סגור
סניף בנק של מזרחי טפחות ב רחוב החשמונאים 123 ב תל אביב
גם מזרחי מעלה את הריבית בפיקדונות לטווח ארוך (צילום: אוראל כהן)

אחרי דיסקונט, לאומי והפועלים: גם מזרחי טפחות משפר ריביות בפיקדון לטווח ארוך

על רקע הביקורת הציבורית, מזרחי טפחות משפר את הריבית בפיקדון תפוז, שעולה ככל שמשך תקופת ההפקדה גדל. הריבית לארבע שנים בפיקדון זה תגיע ל-3.2% לעומת 2.1% היום

הביקורת הציבורית כנגד העלאת הריבית הנמוכה בפיקדונות הבנקים ממשיכה לחלחל. היום (ד') הודיע גם בנק מזרחי טפחות על שיפור הריביות בפיקדון תפוז עד לרמה של 3.2% לעומת 2.1% שהעניק הפיקדון עד היום.
מדובר בפיקדון לטווח ארוך של ארבע שנים. יחד עם זאת, ניתן לצאת בו בכל נקודת זמן בהתראה של חודש מראש. ככל שהפיקדון מופקד לטווח ארוך יותר כך הריבית בו עולה, והבנק שיפר כעת את רמות הריבית השונות בפיקדון. כך למשל אם הכסף בפיקדון יופקד לתקופה של חצי שנה, יקבל המפקיד ריבית שנתית של 2% לעומת 1.25% עד היום. אחרי שנה וחצי יקבל ריבית של 3% לעומת 1.5% עד היום. הפיקדון פתוח להפקדות של עשרת אלפים שקלים ומעלה.
שיפור הריביות שמבצע מזרחי טפחות בפיקדון מצטרף לשיפורים נוספים שביצעו חלק מהבנקים בימים האחרונים על רקע הביקורת הציבורית על כך שבעוד את צד ההלוואות הם ייקרו במלואו בעקבות עליית הריבית, בצד הפקדונות השיפור ללקוחות היה מאוד מינורי. הביקורת הזו כבר החלה להתגלגל לכנסת, וועדת הכספים צפויה לקיים דיון בנושא. הראשון להודיע פומבית על השיפור היה בנק דיסקונט כשפרסם ביום שני בערב שהוא מעלה את הריבית בפקדונות לשנה.
ההחלטה של הבנקים למקד את השיפור בריביות בפקדון השנתי, והפערים המשמעותיים שנפתחים בין הריבית בפקדון היומי, שנותר נמוך, לעומת השנתי אינה מקרית. הבנקים כפופים לכללי באזל בכל הקשור לניהול הנזילות שלהם. משמעות הכללים היא שככל שכסף מופקד בבנק לתקופה ארוכה יותר, כך היכולת של הבנקים לבצע שימוש באותו הכסף למתן אשראי גדלה, ולכן הבנקים מנסים לתמרץ את לקוחותיו לחסוך לטווח ארוך יחסית של שנה, על אף שכיום רוב הפקדונות של הציבור הם לטווח קצר יותר.