סגור

דעה
הקורסים הדיגיטליים אינם יעילים

אלפי מומחים ישראלים החלו למכור קורסים ברשת, בהשראת ה"זום" ושנת הקורונה. האם הלקוחות באמת יצאו נשכרים?

הקורסים הדיגיטליים שכבשו את ישראל אינם יעילים ברוב המקרים. הנהירה העולמית והישראלית ללמידה בעזרת קורס אינטרנטי היא מלכודת שאינה תורמת למוכר הקורס או למי שצופה בו. מפתה מאוד ליצור קורס דיגיטלי, במיוחד בשנה האחרונה בה ה"זום" הפך למלך. הביטוי: "הכנסה פאסיבית" נחמד, אבל אינו קשור ישירות למכירת קורס שכזה.

יתרה מכך, יש כאן לוז-לוז קלאסי. מי ששילם כסף כדי ליצור את הקורס הדיגיטלי, לא באמת יודע איך לשווק ולמכור אותו ואף מתמודד עם תלמידים שמתקשים להתמיד, מתלוננים ודורשים החזר כספי.
1 צפייה בגלריה
ארז קינן
ארז קינן
ארז קינן
(צילום: עדי כהן)
הלקוח הישראלי יקדיש 5 דקות לצפייה בסרטון שילמד אותו להכין עוגה, אבל מעטים יפעלו במאה אחוז רצינות כשמדובר בקורס ארוך ומקצועי. במסגרת עבודתי כיועץ שיווקי לעשרות מאמנים ויועצים עסקיים מדי שנה, למדתי שפחות מחמישה אחוזים מאלה ששילמו עבור הקורס, יצפו בכל התכנים ויבצעו את המשימות שהקורס דורש מהם. רבים לא מצליחים ללמוד בצורה הזאת, כך יוצא שהיחידים שמרוויחים מהעניין הם אלה שמלמדים את היועצים והמומחים – איך ליצור קורס דיגיטלי.
זאת ועוד, כשמישהו כבר יצר קורס דיגיטלי הוא נאלץ להבטיח הרים וגבעות במהלך השיווק. ריבוי קורסים יוצרים גלי הבטחות לא מציאותיות ומוגזמות. אם נוסיף את הבררנות הפרסומית של "פייסבוק" שלא מאפשרת קמפיינים פרסומיים שמדברים על כאבים עסקיים או בעיות כלכליות, נקבל מסלול התרסקות ידוע מראש.
עלינו לחזור לשפיות ולעומק עסקי אמיתי - תוכניות ליווי עסקיות, רציניות ואישיות.
מאמנים ויועצים יצטרכו להציע תהליך ליווי עסקי, מכוון תוצאות וסבלני. בתוכנית ליווי שנמשכת לפחות חצי שנה, המומחה יוכל להביא את הלקוח לבצע שינוי אמיתי ומתוכנן לפי צרכיו ויכולותיו.
תהליכי ההפרדה שחווינו כחברה בשנה האחרונה, לימדו אותנו שגם בתחום העסקי חייבים לשנות גישה ולאחד יכולות. במרבית המדינות בעולם עוסקים ממש כרגע באותה דילמה תעסוקתית. יש אי בהירות, אי וודאות, צורך להמציא או למצוא את עצמנו מחדש ולהחליף עיסוק. אנשים מצאו עצמם ללא עבודה קבועה ובפני אפשרות בחירה מחודשת במסלול חייהם. להערכתי, מקצועות האימון והייעוץ מתעצמים, מכיוון שאנשים חייבים לקבל ליווי ולהתאמן ליצירת השינוי בחייהם. הקורס הדיגיטלי יוכל להוות מהלך משלים לאותם תהליכי טרנספורמציה ולא להחליף את הדרך הראשית.
אני מכיר מורה ליוגה שרצתה למכור קורס דיגיטלי ללקוחות ב-1,500 שקל. המכירות נכשלו והתובנה הייתה שקורס שכזה לא יביא את הלקוחות לבצע שינוי מבורך בחייהם. כשהחלה לשווק תהליך ליווי ושינוי אמיתי ואישי עבור לקוחותיה, הפרנסה הגיעה ביתר קלות והלקוחות הביעו שביעות רצון ונשארו עד לסיום התוכנית.
אלפי מומחים ישראלים נפלו בפח של יצירת קורס דיגיטלי שאותו אינם מצליחים למכור ושלא באמת תורם ללקוחות. הקלות שבה ניתן לצלם תוכן מהסלולר ולנסות למכור אותו באינסטגרם מיידית, שיגעה את העולם, אבל זה רחוק מלהיות פתרון איכותי.
ארז קינן הוא מומחה לשיווק
לכתבה זו פורסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של כלכליסט לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.