סגור
פעילות לוחמי יחידת אגוז ב חאן יונס 19.2.24 מלחמת עזה 2
לוחמי צה"ל בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)

מפקד פלוגה מגבעתי נהרג ברצועת עזה; ארה"ב ובריטניה תקפו מטרות של החות'ים בתימן

רס״ן אייל שומינוב מגבעתי נהרג מפגיעת נ"ט בפשיטה על שכונת זייתון בעזה; נתניהו: הקבינט יכונס לאישור תוכניות לפעולה ברפיח; גורם מדיני: הושג בפריז מתווה לפתיחת מו"מ לשחרור חטופים; אונר"א: הפסקנו להפיץ את הסיוע ההומניטרי בצפון רצועת עזה; 21 נעצרו בהפגנה בקפלן, בהם שניים מראשי המחאה; חיל האוויר תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון; כטב"ם יורט לפני שחצה לישראל, נפילות בשטחים פתוחים ליד חניתה

00:00 - ארה"ב ובריטניה תקפו כ-18 מטרות של החות'ים בתימן. ארה"ב ובריטניה תקפו כ-18 מטרות של החות'ים בתימן, בתגובה לגל התקיפות של ארגון הטרור נגד ספינות בים האדום ובמפרץ עדן. מטוסי קרב התקיפו בין היתר טילים, משגרים וכטב"מים של החות'ים. מדובר במתקפה המשותפת הרביעית של ארה"ב ובריטניה נגד החות'ים מאז 12 בינואר. (AP)
23:32 - אזעקה במושב כלנית שבאזור הכינרת
23:25 - 21 מפגינים נעצרו בת"א, לפיד: "לא ניתן לשלול את זכות המחאה באמצעות אלות ומכת"זיות". ראש האופוזיציה יאיר לפיד מתח ביקורת על התנהלות המשטרה בהפגנה בצומת קפלן בתל אביב, ומסר כי "אלימות המשטרה הערב כלפי המפגינים, ובתוכם גם משפחות החטופים, היא מסוכנת ואנטי-דמוקרטית, ואינה יכולה להימשך. זכות המחאה היא זכות יסוד ולא ניתן לשלול אותה מהמפגינים באמצעות אלות ומכת״זיות". 21 מפגינים נעצרו במהלך המחאה. המשטרה מסרה: "לצערנו ראינו היום כמה מפגינים שהגיעו במטרה להתעמת עם שוטרים ולפגוע בהם, ולא לשם מחאה לגיטימית. אנו רואים בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית, ומאפשרים מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק, אך לא נאפשר הפרות סדר מכל סוג". (מורן אזולאי)

21:55 - המטח לקריית שמונה: חיזבאללה טוען ששיגר קטיושות לעבר מוצב צבאי. חיזבאללה קיבל אחריות על המטח ששוגר בשעה 21:00 לאזור קריית שמונה ואצבע הגליל - וטען כי שיגר קטיושות לעבר מוצב צבאי. לפי חיזבאללה המטח נורה כתגובה לתקיפות של צה"ל בדרום לבנון, בפרט בכפר בשם ברעשית - שם צה"ל הפציץ מפקדה מבצעית של כוח רדואן. (ליאור בן ארי)
11 צפייה בגלריה
עשן מיתמר אחרי התקיפה ב ברעשית דרום לבנון 24.2.24
עשן מיתמר אחרי התקיפה ב ברעשית דרום לבנון 24.2.24
עשן מיתמר אחרי התקיפה בברעשית שבדרום לבנון. חיזבאללה: "המטח - תגובה לתקיפה הזו"
21:45 - 18 נעצרו בהפגנה בקפלן, בהם שניים מראשי המחאה. המשטרה הודיעה כי עצרה 18 "מפירי סדר" בהפגנה בקפלן. בין העצורים: פעילי המחאה הבולטים משה רדמן ואמיר השכל. במקביל הובאה למקום מכת"זית שנייה, במסגרת ניסיון המשטרה לפזר את המחאה שהוכרזה כלא-חוקית. (מאיר תורג'מן, אדם קוטב)
11 צפייה בגלריה
מחאה הפגנה ב קפלן תל אביב 24.2.24
מחאה הפגנה ב קפלן תל אביב 24.2.24
המחאה בקפלן
(צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
21:21 - דיווח: 20 רקטות שוגרו במטח הכבד לקריית שמונה. רשת "אל-ג'זירה" מדווחת כי במטח לעבר קריית שמונה מדרום לבנון שוגרו יותר מ-20 רקטות. לפחות רקטה אחת מהמטח הכבד יורטה. (ליאור בן ארי, יואב זיתון)
21:02 - אזעקות בקריית שמונה והסביבה. אזעקות נשמעו בקריית שמונה, בית הלל, תל חי, מעיין ברוך וכפר גלעדי. (ynet)
20:30 - נתניהו: הקבינט יכונס לאישור תוכניות לפעולה ברפיח. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי "אנו פועלים להשיג מתווה נוסף לשחרור חטופינו, וכן את השלמת חיסול גדודי החמאס ברפיח. לכן שלחתי משלחת לפריז ונדון הערב בצעדים הבאים במו״מ, ולכן בתחילת השבוע אכנס את הקבינט לאישור התוכניות המבצעיות לפעולה ברפיח, כולל פינוי האוכלוסייה האזרחית משם". נתניהו הוסיף: "רק שילוב של לחץ צבאי ומשא ומתן תקיף יביא לשחרור חטופינו, לחיסול החמאס ולהשגת כל יעדי המלחמה". (איתמר אייכנר)
20:25 - אלפים בהפגנה בקפלן, המשטרה החלה להפעיל מכת"זית. אלפי בני אדם מפגינים נגד הממשלה בצומת קפלן בתל אביב. המשטרה הכריזה על ההפגנה כלא-חוקית עקב "הפרות סדר וחסימות" והחלה לפנות את המפגינים, בין היתר באמצעות מכת"זית. חמישה מפגינים נעצרו, בהם תא"ל בדימוס אמיר השכל. (מאיר תורג'מן ואדם קוטב)
11 צפייה בגלריה
הפגנה מחאה הפגנות ב קפלן תל אביב 24.2.24
הפגנה מחאה הפגנות ב קפלן תל אביב 24.2.24
ההפגנה בקפלן
(צילום: REUTERS/Dylan Martinez)

11 צפייה בגלריה
הפגנה מחאה הפגנות ב קפלן תל אביב 24.2.24
הפגנה מחאה הפגנות ב קפלן תל אביב 24.2.24
(צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
20:15 - ראש המוסד יוסמך לקידום המו"מ, המתווכים שואפים לעסקה גדולה יותר, "גב לגב". קבינט המלחמה, שיתכנס הערב לדיון טלפוני שבמהלכו יאשר את עקרונות המתווה למו"מ לעסקת חטופים שסוכמו בפסגת פריז השנייה, יסמיך ככל הנראה את ראש המוסד דדי ברנע לקדם את המגעים מול המתווכים. לפי דיווחים, השלב הראשון בעסקה המתגבשת יהיה הומניטרי, ויכלול שחרור של כ-40-35 ילדים, נשים, מבוגרים מעל גיל 60 וחולים, בהם גם צעירים. בתמורה, ישראל תסכים להפסקת אש של כמה שבועות, מבלי שתתחייב על סיום המלחמה. המתווכים שואפים לנצל את הפסקת האש כדי לקיים מו"מ לעסקה גדולה יותר, באותו האופן שבו העסקה הקודמת החלה בשחרור 50 חטופים והסתיימה בשחרורם של יותר מ-100. השאיפה של המתווכים היא לסגור את פרטי העסקה בשבועיים הקרובים, כדי שהעסקה תצא לדרך לפני הרמדאן. לפי הערכות, בסך הכל ישוחררו כמה מאות מחבלים, אך פחות ממה שהחמאס הצהיר. (איתמר אייכנר)
11 צפייה בגלריה
מחאה הפגנה לשחרור ה חטופים מול ה קריה תל אביב מלחמת עזה 20.2.24
מחאה הפגנה לשחרור ה חטופים מול ה קריה תל אביב מלחמת עזה 20.2.24
מחאה לשחרור החטופים בת"א
(צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
18:56 - הותר לפרסום: רס״ן אייל שומינוב מגבעתי נהרג מפגיעת נ"ט בפשיטה על שכונת זייתון בעזה; רס״ן אייל שומינוב (24) מכרמיאל, מפקד פלוגה בגדוד שקד (424) בחטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. רס"ן שומינוב נהרג מפגיעת טיל נ"ט במהלך פשיטה על שכונת זייתון. (יואב זיתון)
11 צפייה בגלריה
רס"ן אייל שומינוב ז"ל
רס"ן אייל שומינוב ז"ל
רס"ן אייל שומינוב ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
18:40 - אונר"א: הפסקנו להפיץ את הסיוע ההומניטרי בצפון רצועת עזה. אונר"א, סוכנות הסעד לפליטים הפלסטינים, הפסיקה למסור את משלוחי הסיוע ההומניטרי לצפון רצועת עזה. באו"ם ציינו כי "התנהגותם הנואשת של תושבי עזה הרעבים והמותשים" מונעת את חלוקת הסיוע ואת כניסתן של המשאיות לרצועה.
11 צפייה בגלריה
תושבים ב רצועת עזה נושאים שקי קמח שהובאו ב משאיות סיוע הומניטרי מלחמה בעזה
תושבים ב רצועת עזה נושאים שקי קמח שהובאו ב משאיות סיוע הומניטרי מלחמה בעזה
תושבים ברצועת עזה נושאים שקי קמח שהובאו במשאיות סיוע
(צילום: REUTERS/Kosay Al Nemer)
18:15 - קבינט המלחמה יתכנס כדי לדון במתווה עסקת החטופים המתגבש. גורם ישראלי התייחס למגעים לעסקת חטופים ואמר לרשת NBC כי "הייתה התקדמות מסוימת בפריז, אבל עדיין מוקדם לומר אם היא תוביל לפריצת דרך". לדבריו, קבינט המלחמה יתכנס הערב, בין היתר כדי לדון בשיחות. הגורם המדיני אמר עוד לפני כן כי המתווה יובא לאישור קבינט המלחמה ואחריו לקבינט המורחב. (ynet)
17:13 - צה"ל תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה בלבנון, בהם אחד שזוהתה בו חוליית מחבלים. צה"ל ממשיך לתקוף מבנים צבאיים המשמשים את חיזבאללה בדרום לבנון. מדובר צה"ל נמסר כי רחפן צה"לי זיהה במהלך היום חוליית מחבלים הנכנסת למבנה צבאי של ארגון הטרור במרחב הכפר בליידא, שהותקף לפני זמן קצר על ידי מטוס קרב. בשעות האחרונות מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים נוספים המשמשים את חיזבאללה באזור הכפרים רב א-תלתין, עייתא א-שעב ובליידא, וכן בוצע ירי ארטילרי להסרת איום לעבר כמה מוקדים בדרום לבנון. עוד נמסר כי במהלך היום זוהו כמה שיגורים לעבר אזור ערב אל עראמשה, חניתה והר דב, וצה"ל תקף בתגובה את מקורות הירי בשטח לבנון. (יואב זיתון)
16:43 - אזעקה בקריית שמונה
16:00 - רקטות, מטענים וציוד לחימה: צנחנים איתרו מחסן אמל"ח בחאן יונס. לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים ממשיכים את הלחימה במרחב חאן יונס שברצועת עזה. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי הלוחמים פשטו על יעדי טרור רבים במערב חאן יונס. עוד נמסר כי הלוחמים תקפו מטרות ותשתיות טרור באמצעות הכוונת חיל האוויר והפעלת אש מדויקת, ואף חיסלו מחבלים רבים במארבי צלפים ובהיתקלויות מטווחים קצרים. במהלך פשיטה איתרו הכוחות מחסן אמל"ח שבו נמצאו מחסניות, חומרי נפץ, רימונים, מוקשים ומטענים, לצד רקטות וציוד לחימה. (יואב זיתון)
15:40 - אזעקת צבע אדום המתריעה על ירי טילים הופעלה בקיבוץ נחל עוז שבעוטף עזה.
15:05 - אבו מאזן ומלך ירדן ידונו בהקמת ממשלה חלופית בעזה. מזכיר הוועד הפועל של הפתח, חוסיין אל-שייח', וראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג', טסו לירדן לקראת פסגה פלסטינית שתיערך מחר. במהלכה יפגוש יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן את עבדאללה מלך ירדן. כך לפי גורם ברשות הפלסטינית, שאמר ל-ynet כי בפגישה בעמאן הצדדים ידונו ביום שאחרי המלחמה, ובהקמת ממשלה טכנוקרטית פלסטינית ברצועה. (עינב חלבי)
11 צפייה בגלריה
אבו מאזן
אבו מאזן
אבו מאזן
(צילום: AFP)

14:20 - כטב"ם חיזבאללה יורט לפני שחצה לישראל, נפילות אותרו בשטחים פתוחים ליד חניתה. מזל"ט חיזבאללה שהתקרב לגבול עם ישראל יורט בלבנון על ידי מטוס קרב, וכתוצאה מכך הופעלה התרעה על חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון. בתוך כך, זוהו נפילות בשטחים פתוחים סמוך ליישוב חניתה שבגליל המערבי. (יואב זיתון)
13:40 - פיקוד העורף עדכן כי הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין לשמי ישראל. ההודעה נמסרה בהמשך להתרעות שהופעלו בגליל העליון לפני זמן קצר.
13:40 - גורם מדיני: הושג בפריז מתווה לפתיחת משא ומתן לשחרור חטופים. הושג מתווה מוסכם לפתיחת משא ומתן במהלך הפסגה בפריז. כך מסר גורם מדיני, שהוסיף כי השלב הבא יהיה לדון בשמות החטופים שישוחררו ובתנאים להפסקת האש. המתווה צפוי לעלות לדיון בקבינט המלחמה, ואם יאושר ידונו בו גם בקבינט המורחב. (איתמר אייכנר)
13:20 - התרעה על חשש מחדירת כלי טיס עוין הופעלה ביישובים אביבים, יראון וברעם שבגליל העליון.
13:15 - דובר צה"ל: פצצות מרגמה ומחסניות אותרו בתוך שקים של אונר"א. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 פשטו על ביתו של בכיר במודיעין הצבאי של חטיבת חאן יונס בחמאס, איתרו אמל"ח והשמידו פיר מנהרה שנמצא סמוך לבית. כך התיר לפרסום דובר צה"ל, שהוסיף כי בפשיטה נוספת איתרו הלוחמים פצצות מרגמה ומחסניות בתוך שקים של אונר"א והחרימו קלאצ'ניקובים, קליעים, רימונים, מטענים, רחפנים, משגרי RPG, מטעני רסס ואמצעי תקשורת. בנוסף, הלוחמים פשטו על עשרות תשתיות טרור וחיסלו עשרות מחבלים בירי טנקים, בירי מטווח קרוב ובאמצעות הכוונת כלי טיס של חיל האוויר. (יואב זיתון)

12:55 - אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו בשורת יישובים בגליל המערבי, בהם שלומי וחניתה.
12:50 - המשלחת לפריז שבה לישראל עם אופטימיות: "השיחות טובות, יש עוד דרך". המשלחת הישראלית לשיחות לעסקה חדשה לשחרור חטופים, שהתקיימו בפריז, שבה לישראל לפנות בוקר. גורמים שמעורים במגעים אמרו כי הן היו טובות, ואף התארכו מעבר למתוכנן. "יש עוד דרך", הם הוסיפו.
בתוך כך מוחמד נזאל, חבר הלשכה המדינית של חמאס, אמר בריאיון לערוץ "אל-ערבי" הקטארי, כי "השעות הקרובות יגלו אם ניתן להגיע להפסקת אש לפני חודש הרמדאן או לא". בחמאס אומרים שהם בוחנים את ההבנות של הפריז, גם בהנהגה בעזה וגם בהנהגת החוץ שיושבת בקטאר ואיסטנבול. (איתמר אייכנר ועינב חלבי)
12:45 - דיווח לבנוני: תקיפות בדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפה בעיירא בלידא שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
11:40 - מועצת האו"ם לזכויות אדם: מדינות העולם צריכות להטיל אמברגו נשק על ישראל. ועדת מומחים של מועצת האו"ם לזכויות אדם קראה למדינות העולם להטיל אמברגו נשק על ישראל, ולהימנע מהעברת נשק או תחמושת שעשויים לסייע ללחימה בעזה. לדבריהם, העברת הנשק היא הפרה של המשפט ההומניטרי הבינלאומי וחייבת להיפסק באופן מיידי. הם הוסיפו כי "קיימות אינדיקציות לכך שישראל מפרה את החוק ההומניטרי". חברי הוועדה, בהם השליחה האיטלקית פרנצ'סקה אלבנזה שהביעה בעבר תמיכה בפעולות אלימות של פלסטינים, ידועים כאנטי-ישראליים. (איתמר אייכנר)

11 צפייה בגלריה
הריסות ב רפיח עזה
הריסות ב רפיח עזה
הריסות ברפיח
(צילום: SAID KHATIB / AFP)

11:00 - צה"ל מיפה את בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע בכביש 1. לוחמי צה"ל פעלו בכפר זעתרה שבחטיבת עציון ומיפו שני בתים השייכים למחבלים שביצעו השבוע את הפיגוע בכביש 1, שבו נרצח מתן אלמליח ממעלה אדומים. כך מסר דובר צה"ל. עוד נמסר בהודעתו כי "כוחות הביטחון עצרו חמישה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו". (יואב זיתון)
10:35 - פיקוד העורף: הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין באזור עמק החולה.
10:25 - התרעות על חדירת כלי טיס עוין בעמק החולה. אזעקה המתריעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה ביישובים איילת השחר, יסוד המעלה, משמר הירדן, עמוקה, שדה אליעזר, גדות וחולתה שבאזור עמק החולה.
10:10 - דובר צה"ל: מטוסי קרב תקפו עמדות שיגור ותצפית של חיזבאללה. דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה עמדות שיגור ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ג'בל בלאט שבדרום לבנון. בנוסף, הותקפה עמדת תצפית של הארגון במרחב עיתא א-שעב וצה"ל תקף בארטילריה במרחב חנין ובמרחב מרווחין. (יואב זיתון)


09:50 - דובר צה"ל: איתרנו מחבלים רבים ביממה האחרונה, חוליית נ"ט חוסלה מהאוויר. כוחות צה"ל חיסלו ביממה אחרונה מחבלים רבים בלחימה בחאן יונס. כך מסר דובר צה"ל. עוד נמסר כי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 זיהו באמצעות רחפן חוליית מחבלים שהתכוננה לשיגור נ"ט, והכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסל את החוליה. כוחות אוגדה 162 חיסלו מחבלים רבים בתקיפות אווירות ובהיתקלויות בשטח בפשיטה על שכונת זייתון בעזה, ואיתרו אמל"ח ומטען מוכן להפעלה. לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי חיסלו מחבלים רבים בירי צלפים מדויק, וצוות הקרב של חטיבת הנח"ל חיסל מחבלים בפעילות במרכז הרצועה. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 זיהו שלושה מחבלים, וחיסלו אותם על ידי הכוונת מסוק קרב. (יואב זיתון)


09:25 - "א-שרק אל-אווסט": בלבנון מקווים שהפסקת אש בעזה תוביל להסכם גם בצפון. עיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון בשפה הערבית, דיווח כי בלבנון מקווים שהפסקת אש ברצועת עזה בתקופת הרמדאן עשויה "לסלול את הדרך ליישום החלטה 1701" ותוביל לחידוש התיווך בין ישראל ללבנון. בעיתון דווח מפי מקורות כי חיזבאללה עדיין עקבי בכך שהוא לא רוצה להרחיב את המלחמה, "למרות שישראל מפתה אותו לעשות זאת וחוצה קווים". גורם מסר לעיתון כי "ישראל תוקפת כבר תקופה מספר עיירות בדרום המדינה והורסת אותן כדי לרוקן אותן מתושבים". (ליאור בן ארי)

11 צפייה בגלריה
תקיפה של צה"ל ב לבנון 22.2.24
תקיפה של צה"ל ב לבנון 22.2.24
תקיפה של צה"ל בלבנון
(צילום: EPA)
09:05 - אזעקה המתריעה על ירי טילים הופעלה בקיבוץ אדמית שבמועצה האזורית מטה אשר בגליל.
08:35 - דיווח פלסטיני: חיל האוויר תוקף בחאן יונס, תקיפות ארטילריה ברפיח. הפלסטינים מדווחים כי חיל האוויר הישראלי תוקף ממזרח לחאן יונס ברצועת עזה. עוד דווח על תקיפות ארטילריה במזרח רפיח שבדרום הרצועה. (עינב חלבי)
08:00 - צבא ארה"ב: דליפת נפט גדולה בים האדום בעקבות תקיפת החות'ים. פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) הודיע כי התקיפה שביצעו המורדים החות'ים מתימן נגד הספינה הבריטית RUBYMAR במפרץ עדן ביום שני גרמה לה לנזק משמעותי, כמו גם לכתם נפט באורך של 29 ק"מ בים האדום כתוצאה מדליפת דלק. עוד נמסר כי הספינה, שהייתה בסכנת טביעה וצוותה נאלץ לנטוש אותה, עוגנת כרגע - אך היא עדיין מתמלאת במים לאט-לאט כתוצאה מפגיעת הטיל הבליסטי. כמו כן, הצבא האמריקני מסר כי היא הובילה 41 אלף טונות של דשן כשהותקפה.

11 צפייה בגלריה
כתם נפט ש נגרם מהתקפה של החות'ים
כתם נפט ש נגרם מהתקפה של החות'ים
כתם הנפט
(צילום: CENTCOM / AFP)
בנוסף, פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) הודיע כי אתמול, בין השעות 12:30 ל-19:15 (שעון תימן), הוא השמיד שבעה טילי שיוט ניידים של המורדים החות'ים בתימן, שהיו מוכנים לשיגור לעבר הים האדום.