סגור
שקיות קניות אונליין שופרסל
שקיות קניות של שופרסל אונליין (צילום: שושנה חן)

הסיכון לחיוב כפול בשופרסל אונליין - בגלל תקלה בחברה אחות של MAX

אתמול הודיעה שופרסל אונליין כי "בשל תקלה ארצית, נרשמו חיובים עתידיים כפולים בגין אותה עסקה לחלק מהלקוחות". לכלכליסט נודע כי התקלה נובעת מקוד שגוי שהועבר על ידי הייפ- חברת אחות של מקס המספקת שירותי סליקה עבור הזמנות אינטרנטיות, לשופרסל אונליין ולעוד שלושה בתי עסק

תקלה בהייפ (Hyp), חברת האחות של MAX כרטיסי אשראי המספקת שירותי סליקה לעסקים עבור הזמנות אינטרנטיות, גורמת לסיכון של חיובים כפולים.
אתמול הודיעה שופרסל אונליין כי "בשל תקלה ארצית שקרתה אצלם, נרשמו חיובים עתידיים כפולים בגין אותה עסקה לחלק מלקוחות שופרסל אונליין והשירותים הדיגיטליים".
לכלכליסט נודע כי התקלה נובעת מקוד שגוי שהועבר על ידי הייפ שנתגלה רק אתמול בערב לאחר שיצר שיבוש. עוד עולה כי התקלה מופיעה אצל לפחות עוד ארבעה בתי עסק שמקבלים שירות מהייפ. במקס סירבו לפרט אילו בתי עסק מטעמים של "אין צורך ליצור פאניקה".
עוד הסבירה שופרסל אונליין כי החיובים לא בוצעו בפועל עד כה וספק התשלומים פועל כעת על מנת שלא יבוצעו חיובים נוספים מעבר להזמנה המקורית. בכירים בתעשייה אישרו כי אכן במסגרת התקלה, חיובים שנעשו גם לפני מספר ימים מופיעים מספר פעמים בפירוט התשלומים.
בהייפ עובדים על כך שהתקלה תחול על הנראות בלבד, בעוד החיוב עצמו ביום החיוב של הכרטיס לא ייעשה. על כן, בדפי הפירוט באפליקציה, הלקוחות עשויים להבחין בחיוב וביטול.
הייפ, בהובלת המנכ"ל אוהד מימון, הינה חברה אחות של מקס, מספקת לעסקים שירותי סליקה ברכישות אינטרנטיות. החברה אמורה לעבור לכלל החזקות, כחלק ממהלך רכישת מקס מבעל השליטה הנוכחי ורבורג פינקוס (75%) תמורת 2.47 מיליארד שקל.
תגובת הייפ: "חברת Hyp זיהתה אתמול תקלה לפיה התבצעו חיובים כפולים מול מספר בתי עסק. התקלה טופלה באופן מיידי וכל חברות כרטיסי האשראי קיבלו הנחיה לוודא שכפל החיובים בוטל ושהלקוחות לא יחוייבו. Hyp עומדת בקשר מול בתי העסק הרלוונטיים ומטפלת בכל הנדרש בעניין זה".