סגור

בלעדי
הממשלה תאשר קיצוץ של מיליארד שקל בתקציב המדינה לקליטת עולי אוקראינה

בישיבת הממשלה ביום ראשון יאושר קיצוץ רוחבי של 0.9% בתקציב 2022 לצורך מימון קליטת 25 אלף עולים מרוסיה ואוקראינה. בין היתר יקוצצו 61 מיליון שקל בתחבורה, 50 מיליון שקל בביטחון, 33 מיליון שקל בחינוך

הממשלה תאשר ביום ראשון הצעת מחליטים לקיצוץ רוחבי של 0.9% בתקציב 2022, בהיקף של 1 מיליארד שקל, לצורך מימון קליטת 25 אלף עולים מרוסיה ואוקראינה.

לעיון בהצעת המחליטים המלאה לחצו כאן


החלטת הקיצוץ סוכמה על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החוץ יאיר לפיד. בתחילה ביקש ליברמן לבצע קיצוץ רוחבי של 4.5 מיליארד שקל אבל לפיד התנגד לביצוע קיצוץ גבוה כל כך. שרת הקליטה פנינה תמנו שטה לחצה לאשר תוכנית סיוע לעולים שתועלה אף היא להצבעה בממשלה.
1 צפייה בגלריה
שרת הקליטה פנינה תמנו שטה שר החוץ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן
שרת הקליטה פנינה תמנו שטה שר החוץ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן
שרת הקליטה פנינה תמנו שטה שר החוץ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן
(צילומים: קובי קואנקס, רונן טופלברג, אלעד גרשגורן)
בהצעת המחליטים לממשלה נקבע כי אגף התקציבים באוצר יוכל בתיאום עם המשרד הרלבנטי, לסכם על שיעור קיצוץ שונה בתוך המשרדים, ובלבד שהיקף הקיצוץ הכולל של המשרד לא יפחת.
שר הרווחה מאיר כהן התבקש לפעול להחיל הקיצוץ עם המוסד לביטוח לאומי ושירות התעסוקה. הממשלה תפנה לכנסת ולמבקר המדינה כדי להחיל קיצוץ דומה גם בהם. בין היתר יקוצץ במשרד התחבורה 61 מיליון שקל, ביטחון 50 מיליון שקל, המשרד לביטחון הפנים 36 מיליון שקל, משרד החינוך יקצץ 33 מיליון שקל, רווחה 23 מיליון שקל, תעסוקה כ-21 מיליון שקל, משרד ראש הממשלה יתבקש לקצץ 17 מיליון שקל, ובמשרד האוצר הקיצוץ יהיה של כ-7 מיליון שקל.
כמו כן, הממשלה תאשר הקצאת 12.7 מיליון שקל להפעלה של חודש נוסף של בית חולים שדה באוקראינה. בלחצה של תמנו שטה הממשלה תחליט גם על תוכנית למתן מענק חודשי לעולים שמע בין 1,750 ל 3,400 שקל בחודש.