סגור

יבואנית שברולט משקיעה באפליקציית תשלומי התחבורה הציבורית HopOn

UMI תשקיע 15 מיליון שקל ותקבל בתמורה 18% מהופ און, מפתחת פתרונות טכנולוגיים לתחבורה הציבורית בתחום התשלומים ותכנון הנסיעות. החברה בתהליך גיוס של 30 מיליון שקל כדי להתרחב בחו"ל


‬אחרי שיבואנית קיה טלקאר השקיעה בחברת הרכב השיתופי GoTo, יבואנית רכב נוספת נכנסת להשקעה בתחום שמהווה אלטרנטיבה למכירת מכוניות חדשות.
לכלכליסט נודע כי UMI, יבואנית שברולט, קאדילק ושאר מותגי ג'נרל מוטורס, השקיעה באחרונה 15 מיליון שקל בחברת התשלומים ותכנון הנסחעות בתחבורה הציבורית HopOn. תמורת ההשקעה תקבל היבואנית, שבשליטת משפחות עיני ודנון, 18% מהחברה.
HopeOn נמצאת במהלך גיוס של 30 מיליון שקל, שישמש אותה להתרחבות בחו"ל. את סבב הגיוס מלווים עו"ד רואי ליבר ועו"ד קארין סיני ממשרד גולדפרב זליגמן.
מכירת אפליקציית מוביט לאינטל אשתקד תמורת מיליארד דולר, הראתה שגם בתחום התחבורה הציבורית יש לחברות ישראליות מה להציע בחו"ל, בניגוד גמור לביצועים המקרטעים של התחבורה הציבורית בארץ.
HopOn הוקמה ב-2013 על ידי עופר סיני ודוד מזומן. היא עוסקת בפיתוח פתרונות טכנולוגיים לתחבורה הציבורית בתחום התשלומים ותכנון הנסיעות. היא הייתה ב-2015 לחברה הראשונה בישראל שאפשרה תשלום דיגיטלי בתחבורה הציבורית על ידי סריקת ברקוד וטעינה דיגיטלית של כרטיסי רב-קו כבר בקווי חברת דן. דן מחזיקה ב-23% מהחברה. HopOn מעסיקה כ-30 עובדים.
עד כה גייסה החברה כ- 14 מיליון שקל, בין היתר, מחברת Innogy הגרמנית, קרן Clearfuture, קרן Moneta seeds, וקרן Prytek ובעיקר מחברת דן שהפכה לבעלת המניות העיקרית בה.
לצד אפליקציית התשלומים מפעילה החברה גם את אפליקציית רב פס לתשלום בסלולרי על נסיעה בתחבורה הציבורית ואת "אוטובוס קרוב" לתכנון נסיעה וצפייה בזמני האמת של התחבורה הציבורית בישראל.
אמיר רוזנצביג, מנכ"ל HopOn אמר כי: "לאורך הדרך הקפדנו לצרף משקיעים שגם מזוהים עם האימפקט של החברה - פיתוח פלטפורמה טכנולוגית מתקדמת תוך כוונה להוביל שינוי תחבורתי שיהפוך את החיים של כולנו לפשוטים יותר".
אופיר קרני, מנכ"ל חברת דן, הוסיף: "השקענו ב-HopOn מתוך הבנה ששוק התחבורה הציבורית עומד בפני מהפכה טכנולוגית בכל ממדי השירות. לחברה יש פתרונות מעולים שלהערכתינו יביאו לקפיצת מדרגה בתחום התשלום, המידע והתכנון בענף התחבורה הציבורית, בארץ ובעולם".