$
חדשות טכנולוגיה

דיווח: גוגל תשיק מספר מוצרי חומרה השנה וביניהם סמארטפון זול בסגנון מכשירי הנקסוס

גוגל תנסה לנצל את הקשיים אליהם נקלעה אפל כדי להרחיב את היצע מוצרי החומרה שלה כשער לשירותיה המקוונים. הסמארטפון החדש אמור להציע חוויית שימוש שתזכיר ללא ספק את מכשירי סדרת הנקסוס שהחברה ביטלה לפני שלוש שנים

רפאל קאהאן 13:5117.02.19

גוגל מתכוונת לחשוף השנה את מכשיר הסמארטפון הזול הראשון שלה, זאת כחלק ממאמצים אגרסיביים להיכנס לתחום החומרה, שבחברה מקווים שיעזרו למשוך יותר משתמשים לאקו סיסטם (ecosystem), כך על פי אנשים המעורים בנושא שדבריהם פורסמו באתר ניקיי היפני.

 

ענקית הטכנולוגיה האמריקאית מתקדמת במהירות בניסיון לנצל את הקשיים אליה נקלעה יריבתה אפל, שדיווחה על מכירות מאכזבות של מכשיר האייפון היוקרתי החדש שלה, זאת בעקבות העדפת הצרכנים לרכוש דגמים זולים יותר והאטה כללית במכירות המסארטפון העולמיות.

כך עשוי להיראות הסמארטפון המוזל החדש של גוגל כך עשוי להיראות הסמארטפון המוזל החדש של גוגל צילום: rozetked

 

מכשיר הסמארטפון החדש של גוגל יהיה הדגם הראשון שאינו מוגדר כפרימיום והוא מיועד ללקוחות המתרחקים ממכשירים יקרים וללקוחות בשווקים המתעוררים. המחיר ככל הנראה יהיה נמוך משל האייפון הזול ביותר, אייפון XR, שמחירו מתחיל ב-749 דולר. הדגם האחרון בסדרת מכשירי פיקסל של גוגל, שהושק באוקטובר האחרון מתחיל ב-799 דולר. באופן כללי, מכשירי סמארטפון במחירים בינוניים עד גבוהים נעים בין 150-700 דולר, בעוד שהדגמים הזולים יותר נמכרים בפחות מ-150 דולר, כך לפי מקורות בתעשייה.

 

גוגל מתכננת השקה של מכשירים חדשים נוספים השנה כולל רמקולים חכמים, מכשירים לבישים ומצלמות רשת, כך לפי אדם המקורב לתכניות של החברה. החברה מתכוונת גם לשמור על המסורת ולהשיק טלפון פרימיום חדש של פיקסל. כחלק מהמאמצים הללו, בגוגל מגייסים עובדים של אפל ומרחיבים את שותפות הייצור ברחבי אסיה. בשנתיים האחרונות גייסה גוגל מאות מהנדסי חומרה ומומחים לשרשרת אספקה שעבדו באפל. היא גם העסיקה 2,000 מהנדסים מיצרנית הסמארטפונים הטייוואנית HTC, לאחר שרכשה ממנה את חטיבת פיתוח מכשירי הפיקסל עבור כמיליארד דולר.

 

מאבק הפלטפורמות מחריף

 

גוגל חולשת רק על אחוז קטן משוק הסמארטפונים העולמי, אך החברה נמצאת במגמת עלייה. ב-2018 הסתכמו המשלוחים של פיקסל ב-4.68 מיליון יחידות, המייצגים 0.33% מכלל השוק, כך לפי נתונים של IDC. לשם השוואה, ב-2017 המשלוחים עמדו על 3.45 מיליון יחידות המייצגות 0.2% מהשוק. החברה גם הודיעה שהסייענית הקולית שלה, אסיסטנט מותקנת כיום על כמיליארד מכשירים. כמו כן היא מחזיקה כשליש משוק הרמקולים החכמים, מספר שנמצא במגמת גידול כך לפי נתוני eMarketer מסוף 2018.

אסיסטנט כבר פעילה על כמיליארד מכשירים אסיסטנט כבר פעילה על כמיליארד מכשירים צילום: שאטרסטוק

 

האנליסטים מעריכים כי ההתרחבות של גוגל בתחום החומרה תעזור למשוך יותר משתמשים לשירותים שלה. "מבחינת גוגל זו דרך ישירה יותר לאסוף מידע על המשתמשים ולהפוך את תוכנת הדגל שלה ואת שירותי האינטרנט שלה לחלק גדול ואינטגרלי יותר מחיי היום יום של האנשים", הגיב ג'ואי ין מ-IDC. "המאמצים הללו של גוגל יקשו על אנשים לחיות בלי השירותים שלהם.זו התמונה הגדולה שתמיד נמצאת בראש של ענקית האינטרנט".

אחד המקורבים, שלו מידע ישיר בנושא, אמר שבגוגל מתכוונים להשיק בהמשך השנה מצלמת אבטחה חדשה, הודות לרכישתה את נסט לאבס ב-2014.

 

ההשקות האלה מכוונות לחברה אחת בעיקר: אמזון שצפויה להתמודד עם מתקפה משתי חזיתות בשנה הקרובה. למרות שהיא שולטת בשוק הרמקולים החכמים, הדחיפה המסיבית של גוגל בתחום לא תקל עליה. מעבר לכך, גוגל גם צפויה להציג מספר חידושים במסגרת מוצרי התוכנה שלה כגון מערכת הפעלה אחודה שמכונה "פוקסיה" ושמיועדת להחליף את אנדרואיד וכרום OS ביחד. אפל מצידה גם היא עובדתעל מערכת הפעלה אחודה, אך עדיין לא ברור כיצד היא תיישם אותה במסגרת מגוון המכשירים שהיא מייצרת.

 

אמזון לעומת זאת אינה דואגת. היא חשפה השנה שיתוף פעולה הדוק עם מיקרוסופט, שמאפשר לה בין היתר גישה לווינדוס ולשירותיה המקוונים של האחרונה. כך שהיא לא זקוקה לפיתוח של פלטפורמת תוכנה ייעודית. בנוסף היא מסוגלת להתמודד עם ההשקעה המסיבית של גוגל בתחום הענן שגם הוא חלק מהמאבק בין שתי החברות. 2019 אם כך צפויה להפוך למעניינת מאוד מבחינת ההתמודדות של גוגל, אפל, אמזון ומיקרוספט על ליבם של הצרכנים הדיגיטלים וזאת בעיקר מפני שנתוני השנה האחרונה היו לא מרשימים בלשון המעטה מבחינת מכירות חומרה. כך שמי שתצליח להביא יותר משתמשים לשירותים המקוונים שלה תרוויח יותר. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x