סגור
בנימין נתניהו עם איתמר בן גביר
בנימין נתניהו עם איתמר בן גביר (צילום: עמית שאבי)

גינויים בעולם לעליית בן גביר להר הבית; ביקור נתניהו באיחוד האמירויות נדחה

באמירויות דרשו מישראל "להפסיק את הפרובוקציות המסוכנות". נתניהו היה צפוי להגיע למדינה החתומה על הסכמי אברהם בשבוע הבא, אבל ביקורו הראשון בחו"ל נדחה. גורמים בלשכתו: הסיבה - צורך בהיערכות לוגיסטית. בן גביר בסרטון מהר הבית: "מבהירים לחמאס - לא מתקפלים, לא ממצמצים"

בצל סערת העלייה להר הבית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, נדחה מה שאמור היה להיות ביקורו הראשון בחו"ל של ראש הממשלה בנימין נתניהו: הביקור באיחוד האמירויות, שהיה צפוי להתקיים בשבוע הבא, נדחה להמשך החודש.
גורמים בלשכת נתניהו הכחישו שיש קשר בין דחיית הביקור לבין עליית בן גביר להר הבית ולעובדה שאיחוד האמירויות - אחת המדינות החתומות על הסכמי אברהם - גינתה את מה שהגדירה "ההסתערות של בן גביר על חצר אל אקצא". בלשכה טענו שדחיית הביקור - שמועדו טרם פורסם רשמית - נוגעת להיערכות לוגיסטית בלבד ואמרו שהשאיפה היא שהביקור יתקיים עוד החודש.



בהודעה הרשמית גינתה איחוד האמירויות את "כניסתו של השר הישראלי לשטחי מסגד אל-אקצא, כשהוא מלווה בכוחות ביטחון ישראליים. עמדת האמירויות ברורה והיא הצורך לספק הגנה וביטחון מלאים לאל-אקצא, ולהפסיק את הפרובוקציות המסוכנות בו. אנחנו קוראים לרשויות בישראל למנוע הסלמה ולא לנקוט בצעדים שיחמירו את המצב. אנו מדגישים את חשיבות התמיכה במאמצי השלום במזרח התיכון, כמו גם לשים קץ לכל הצעדים הלא-חוקיים שפוגעים בסיכוי להגיע לפתרון שתי המדינות ולהקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67, כשבירתה מזרח ירושלים".
סעודיה, שגם איתה נתניהו מעוניין לחתום על הסכם שלום, גינתה אף היא את עליית בן גביר להר הבית. בהודעה מטעם משרד החוץ הסעודי נכתב: "אנחנו מתנגדים לצעדים הפרובוקטיביים שנעשו על ידי אחד הבכירים הישראלים עם עלייתו לשטח מסגד אל אקצא. התנהגות הרשויות בישראל פוגעת במאמצי השלום ובשמירה על המקומות הקדושים".
אחר הצהריים פרסם בן גביר סרטון מעלייתו להר הבית, שם אמר: "ממשלת ישראל לא תיכנע לארגון של מרצחים, ארגון טרור שפל. הר הבית זה המקום הכי חשוב לעם ישראל, הר הבית פתוח לכולם, עולים לכאן מוסלמים, נוצרים וכן גם יהודים, גם יהודים. בממשלה שאני חבר בה לא תהיה אפליה גזענית ויהודים יעלו להר הבית. אנחנו מבהירים לחמאס – אנחנו לא נכנעים, לא מתקפלים, לא ממצמצים".