סגור
סניף של בנק הפועלים עם לוגו חדש
בנק הפועלים (צילום: אביב גוטליב)

תקלה טכנית ללקוחות הפועלים שחיוב המשכנתא שלהם ב-10 בחודש

בשל תקלה טכנית חלק מלקוחות הבנק שההחזר החודשי על המשכנתא שלהם מתבצע ב-10 בחודש חויבו רק על חלק מההחזר החודשי. מדובר בחיובים חסרים שיתוקנו ככל הנראה מחר על ידי הבנק בחשבונות הרלוונטיים

בשל תקלה טכנית חלק מלקוחות בנק הפועלים חויבו רק על חלק מההחזר החודשי של המשכנתא שלהם. מדובר בלקוחות שההחזר החודשי שלהם מתבצע ב-10 בחודש, כאשר הפעם, ב-10.3, חלק מהלקוחות גילו כי לא חויבו כלל או שחויבו רק על חלק מהתשלום הרגיל שלהם.
לא מדובר בהטבה לחג או בהורדת ריבית מפתיעה, אלא בתקלה טכנית נקודתית שטרם ברור מה גרם לה. מדובר בחלק מהלקוחות שמועד החיוב שלהם ב-10.3, ולא בכלל הלקוחות שמועד חיובם ביום זה, ולא התבצע חיוב יתר, אלא חיוב חסר בלבד.
ככל הנראה מחר יתקנו בבנק הפועלים את החיוב, והוא יופיע כאילו בוצע ב-10.3. כך לדוגמה לקוח שההחזר החודשי שלו עומד על 5,000 שקל וחויב ב-2,000 שקל יראה בימים הקרובים בפירוט העו"ש חיוב נוסף ב-10.3 על 3,000 שקל או ביטול של החיוב בסך 2,000, ולצד זאת חיוב של 5,000 שקל.
ההשלכה היחידה עבור הלקוחות היא שכרגע חשבון העו"ש שלהם גדול מכפי שהוא אמור להיות, ולכן יש לשים לב לכך שבוצע חיוב חסר, ולא להשתמש בשגגה בסכום הכסף שמיועד להחזר המשכנתא עבור הוצאה אחרת.
מבנק הפועלים נמסר: "בעקבות תקלה טכנית חלק מלקוחות הבנק נוטלי המשכנתאות שמועד החיוב שלהם הוא ב-10 לחודש לא חויבו כנדרש. אנו מתנצלים על חוסר הנוחות, ופועלים להסרת החיוב בהקדם".