סגור

דליקה פרצה בבתי הזיקוק בחיפה וכובתה; לפיד הבטיחות הופעל

השריפה כובתה תוך זמן קצר, ולפיד הבטיחות שתפקידו לשרוף גזים שנוצרים בעת תקלה נדלק; צוות של המשרד להגנת הסביבה נמצא במקום, ונמסר כי עד כה לא התגלה זיהום אוויר חריג

שריפה פרצה הערב (ו') באחד ממתקני בתי הזיקוק של חברת בזן במפרץ חיפה. כתוצאה מכך נדלק לפיד הבטיחות שתפקידו לשרוף גזים שנוצרים במצבי חירום או תקלות.

השריפה כובתה תוך זמן קצר. איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה הודיע כי יקיים תחקיר יחד עם המשרד להגנת הסביבה ובדיקה האם המפעל עמד בתנאי ההיתר שניתן לו לרבות בחינת פליטת מזהמים לאוויר. המשרד להגנת הסביבה הודיע כי צוות בראשות מנהל המחוז, שלמה כץ, נמצא במקום ומבצע בדיקות, וכי עד כה לא התגלה זיהום אוויר חריג.

1 צפייה בגלריה
כיבוי שריפה בזן בתי זיקוק מפרץ חיפה 3
כיבוי שריפה בזן בתי זיקוק מפרץ חיפה 3
כיבוי השריפה בבזן
(צילום: המשרד להגנת הסביבה)

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי מדובר בתקלה בצנרת של מתקן CCR (מתקן לפירוק קטליטי רציף לייצור בנזין) -"כתוצאה מכך התלקחה שריפה שטופלה על ידי צוות החירום של המפעל וכוחות כבאות והצלה. מערך ניטור אוויר ארצי הפרוס במפרץ חיפה, גם בסמוך למתחם בזן, מודד בזמן אמת את ריכוזי המזהמים באוויר, ועד לשעה זו לא נמדדה חריגה מהתקנים. המשרד להגנת הסביבה יבדוק את הנתונים לעומק ואת עמידת המפעל בהיתר הפליטה, ויפעל בהתאם לממצאים. המשרד יעדכן בהמשך ככל שיידרש".
מבתי הזיקוק נמסר בתגובה: "בעקבות דליקה שפרצה באחד ממתקני הקבוצה המתקן נסגר מיידית. השריפה כובתה תוך זמן קצר".