סגור
מימין שמואל האוזר ו ניר צוק
מימין: שמואל האוזר, שצפוי לכהן כיו"ר הבנק, וניר צוק (צילום: יובל חן, Palo Alto Networks)

אש ישראל, הבנק הדיגיטלי החדש של ניר צוק, קיבל רישיון מבנק ישראל

יו"ר רשות ני"ע לשעבר, פרופ' שמואל האוזר, קיבל היתר אחזקה וצפוי לכהן כיו"ר הבנק הדיגיטלי החדש. את הבנק צפוי לנהל קובי מלכין, לשעבר מנכ"ל בנק אוצר החייל. אמיר ירון: "אנו רואים חשיבות רבה לכניסתם של שחקנים חדשים למערכת הבנקאית בישראל"

כפי שפורסם ב"כלכליסט", הבוקר (א') קיבל הבנק הדיגיטלי של ניר צוק רישיון בנק מבנק ישראל. הבנק החדש ייקרא "בנק אש ישראל".
הבנק עדיין לא נפתח לפעילות מלאה, אך קבלת היתרי השליטה ורישיון הבנק המותנה יאפשרו ליזמים להתקדם ולהשלים את ההיערכות הנדרשת להתחלת הפעילות של הבנק, ובכלל זה להשלים את שלבי הפיתוח של הטכנולוגיה החדשה, להשלים את הגיוס של צוות ההנהלה וכוח האדם הנוסף הנדרש להקמת הבנק ועוד. תקופת ההקמה של הבנק תיארך כשנה וחצי.
בצוות ההקמה נמצאים גם יו"ר רשות ני"ע לשעבר, פרופ' שמואל האוזר, שקיבל היתר אחזקה בבנק, וצפוי לכהן כיו"ר. עוד ביזמים: יובל אלוני, אלכס ליברנט ואלון שיין. את הבנק צפוי לנהל קובי מלכין, לשעבר מנכ"ל בנק אוצר החייל.
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, מסר: "אנו רואים חשיבות רבה לכניסתם של בנקים ושחקנים חדשים נוספים למערכת הבנקאית בישראל, כדי שיתרמו להגברת התחרות והחדשנות במערכת הפיננסית. ניכר כי קבוצת היזמים מגוונת ומביאה עמה חוזקות בתחומים שונים, ביניהם יזמים בעלי ניסיון טכנולוגי ועסקי בינלאומיים. אני רוצה לאחל ליזמים הצלחה רבה בהקמת הבנק החדש. הקמת בנק חדש בישראל מהווה אמון בכלכלת ישראל ובמערכת הבנקאית ובפיקוח עליה".
יו״ר הבנק, שמואל האוזר, מסר: "לפנינו דרך ארוכה. הייחוד של הבנק שלנו הוא הסינרגיה בין טכנולוגיה לבין בנקאות. מדובר בטכנולוגיה ישראלית פורצת דרך, המאפשרת יעילות תפעולית יוצאת דופן אשר תגולגל ישירות ללקוחות. זה יבוא לידי ביטוי בריביות אטרקטיביות, בשירותים ללא עמלות, ללא דמי מנוי, וללא תנאים מוקדמים כגון העברת משכורת".