סגור

64 מתוך 110 מהמאומתים לקורונה אתמול - תלמידים

מדובר ביום שני ברציפות עם יותר מ-100 מאומתים. 317 תלמידים בכל רחבי הארץ מוגדרים חולים פעילים ו-13,734 נמצאים בבידוד. בשל ההתפרצויות, בנימינה הפכה לכתומה ומודיעין לצהובה. דו"ח אמ"ן: מקור ההדבקה – מחו"ל

110 ישראלים אובחנו אתמול (יום ג') כחיוביים לנגיף, לאחר שביום שני אובחנו 125 חיוביים. 26 מהחולים במצב קשה, אחד מהם ילד. 18 חולים מחוברים למכונות הנשמה. במקביל, אתמול קיבלו 6,689 ישראלים - רובם בני 12 עד 15 - את מנת החיסון הראשונה. מדובר במספר המתחסנים היומי הגבוה ביותר בשבועות האחרונים במנה הראשונה.
1 צפייה בגלריה
פראמדיקים של מדא מחסנים בני נוער ב חיסון של פייזר נגד נגיף קורונה בית ספר אורט לוד
פראמדיקים של מדא מחסנים בני נוער ב חיסון של פייזר נגד נגיף קורונה בית ספר אורט לוד
פראמדיקים של מד"א מחסנים בני נוער בחיסון של פייזר
(צילום: קובי קואנקס)
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 64 מאלו שאובחנו אתמול הם תלמידים, שניים אנשי צוות חינוכי, עשרה מוגדרים "חינוך" והם נדבקו בביתם, שני מאומתים נוספים נדבקו בבית והם אינם קשורים למערכת החינוך. בנוסף אובחנו עוד 14 ישראלים שחזרו מחו"ל כחיוביים לנגיף ולגבי יתר המאומתים אתמול עדיין לא ברור היכן נדבקו.
רוב המאובחנים בימים האחרונים קשורים לבית הספר כרמים בבנימינה. 91 תלמידים בני 12 עד 15 אובחנו כחיוביים לנגיף, שישה מהם קיבלו את מנת החיסון הראשונה. הגורם להדבקה ההמונית ביישוב הוא הורה של אחד התלמידים שחזר מחו"ל.
בנוסף אובחנו שני ילדים בני שש ועשר בבית ספר יסודי ביישוב. גורם ההדבקה הוא ככל הנראה ילדה שהפרה בידוד ולה אחים בבית הספר כרמים. בנוסף אובחנו עוד כמה ילדים בני שמונה עד 11 ביישוב, כולם קשורים להתפרצות בבית הספר כרמים.
בפרדס חנה, איש צוות מחוסן אובחן בבית ספר. האיש נדבק מבתו הלומדת בכרמים. כמו כן, אובחנו ילד בן 12 מיישוב סמוך שהיה במסיבת יום הולדת עם חברים מיישובים סמוכים ונער בן 13 ששיחק כדורסל בבנימינה.
בהתפרצות במודיעין מכבים רעות נדבקו 23 תלמידים ואשת צוות, כאשר הגורם הוא תלמידה שחזרה מחו"ל ולא שמרה על כללי הבידוד. בשל ההתפרצות בבית הספר היסודי אסיף נדבקו עוד תלמידים מבתי ספר אחרים בעיר.
בסך הכול נערכו 11,132 בדיקות לתלמידים ולאנשי צוות חינוכי. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 0.7% - גבוה מהנתון הארצי העומד על 0.3%. מהנתונים עולה עוד כי 317 תלמידים בכל רחבי הארץ מוגדרים חולים פעילים ו-13,734 נמצאים בבידוד.
בשל ההתפרצות בשני היישובים – הפכה בנימינה גבעת עדה לכתומה ואילו מודיעין מכבים רעות שינה צבע מירוק לצהוב. יתר היישובים ברחבי הארץ מוגדרים ירוקים. נכון להבוקר, בבנימינה גבעת עדה יש 105 חולים פעילים, במודיעין מכבים רעות 60, בירושלים 35, בתל אביב יפו 26 ובכוכב יאיר 17. ביתר היישובים יש פחות מ-15 חולים פעילים, בין היתר יש מספר רב של יישובים שבהם אין חולי קורונה.
בדו"ח אמ"ן שפורסם הבוקר נכתב בפירוש כי מקור ההדבקה הוא מחו"ל. "מספר המאומתים החדשים עלה באופן חד בימים האחרונים. עלייה זו משקפת בימים האחרונים עלייה בהדבקה משמעותית בקהילה אך משלבת גם הדבקה שמקורה בחו"ל. מקדם ההדבקה אינו מבחין כרגע בין שני מקורות התחלואה אך כאמור בשבוע האחרון רובו מושפע מעלייה משמעותית בתחלואה בקהילה", נכתב.
באמ"ן קראו לנקוט פעולות מיידיות. "בשלב זה לא ניתן לקבוע עדיין אם ההתפרצות הנוכחית תימשך לאורך זמן, אך ברור שנדרשות פעולות מיידיות לקטיעת שרשראות ההדבקה, לפחות עד להחזרת המצב לקדמותו", נכתב. "בתוך כך, יש לשקול החזרת חובת עטיית מסכות בחללים סגורים, לצד אכיפה הדוקה של הבידוד לכל הנדרשים בכך. בהקשר זה יוזכר כי כלל השוהים על כלי הטיס הנכנס לישראל או יוצא ממנה, נדרשים בעטיית מסכה. בנוסף, נוסעים הנכנסים לארץ ומחויבים בבידוד, נדרשים לעטות מסכה גם לאורך שהותם בטרמינל לאחר יציאתם מכלי הטיס".