש הממשלה נתניהו ברחוב עזה, אך חלק מהם יצאו ממסלול הצעדה והחלו לרוץ לכיוונים שונים כשפרשי משטרה רודפים אחריהם, מפעילים בואש ומנסים למנוע את ההתפזרות שלהם ברחובות. עימותים נרשמו בין השוטרים למפגינים, וכמה נעצרו. (רוני גרין שאולוב, יעל צ'כנובר)

10 צפייה בגלריה
הפגנה לשחרור החטופים ב ירושלים
הפגנה לשחרור החטופים ב ירושלים
ההפגנה בירושלים
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)

20:45 - בית הדין בהאג הגיב לביקורת של בלינקן: "ניסינו להשיג מידע מישראל במשך 3 שנים". בית הדין הפלילי בהאג ענה לביקורת של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שאמר מוקדם יותר כי הבקשה לצווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט נעשתה "ללא סמכות שיפוטית" ו"בחיפזון", שכן "במצבים אחרים, התובע עבד עם המדינות כדי לאפשר להן זמן לחקור האשמות נגד אנשיהן". בית הדין אמר ל-CNN כי ניסה "לשפר את הדיאלוג עם ישראל במשך שלוש שנים ולהשיג מידע רלוונטי לחקירות שלנו. למרות מאמצים ניכרים, משרד התובע לא קיבל כל מידע שהעיד שננקטה פעולה אמיתית נגד הפשעים הנטענים או החשודים עצמם".

10 צפייה בגלריה
קארים חאן התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי ב האג
קארים חאן התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי ב האג
קארים חאן, התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג
(צילום: Luis ACOSTA / AFP)

20:30 - דיווח בלבנון: רוכב אופנוע הותקף על ידי כטב"ם ישראלי בדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי כטב"ם ישראלי תקף אופנוע באזור העיירה אל-מנסורי שבדרום לבנון.
20:00 - נתניהו: הצו של התובע בהאג מכוון נגד ישראל כולה. כך נראית האנטישמיות החדשה. ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף כי "הצו האבסורדי והשקרי של התובע בהאג לא מכוון רק נגד ראש ממשלת ישראל ונגד שר הביטחון - הוא מכוון נגד מדינת ישראל כולה. נגד חיילי צה"ל, שנלחמים בגבורה עילאית במרצחי החמאס השפלים, שתקפו אותנו באכזריות נוראה ב-7 באוקטובר. באיזו חוצפה אתה מעז להשוות בין מפלצות החמאס לחיילי צה"ל, הצבא המוסרי ביותר בעולם? זהו עיוות מוחלט של המציאות. כך בדיוק נראית האנטישמיות החדשה, היא עברה מהקמפוסים במערב לבית המשפט בהאג". (איתמר אייכנר)
19:40 - ארה"ב על התובע בהאג: "השוואה מבישה בין ישראל לחמאס, שמסכנת עסקת חטופים". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מתח ביקורת על החלטת התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לבקש שיוצאו צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, וכינה אותה "מקוממת". ביידן מסר: "תנו לי להיות ברור: אין שום שוויון - אין - בין ישראל לחמאס. תמיד נעמוד לצד ישראל ונגד האיומים על ביטחונה". מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי "ביסודו של דבר, החלטה זו לא עוזרת, ועלולה לסכן, את המאמצים המתמשכים להגיע להסכם הפסקת אש שיוציא בני ערובה ויגדיל את הסיוע ההומניטרי, שהם היעדים שארצות הברית ממשיכה לשאוף ללא הפוגה״. (דניאל אדלסון, ניו יורק)

10 צפייה בגלריה
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ביקור ב סעודיה 20.3.24
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ביקור ב סעודיה 20.3.24
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן
(צילום: Evelyn Hockstein / POOL / AFP)

19:30 - חיל האוויר תקף מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון, חייל נפצע קל משיגור שנפל בבירנית. כוחות יחידה 869 זיהו מוקדם יותר היום מחבלים נכנסים למבנה צבאי במרחב אל עדייסא שבדרום לבנון, וזמן קצר לאחר הזיהוי מטוסי קרב תקפו את המבנה שבו שהו המחבלים. כך נמסר מדובר צה"ל, שהוסיף כי לפני זמן קצר חיל האוויר תקף גם משגר של חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב, שממנו זוהו שיגורים לעבר בירנית במהלך היום. עוד נמסר כי חייל צה"ל נפצע באורח קל מאחד השיגורים שנפלו באזור בירנית. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי, והחייל פונה לקבלת טיפול רפואי. (יואב זיתון)

17:40 - דיווח בלבנון: תקיפה ישראלית בדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפה ישראלית באזור אל-מעליה, בין צור לא-נאקורה שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
17:00 - כמחצית מציר פילדלפי בשליטת צה"ל, קרוב למיליון פלסטינים התפנו מרפיח. כשבועיים לאחר תחילת המבצע ברפיח, בצבא מעריכים כי הפעולה ברפיח תימשך שבועות עד חודשים ותהיה איטית ומדורגת, בשל מורכבות הפעולה והרגישות מול ארה"ב ומצרים. לפי ההערכות, כ-950 אלף מתושבי האזור התפנו, ובמרחב פועלות ארבע חטיבות. למעשה, ניתן לומר כי צה"ל שולט כעת על כמחצית מציר פילדלפי, בחלקו הדרום-מזרחי שגובל עם סיני. "הכוחות פועלים מעל ומתחת לקרקע, פושטים על תשתיות טרור, מאתרים אמצעי לחימה רבים, בהם משגרים ומטענים, ומחסלים מחבלים במרחב", מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי "עד כה הכוחות חיסלו יותר מ-130 מחבלים, איתרו עשרות פירים וכן מספר תוואי תת-קרקע משמעותיים שנמצאים בתהליכי חקר והשמדה". (יואב זיתון)

10 צפייה בגלריה
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ישראלית ברפיח
(צילום: AFP)

16:40 - נתניהו על הצו: שערורייה; זה לא יעצור אותנו. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת סיעת הליכוד להחלטת התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לבקש שיוצאו צווי מעצר נגדו ונגד שר הביטחון יואב גלנט, וכינה את המהלך "שערורייה". נתניהו אמר לחברי מפלגתו כי "זה לא יעצור אותי או אותנו". (מורן אזולאי)
15:42 - בריטניה: מתנגדים להצהרת התובע בהאג. ממשלת בריטניה מסרה כי היא מתנגדת להחלטת התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג קארים חאן לבקש הוצאת צווי מעצר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט.
לפי ההודעה, "כפי שאמרנו מלכתחילה, אנחנו לא חושבים שלבית הדין יש סמכות שיפוט בעניין". לדבריהם, בלונדון לא מאמינים שלבית הדין בהאג יש סמכות במקרה זה, שכן ישראל אינה חתומה על אמנת רומא - והפלסטינים אינם מדינה. בבריטניה הוסיפו כי אינם מאמינים שההחלטה תסייע להגעה לעסקת חטופים, הכנסת סיוע או הגעה להפסקת אש ברצועת עזה. (איתמר אייכנר)
10 צפייה בגלריה
ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק
ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק
ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק
(צילום: AP)
15:19 - חשש לחדירת כלי טיס עוין לגליל העליון. התרעה מפני חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלה במרכז אזורי מבואות חרמון, דישון, מלכיה, רמות נפתלי ויפתח שבגליל העליון.
15:11 - דיווח בלבנון: מרכז צבאי הותקף בדרום המדינה. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על תקיפה ארטילרית בעלמא א-שעב שבדרום לבנון. לפי הדיווח, המרכז שהותקף שייך לצבא לבנון, אין נפגעים. (ליאור בן ארי)
15:09 - משרד הבריאות בעזה: 106 נהרגו ביממה האחרונה. משרד הבריאות בעזה, המצוי תחת שלטון חמאס, עדכן כי 106 פלסטינים נהרגו ו-176 נפצעו ביממה האחרונה. לדבריו, מתחילת המלחמה נהרגו 35,562 פלסטינים ונפצעו 79,652. (עינב חלבי)
10 צפייה בגלריה
הרס כבד בשכונת חמד בחאן יונס מלחמת חרבות ברזל 15.3.24
הרס כבד בשכונת חמד בחאן יונס מלחמת חרבות ברזל 15.3.24
ההרס בעזה (ארכיון)
(צילום: EPA)
15:08 - חמאס: "החלטת התובע בהאג משווה בין הקורבן לתליין". הדובר הרשמי של חמאס סאמי אבו זוהרי, דחה את החלטת התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, קארים חאן, לבקש הוצאת צווי מעצר לבכירי ארגון הטרור יחיא סינוואר, איסמעיל הנייה ומוחמד דף, בגין מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. לטענת אבו זוהרי, ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס, "ההחלטה משווה בין הקורבן לתליין". כמו כן, הוא ציין כי ההחלטה "מעודדת את ישראל להמשיך במלחמת ההשמדה" בעזה. (עינב חלבי)
14:06 - גורם מדיני על החלטת התובע בהאג להוציא צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט: "צביעות וביזיון בקנה מידה בינלאומי". גורם מדיני אמר כי ההחלטה של התובע הראשי של בית הדין הבינלאומי בהאג (ICC) להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט היא "צביעות וביזיון בקנה מידה בינלאומי". בישראל מתקיימות התייעצויות בהולות.
עוד נודע כי התובע הראשי, קארים חאן, רצה לפרסם את הבקשה להוצאת הצווים כבר בשבוע שעבר, אך דחה אותם בגלל ימי הזיכרון והעצמאות. (איתמר אייכנר)
10 צפייה בגלריה
קארים חאן התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי ב האג
קארים חאן התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי ב האג
קארים חאן
(צילום: Luis ACOSTA / AFP)
13:59 - שני מחבלים נוספים חוסלו בדרום לבנון. שני מחבלים נהרגו בתקיפות חיל האוויר מוקדם יותר במיס אל-ג'בל שבדרום לבנון. מוקדם יותר חוסלו ארבעה מחבלים גם בא-נאקורה. לפי דיווח ב"אל-מיאדין" שמזוהה עם חיזבללה, התקיפות בדרום לבנון נמשכות. במקביל, אחרי האזעקה בקריית שמונה, חיזבאללה לקח אחריות על ירי לאזור בירנית שבגליל המערבי.
בתוך כך, צה"ל עדכן כי "לפני זמן קצר חטיבת האש של אוגדה 91 זיהתה חוליית מחבלים של חיזבאללה במיס אל-ג'בל שבדרום לבנון, ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את החוליה. חוליית המחבלים הייתה בעמדת שיגור שממנה זוהו שיגורים אל עבר הארץ בימים האחרונים. כמו כן, מוקדם יותר היום מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מחסן אמצעי לחימה ומבנה צבאי של הארגון בא-נקורה שבדרום לבנון, ובמהלך התקיפות זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמל"ח במקום. "בנוסף בוצע ירי להסרת איום במרחב א-נקורה". (יואב זיתון)
13:51 - התובע הראשי בהאג: "ביקשתי צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט, סינוואר ודף". קארים חאן, התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (ICC), הודיע היום כי הוא ביקש להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה וראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף בגין פשעי מלחמה. חאן אמר את הדברים בריאיון ל-CNN.
10 צפייה בגלריה
הרס בדיר אל בלח עזה מלחמה בעזה
הרס בדיר אל בלח עזה מלחמה בעזה
ההרס בעזה (ארכיון)
(צילום: Ahmad Salem/Bloomberg)
13:46 - אחרי התקיפות בלבנון: חיזבאללה הודיע על שני הרוגים משורותיו. חיזבאללה הודיע על שני הרוגים נוספים משורותיו: עבאס מהדי מהדי מא-נאקורה שבדרום לבנון, שלפי דיווח באתר החדשות "קול הבירה" הסורי נהרג בתקיפה המיוחסת לישראל באל-קוסייר שבסוריה, וראיף עבד א-נבי מליג'י מא-נאקורה. מפרוץ המלחמה, ארגון הטרור השיעי הודיע על 306 הרוגים משורותיו.
13:45 - אזעקה בקריית שמונה. אזעקה המתריעה מפני ירי טילים ורקטות הופעלה בקריית שמונה.
13:30 - דיווח בסוריה: 6 נהרגו בתקיפה שמיוחסת לישראל. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, דיווח כי שישה בני אדם נהרגו בתקיפות שמיוחסת לישראל במערב סוריה. הארגון דיווח כי התקיפות כוונו לכמה אתרים: תקיפה אחת לאתר באזור אל-אוראס, דרומית לעיר חומס, שם ממוקם מחנה "אבן אל-הית'ם" המשמש את המיליציות הפרו-איראניות; ותקיפה נוספת לאתר באזור אל-קוסיר בדרום מערב חומס שבגבול סוריה-לבנון, באזור הנמצא תחת שליטת חיזבאללה. עשן עלה מהאזורים שהותקפו ודווח על נפגעים ואמבולנסים שעשו דרכם לאתרים. (ליאור בן ארי)
12:17 - התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי. התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה באדמית, אזור תעשייה אכזיב מילואות, אילון, בצת, גורן, גורנות הגליל, חניתה, יערה, לימן, מצובה, ערב אל עראמשה, ראש הנקרה ושלומי שבגליל המערבי.
12:01 - 3 מחבלים חוסלו בתקיפות האחרונות בדרום לבנון. שלושה מחבלים חוסלו בתקיפות האחרונות של צה"ל בא-נאקורה שבדרום לבנון. (יואב זיתון)
11:35 - דיווחים על תקיפות נוספות בדרום לבנון. בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דווח על תקיפה ישראלית במיס אל-ג'בל שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
11:30 - המסר של גלנט לארה"ב: "מחויבים להרחיב את הפעולה ברפיח". שר הביטחון יואב גלנט אירח היום בלשכתו את היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג׳ייק סאליבן, והשניים קיימו פגישה מורחבת שבה השתתפו הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר, שגריר ישראל בארה״ב מייק הרצוג ובכירים נוספים.
מלשכתו של גלנט נמסר כי השניים דנו בהתקדמות המלחמה ברצועת עזה ובמאמצים השונים להשבת החטופים, ושוחחו על הצורך בהקרנת עוצמת הקשר בין ישראל וארה״ב אל מול תוקפנותה של איראן משטחה ובאמצעות שלוחיה. גלנט הציג לסאליבן את ההתאמות שביצעה ישראל לפינוי האוכלוסייה מרפיח והצבת מענה הומניטרי הולם. שר הביטחון הדגיש בפני סאליבן כי "הרחבת הפעולה הקרקעית ברפיח היא חלק מחובתה של ישראל לפרק את החמאס ולהשיב את החטופים".
השניים שוחחו גם על המתיחות בגבול הצפון, ושר הביטחון אמר ליועץ לביטחון לאומי כי "המשך התוקפנות של חיזבאללה והסירוב להגיע להסדר עלולות להוביל להסלמה משמעותית, כדי שישראל תוכל להשיב את תושבי הצפון לביתם במצב ביטחוני שונה". כמו כן, גלנט וסאליבן דנו בדרכים לחיזוק מעמדה האסטרטגי של ישראל במזרח התיכון תוך שמירת יתרונה האיכותי. גלנט הודה לסאליבן על מחויבותו האישית למען ביטחון ישראל, ועל עמידתה של ארה״ב לצד ישראל נגד האיומים השונים. (יואב זיתון)

10:34 - חיל האוויר תוקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון, דיווח על פצועים. חיל האוויר תוקף יעדי חיזבאללה בא-נאקורה שבדרום לבנון. לפי דיווחים בלבנון, כמה בני אדם נפצעו בעקבות פגיעה בבית. (ליאור בן ארי, יואב זיתון)

10:23 - אחרי איתור גופת נשיא איראן, גורם ישראלי מבהיר: "לא מעורבים במות ראיסי". גורם ישראלי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "ישראל אינה מעורבת במותו של נשיא איראן איברהים ראיסי", שנהרג אתמול בהתרסקות מסוק בצפון-מערב המדינה.
10 צפייה בגלריה
צוותי חילוץ בחיפושים אחר המסוק של ראיסי
צוותי חילוץ בחיפושים אחר המסוק של ראיסי
צוותי חילוץ בחיפושים אחר המסוק של ראיסי
(צילום: Azin Haghighi/Moj News Agency/WANA (West Asia News Agency)/ REUTERS)
09:21 - בזמן ההתרעה בשדרות: ילדות בבית ספר מסתתרות מתחת לשולחנות - ושרות

09:00 - צה"ל חיסל שני מחבלים מהזרוע הצבאית של חמאס, ששימשו גם כבכירים במשטרת הארגון. צה"ל ושב"כ עדכנו כי בפעולה משותפת אתמול הותקף וחוסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר המחבל זאהר חולי, המכונה "אבו חאמד", שבמקביל לתפקידו בזרוע הצבאית של חמאס שימש כבכיר במשטרת ארגון הטרור במחנות המרכז. במסגרת פעילותו, זאהר ניהל קשרים מול מחבלים נוספים מהארגון וקידם מתווי טרור נגד העורף הישראלי.
עוד נמסר כי בפעולה משותפת נוספת שלשום חוסל מהאוויר המחבל ראמי חליל פאקי, גם הוא שימש כמחבל מרכזי במשטרת חמאס במקביל לתפקידו בזרוע הצבאית של ארגון הטרור. "הוא שימש כמחבל מרכזי במשטרת חמאס באזור נוסייראת שבמרכז הרצועה, וכחלק מתפקידו פיקד על כוח מחבלים חמושים שהובילו מתווי טרור נגד כוחותינו", נמסר. יחד איתו חוסל סגנו וארבעה מחבלי חמאס נוספים. (יואב זיתון)
08:44 - שתי רקטות נורו לשדרות ולעוטף, לפחות אחת נפלה בשטח פתוח. שתי רקטות נורו מרצועת עזה לעבר שדרות ולעוטף. לפחות אחת מהן נפלה בשטח פתוח. (מתן צורי)
08:31 - צבע אדום בשדרות ובעוטף. התרעות צבע אדום הופעלו בשדרות, מפלסים, איבים, ניר עם, גבים ומכללת ספיר.
07:44 - לקראת המחאה במשכן הכנסת: עימותים בין מפגינים לשוטרים בדרך לירושלים. לקראת ההפגנה שצפויה להתקיים במשכן הכנסת בשעה 17:00 עם פתיחת כנס הקיץ, פעילי ארגון "אחים לנשק" מפגינים ליד שער הגיא בדרך לירושלים. חלקם אוחזים בתמונות של חטופים ומדליקים אבוקות. עימותים פרצו בין מפגינים לשוטרים באזור לאחר שכמה מוחים ניסו לחסום את כביש 1. כמה מפגינים נעצרו. (רועי רובינשטיין)

07:34 - איראן הודיעה רשמית: נשיא המדינה ראיסי ושר החוץ נהרגו בהתרסקות המסוק. נשיא איראן איברהים ראיסי ושר החוץ שלו חוסיין אמיר עבדוללהיאן נהרגו בהתרסקות המסוק אתמול בצהריים בצפון-מערב המדינה. כך הודיעה סוכנות הידיעות האיראנית "מאהר", שציינה כי כל הנוסעים אינם בין החיים. התקשורת האיראנית דיווחה מפי בכיר כי חלק מהגופות נשרפו ולכן לא ניתן לזהותן. על המסוק היו שבעה אנשים נוספים. (ליאור בן ארי)
10 צפייה בגלריה
נשיא איראן איבראהים ראיסי 8.10.23
נשיא איראן איבראהים ראיסי 8.10.23
ראיסי
(צילום: WANA NEWS AGENCY via REUTERS)
07:03 - צה"ל: מטוסי קרב תקפו הלילה מטרות חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון. כך הודיע דובר צה"ל, שהוסיף כי עם המטרות שהותקפו נמנות עמדת תצפית של ארגון הטרור בשיחין ומבנים צבאיים בבליידא, בצור ואל עדייסא.