$
חדשות טכנולוגיה

אמזון לא תפרסם יותר בגוגל ותפתח כלי שיווק מתחרה

אנליסטים מעריכים כי עד 2021 יעמוד נתח הפרסום המקוון על 50% מכלל שטחי הפרסום. אמזון רוצה למצב עצמה כשחקנית משמעותית בתחום ולנגוס במקור ההכנסה העיקרי של ענקיות כמו גוגל ופייסבוק. פיילוט של כלי הפרסום יושק בסוף החודש

שירות כלכליסט 07:5916.05.18

אמזון צועדת באסרטיביות אל שוק הפרסום המקוון ובוחנת סוגי פרסומות חדשים שיאיימו על מקור ההכנסה העיקרי של גוגל ופייסבוק. הכלי החדש, שיוצע לעסקים שמוכרים את מוצריהם באמזון, יאפשר פרסום ממוקד שיופיע ברחבי הרשת בעקבות הגולשים אל אתרים אחרים, ויפתו אותם לשוב לאתר הקמעונאית ולבצע רכישה. בחינת המודל צפויה להתחיל בסוף החודש במסגרת ניסוי מצומצם. כך על פי דיווח של סוכנות בלומברג.

 

 

 

עד היום אמזון הציעה לסוחרים לקנות סוג אחר של מודעות, הנשען על קידום מוצרים באתרים - במנותק מרכישות עבר. כעת, לצד השיפור במיקוד הפרסום, התשלום על הפרסומות ייתבסס על כניסות הגולשים, ולא על חשיפה אליהן.

 

עובדים במרכז של אמזון בבריטניה עובדים במרכז של אמזון בבריטניה צילום: בלומברג

 

בהזמנה ששלחה אמזון לסוחרים כתבה הקמעונאית כי היא יכולה לסייע לרוכשי המודעות לאתר קונים שכבר צפו במוצרים שלהם או דומים להם. עם זאת, בהזמנה לא צוין אילו אתרים ואפליקציות מחוץ לפלטפורמות של אמזון יציגו את המודעות שירכשו הסוחרים.

 

פרסום הפועל לרוחב אתרים ואפליקציות הוא תעשייה ענקית, אך הראיות שמודעות אלה אכן מניעות גולשים לביצוע רכישות אינן חד־משמעיות.

 

בשנה שעברה גרפה חברת השיווק המקוון הצרפתית קריטאו 2.3 מיליארד דולר הודות לטכנולוגיית המיקוד המחודש שלה. שיטה זו מאפשרת לחברות לעקוב אחר הגולשים ולהציע מודעות מתאימות לאלו מהם שהראו קודם לכן עניין במוצר הרלוונטי.

 

על פי חברת מחקר השווקים EMarketer, עד 2021 הפרסום באתרים ובמכשירים ניידים יהווה מחצית מכלל ההשקעה בפרסום בארה"ב. סכומים השקולים להוצאות הפרסום בטלוויזיה, רדיו, עיתונים ושלטי חוצות יחד.

 

בשנה שעברה עמדו הכנסותיה של אמזון מפרסום על 1.7 מיליארד דולר. לשם השוואה, באותה התקופה הכניסה גוגל 95 מיליארד דולר מפרסומות, ולקופתה של פייסבוק נוספו 40 מיליארד דולר ממכירת שטחי פרסום.

 

בחודש שעבר הפסיקה אמזון לרכוש שטחי פרסום מועדפים בגוגל, שנתיים בלבד לאחר שהחלה לפרסם בענקית החיפוש. אנליסטים מעריכים כי המהלכים של הקמעונאית הם נכונים, שכן שיווק שטחי פרסום הוא עסק רווחי יותר ממכירת מוצרים באינטרנט. שטחי הפרסום של אמזון עדיפים לסוחרים על פני שטחים של גוגל, שכן הגולשים באתר הקמעונאית מגיעים מראש כדי לבצע רכישה והם נכונים יותר לשלוף את כרטיס האשראי. עם זאת, וולמארט, הקמעונאית הגדולה בעולם ומתחרות נוספות כמו טארגט ממשיכות להשתמש בשטחי הפרסום של גוגל בכדי למשוך קונים לאתריהן.

 

על פי "פורבס", התנתקותה של אמזון מגוגל מעידה על ביטחון עצמי גבוה שלה, או לחילופין על החרפת היריבות בין השתיים כבעלות שטחי פרסום מקוונים. חברת השיווק מרקל העריכה כי גוגל הפסידה 50 מיליון דולר כתוצאה מנטישת אמזון.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x