סגור

בלעדי
הבן של ח"כ גפני הוא רק אחד מ־12 מינויים פוליטיים בקק"ל

לצד מינויו של אליהו גפני, בנו של יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, לתפקיד יועץ בקק"ל, הארגון אייש עוד משרות אמון רבות. על פי הערכות, העלות לשנה של 12 המשרות היא 3.7 מיליון שקל. ח"כ גפני: "איני מתערב בבחירת מקום העבודה של בני"

אליהו גפני, בנו של יו"ר ועדת הכספים משה גפני שמונה לאחרונה ליועץ בקק"ל, אינו לבד: ל"כלכליסט" נודע כי הארגון אייש בחודשים האחרונים 12 משרות אמון פוליטיות.
איוש המשרות נעשה על רקע הקמתה של קואליציה במוסדות הציוניים בסוף 2020 וחילופי תפקידים, בהם תפקיד יו"ר קק"ל וחלק מסגניו. שכרו של יועץ במשרת אמון עומד על כ־20 אלף שקל בחודש. כלומר, מדובר בעלות שנתית מוערכת של 312 אלף שקל להעסקת כל עובד, ובכ־3.75 מיליון שקל לכל המשרות החדשות.
1 צפייה בגלריה
מימין אריה דרעי עם ב
מימין אריה דרעי עם ב
אריה דרעי ומשה גפני. סידור עבודה לבנים
(צילומים: עמית שאבי, אלכס קולומויסקי)
בעלי המשרות שהצטרפו לקק"ל לאחרונה הם: צביקי בר־חי ושוקי זוהר שמונו ליועצים ליו"ר הדירקטוריון אברהם דובדבני, זאב נוימן מונה ליו"ר הימנותא שהיא חברה־בת של קק"ל העוסקת בניהול קרקעות עם תקציב שנתי של 100 מיליון שקל. נוימן שימש בקדנציה הקודמת כסגנו של דני עטר שכיהן כיו"ר קק"ל. בעלי משרות נוספים הם: פימא אפשטיין שמונה לעוזר ליו"ר הימנותא נוימן. אפשטיין שימש עד לאחרונה כראש הלשכה של יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן. כמו כן, אולי קונסטנטיני ממשיך לעבוד כיועץ בכיר לשלמה דרעי המכהן כיו"ר עמית.
מארק בסין מונה לעוזר יו"ר הימנותא נוימן, דוד לחיאני מונה כנהג ליו"ר הימנותא, אורן רובינסון מונה לעוזר סגני היו"ר, בנימין סלייטר מונה לאחראי על ההעצמה החינוכית ביישובי הפריפריה כשהוא מופקד על היישובים החרדיים, מוריה אברמוביץ' מונתה לעוזרת סגן היו"ר ואריאל סטוצ'נסקי מונה לעוזר סגן היו"ר.
גפני הבן מונה ליועץ לסגני היו"ר – שמואל ליטוב מיהדות התורה ואמיר שניידר מישראל ביתנו. כעת מתברר שגפני החליף עוזר שעבד עם ליטוב ומונה באחרונה בחוזה אישי כיועץ במחלקה החרדית בקק"ל, שהוקמה מתוקף ההסכם הקואליציוני ושמה שונה עקב לחצים למחלקה לנוער בסיכון.
מקורות חרדיים הביעו תרעומת על הצנחתו של אליהו גפני למשרה פוליטית בקק"ל. לטענתם, מדובר בסידור עבודה לבנו של יו"ר יהדות התורה ויו"ר ועדת הכספים, גם אם אביו לא היה מעורב בעניין, וזאת בדומה למשרה שהומצאה עבור ינקי דרעי, בנו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, שמונה כראש המחלקה לגיוס כספים בהסתדרות הציונית העולמית.
מלשכתו של ח"כ גפני נמסר: "גפני אינו מתערב לילדיו הבוגרים, לא היה מעורב בבחירת מקום העבודה של בנו וגם לא התייעץ איתו בנושא".
מקק"ל נמסר: "הדברים המוצגים בכתבה מוצגים בצורה מטעה ומעוותת. כחלק מההסכמים הקואליציוניים בעקבות הבחירות למוסדות התיוניים התווספו שלוש משרות חדשות בקק״ל, שעלותן השנתית המוערכת היא כ־230 אלף שקל כל אחת. המשרות של היועצים ליו״ר ולסגני היו״ר אינן משרות חדשות. הם ממלאים תפקידים חשובים לטובת עבודת קק״ל".
לגבי היועץ של ליטוב נמסר מקק"ל כי "הוא לא נקלט בקק"ל כעובד מן המניין. הוא בחוזה של שנה במשרה זמנית שסוכמה בהסכם הקואליציוני עם כניסת הדירקטוריון החדש".