סגור

תורי ענק בנתב"ג: נוסעים שוחררו בלי בדיקת קורונה

היערכות לקויה לגידול בטיסות: תורי ענק נוצרו לפני כניסת השבת, ונוסעים מחוסנים שוחררו בלי הבדיקה שנועדה למנוע כניסת וריאנטים. במשרד הבריאות לא אמרו בכמה מדובר: "נגדיל את מספר הבודקים". נטע חיכתה יותר משעה לבדיקה: "מאות אנשים בחלל קטן, זה יותר מסוכן מכל טיסה לחו"ל"

בעקבות עומס חריג בנמל התעופה בן גוריון, מספר נוסעים שוחררו הערב (ו') לביתם מבלי שעברו את בדיקת הקורונה שאותה נדרשים לעבור כל הנכנסים לישראל, כולל מחוסנים ומחלימים. במשרד הבריאות לא השיבו לפניית ynet באשר למספר האנשים שנכנסו ללא בדיקה.


במשרד הבריאות מסרו כי העומס נוצר בעקבות טיסות רבות שנחתו במקביל, וכי בנמל השתרכו "תורי ענק ונוצרה צפיפות רבה". לפי המשרד העובדה ששעת כניסת השבת התקרבה "הוסיפה למורת הרוח של המגיעים ארצה".


1 צפייה בגלריה
תור בנתב"ג
תור בנתב"ג
התור בנתב"ג
(צילום: ווינט)

על פי הודעת המשרד,ההחלטה לשחרר חלק מהנוסעים בלי בדיקה התקבלה בהתייעצות בין הנהלת המשרד והנהלת נתב"ג. "הוחלט באופן חריג לפטור מבדיקה נוסעים מחוסנים בארץ, ששבו רק מארצות שאינן מוגדרות ברמת סיכון גבוהה", הודגש.
עוד נמסר כי צוותים נוספים הוזעקו לנמל התעופה על מנת לפתוח עמדות בדיקה נוספות: "בתחילת השבוע הבא יגדלו מספר עמדות הבדיקה וציוותי הבודקים". את הבדיקות במתחם הייעודי שהוקם בנתב"ג מפעילה חברת "פמי פרימיום", שהחליפה לאחרונה את חברת "אומגה".
נטע ברגר, שנחתה בנתב"ג עם בן זוגה, סיפרה כי לא הייתה כל משמעות להזמנת התור מראש, וכי הם עמדו בתור עם יותר מאלף נוסעים שחיכו ולא ידעו מתי יגיע תורם להיבדק: "לא ייתכן שעם נמל תעופה ריק, צריך להמתין יותר משעה לבדיקת קורונה - בטח בהתחשב בעובדה שאנחנו מחוסנים ועברנו בדיקה כ-24 שעות לפני כן. התור עצמו והצפיפות של מאות אנשים שממתינים בחלל קטן בדרך לבדיקות, מסוכנת יותר מכל טיסה לחו"ל".
על פי ההנחיות הנוכחיות, נזכיר, כל מי שנכנס לישראל - גם מחוסנים ומחלימים - נדרש להציג תוצאה שלילית של בדיקת קורונה מסוג PCR טרם העלייה למטוס, שנעשתה לכל היותר 72 שעות טרם ההמראה. מי ששהה בחו"ל פחות מ-72 שעות פטור מההנחיה הזו (הזמן מחושב מרגע הנחיתה במדינה הזרה ועד ההמראה ממנה). אולם כל הנוסעים הנכנסים - וגם כאן זה כולל מחוסנים ומחלימים - נדרשים לבצע בדיקת קורונה נוספת בעת הנחיתה בישראל.
בנוסף, אל מדינות שמוגדרות כבעלות "רמת סיכון מרבית" ניתן לטוס רק באישור ועדת חריגים, והחוזרים מהן - גם מחוסנים - נדרשים להיכנס לבידוד. נכון להיום, הרשימה האדומה הזו כוללת את ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה.
במשרד הבריאות מפרסמים במקביל "אזהרת מסע חמורה" לכמה מדינות, כאלו שאם לא יחול בהן שיפור משמעותי בתחלואת הקורונה - הן צפויות להיכנס לרשימת המדינות האדומות. אל אזהרת המסע החמורה צורפה שלשום איחוד האמירויות, והיא מצטרפת בכך לאוגנדה, אורוגוואי, איי סיישל, אתיופיה, בוליביה, המלדיביים, נמיביה, נפאל, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה ותוניסיה.