$
חדשות טכנולוגיה

כשמקדונלד’ס רוכשת את דיינמיק יילד: בגדי ההמבורגר החדשים

בעבר הרוכשות הטבעיות של דיינמיק יילד היו גוגל, IBM ויתר ענקיות הטכנולוגיה, אך בעולם שבו הטכנולוגיה היא צורך קיומי, שיכול להזניק את המכירות בסניפים הפיזיים, מקדונלד’ס הפכה לרוכשת טבעית גם כן

מאיר אורבך 14:4727.03.19

בהתחלה המחשבה שמקדונלד’ס רוכשת סטארט־אפ ישראלי הצחיקה אותי. רגע לאחר מכן, הבנתי שזה מהלך טבעי לחלוטין בעולם החדש שבו אנו נמצאים - עולם הבינה המלאכותית, עולם ה־AI, שבו כל פריט מידע מעובד והופך להיות בעל ערך; לא רק בעולם הממוחשב, אלא גם בעולם הפיזי. ובעתיד, החשיבות של המידע בעולם הפיזי תהיה אף משמעותית יותר.

 

מימין עמרי מנדלביץ' ליעד אגמון וסטיב איסטרברוק מימין עמרי מנדלביץ' ליעד אגמון וסטיב איסטרברוק צילומים: טל שחר

 

מקדונלד’ס היא חברת ענק שמעסיקה 1.9 מיליון עובדים ב־36 אלף סניפים ונסחרת לפי שווי של 140 מיליארד דולר. עבור חברה גדולה כל כך, שפועלת בשוק שעובר תמורות משמעותיות, שרוצה לצמוח עוד, הטכנולוגיה היא צורך קיומי. לכן אם בעבר הרוכשות הפוטנציאליות של חברות כמו דיינמיק יילד היו גוגל, IBM וענקיות טכנולוגיה אחרות, הרי שבעולם החדש מקדונלד’ס ודומותיה הן רוכשות טבעיות לא פחות. בעולם החדש יש צורך לחבר בין העולם הפיזי לעולם הטכנולוגי כדי להמשיך להיות רלבנטיים.

 

בהיבט העסקי, עבור חברות כמו מקדונלד’ס, כל שיפור בטכנולוגיה הוא פוטנציאל לעלייה של מיליארדי דולרים בהכנסות, לעתים אף יותר מכך. אם הטכנולוגיה של דיינמיק יילד תחסוך שנייה אחת בקופה עבור כל לקוח שעובר באחד מעשרות אלפי הסניפים של החברה בעולם, מספר ההמבורגרים שמקדונלד’ס יכולה למכור יזנק. אם הטכנולוגיה של הסטארט־אפ הישראלי תאפשר למקדונלד’ס להציע לקונים בסניפים תפריטים שקולעים יותר לטעמם ומבצעים מותאמים אישית, היא תוכל לשפר את ההכנסות שלה בצורה ניכרת. באמצעות הטכנולוגיה של הסטארט־אפ הישראלי, הקיוסקים האישיים שבהם מתבצעות כיום הזמנות בסניפי מקדונלד’ס יוכלו להפוך לאמצעי ליצירת קשר אישי עם הלקוח.

 

במשך שנה מקדונלד’ס ניסתה את את המערכת של דיינמיק יילד, אבל לא באתר האינטרנט שלה, אלא בסניפים הפיזיים ברחבי ארה”ב, בעיקר במק־דרייב - אותן נקודות שבהן נהגים עוברים מדי יום, מזמינים את הקפה של הבוקר או המבורגר, אוספים ונוסעים. בנקודות האלו הופעלה מערכת שמתבססת על הטכנולוגיה של הסטארט־אפ הישראלי, שהביאה לשיפור משמעותי במכירות. הנתונים האלו גרמו למקדונלד’ס להבין שהיא זקוקה לטכנולוגיה הזו קרוב אליה. הכי קרוב שיש. ענקית המזון המהיר גם הבינה שהכי נכון עבור דיינמיק יילד להישאר עצמאית ולהתפתח טכנולוגית - טכנולוגיה שתהפוך את מקדונלד’ס לחברה שמותאמת לעולם החדש.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x