שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות טכנולוגיה

גוגל הודיעה שתקים מתחמי חיסונים באתריה בארה״ב

ענקית החיפוש הודיעה כי תשקיע 150 מיליון דולר לסיוע ליוזמות הנאבקות בקורונה, כולל הקמה של מתחמי חיסונים ברחבי ארה"ב לציבור האמריקאי במטרה לשפר את הגישה לחיסונים בעבור מעוטי יכולת

רפאל קאהאן 14:5825.01.21

גוגל הודיעה היום (ב') כי היא תשקיע כ-150 מיליון דולר לסיוע עבור יוזמות למאבק במגיפת קורונה, כשהיוזמה העיקרית עליה הכריזה היא הקמה של מתחמי חיסונים עבור הציבור האמריקאי באתרים שונים של החברה ברחבי ארה"ב כולל חניונים, מחסנים, משרדים ועוד. מטרת המהלך לדבריה היא לשפר את הגישה לחיסון למעוטי יכולת. המתחמים יוקמו בתחילה בניו יורק, וושינגטון, לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו ובהמשך גם ערים נוספות.

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל ואלפבית, מסר שגוגל תעניק כ-100 מיליון דולר לפרסום בפלטפורמות שלה למרכז למניעת הפצת מחלות בארה"ב (CDC), זאת בניסיון לספק מקור מידע אמין לבריאות הציבור לאחר שרבים ברשת עברו להסתמך על מקורות מפוקפקים המפיצים מידע מטעה או מזויף בין היתר ברשתות החברתיות. 50 מיליון דולר נוספים יוקצו מהחברה לשיתופי פעולה עם מערכות בריאות מקומיות לסיוע בהפצת מידע למעוטי יכולת וקהילות מרוחקות.

 

"אנחנו משקיעים את עיקר המאמצים באספקת גישה לחיסונים לקהילות כפריות ואוכלוסיות צבעוניות", כתב פיצ'אי. 150 מיליון הדולר הללו מצטרפים למענק של כ-5 מיליון דולר שגוגל חילקה לארגונים ומוסדות בריאות במהלך השנה. במקביל החברה גם החלה להפיץ מידע מקומי בכל הנוגע למגפה בדפי החיפוש של אתריה באינטרנט ובמובייל. בינתיים היוזמה כוללת גם פרסום מיקומם של מרכזי חיסונים לכל משתמש - מהלך שהחל בבריטניה וצפוי להגיע למדינות כגון אריזונה, לואיזיאנה, מיסיסיפי וטקסס.
מתחמי חיסונים לקורונה אמריקאים בחיפוש בגוגל מתחמי חיסונים לקורונה אמריקאים בחיפוש בגוגל קרדיט: צילום מסך

 

לא רק גוגל מבצעת מהלכים לעידוד הציבור להתחסן והפצת מידע רפואי על הקורונה. בשבוע שעבר הייתה זו אמזון שהציעה לממשל ביידן סיוע בהפצת החיסונים ואינסטקארט הודיעה שתעניק בונוס של 25 דולר למשתמשיה שיקחו את הזמן לנסוע להתחסן. במקביל חברות המדיה החברתית החלו בניפוי המידע המועלה דרכן כדי לוודא שמדובר במקורות רפואיים אמינים. ואולם המשותף לכל החברות הוא גם פרופיל ציבורי בעייתי, בין היתר בעקבות מניעתן של התאגדויות עובדים מאורגנות ויחס בעייתי לעובדים.

 

אמזון לדוגמה מנסה בזמן האחרון לנטרל בכל דרך אפשרית ניסיונות התאגדות של עובדיה, שהאחרון בהם התבצע באלבמה בשבוע שעבר. אינסטקארט ספגה ביקורת רבה על כך שהודיעה על כוונתה לפטר כל עובד שלה שיתאגד וגם גוגל עצמה מצאה את עצמה נאבקת מול עובדיה בשלל אירועים כגון פיטורי חוקרת AI בגלל ביקורתה על מהלכים בתחום שבין היתר גם גוגל ביצעה. בסך הכל נראה שהחברות מנסות להגדיל את הסיקור האוהד וצמצם את הנזק שנגרם להן בעין הציבורית עקב המהלכים המאוד לא חברתיים שלהן.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x